zw
door zwaardvis Sep 17, 2015 om 09:43
Computers & telefonie

Live mail 2012. Outbox naar Postvan UIT

Als je op de Nederlandstalige site van Microsoft Live Essentials download krijg je toch standaard de Engelse versie. (De optie voor andere talen zit verstopt).
Dus per ongeluk de Engelse versie van Live Mail 2012 geinstalleerd. Zag dat het niet Nederlands was, dus deze weer verwijderd. Daarna de Nlse versie geinstalleerd. Achteraf had dat makkelijker gekund met Langselector, maar het probleem waar ik mee zit blijft hetzelfde: Postvak UIT heet sinds de Engelse installatie Outbox. Alle andere termen zijn Nederlands maar Outbox krijg ik niet naar Postvak UIT hernoemd. Weet iemand een oplossing? Ik zou er wel mee kunnen leven, maar ik heb dit bij een stel 65-plussers geïnstalleerd en die zien toch liever alles in het Nederlands...Als het niet kan, dan kan het niet, maar als het wel kan zou ik graag weten hoe.

688 7 Rapporteer

he
door henkhh - Sep 17, 2015 om 10:23
174 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk lost dit je probleem op:

1) Verwijderen van IMAP -account
Je kan een IMAP-account verwijderen door deze links in beeld met de rechtermuisknop te selecteren, en te kiezen voor Account verwijderen.

Opmerking: Wees je ervan bewust dat je alvorens je dergelijke stappen uitvoert altijd even een back-up maakt van je e-mailgegevens. Klik linksboven in beeld op de blauwe, rechthoekige menu optie en kies E-mail exporteren om dit te verwezenlijken.

2) Vernieuwen van mappenlijst

Wanneer je net als bij punt 1 met de rechtermuisknop op het betreffende account klikt, kun je kiezen voor Eigenschappen, en open je vervolgens de IMAP tab. Wanneer je hier een wijziging doorvoert zal de mappenlijst direct vernieuwd worden (dit geldt bijvoorbeeld al voor het aanvinken van een optie, hernoemen van een map etc.). Kies tenslotte voor Toepassen en OK om de wijzigingen op te slaan

zw
door zwaardvis - Sep 17, 2015 om 10:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Henk,
Ik heb trouwens Pop3 accounts. Maar die had ik al verwijderd en opnieuw aangemaakt en die mappen worden dan keurig Nederlands. Het probleem is nu alleen maar Postvak UIT. dat is een map die niet account gebonden is, maar een algemene map is voor alle accounts. Ook als er nog geen account is, is de map Postvak UIT er al. Alleen die heet dus Outbox (Engelse naam) en niet Postvak UIT. Het lukt mij niet om deze te renamen (rechtsklikken, naam wijzigen is niet beschikbaar/grijs)

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zwaardvis,

Zou eens proberen om MLE te verwijderen met Revo uninstaller en dan bij het verwijderen te kiezen voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je op + klikken voor een sleutel om deze verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.
Daarna opnieuw installeren met de Nlse versie.
Wie weet.

Suc6

zw
door zwaardvis - Sep 17, 2015 om 10:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bedankt Edrick. Dat is me helaas te veel werk om bij die mensen thuis uit te voeren. Ben gisteren al behoorlijk lang bezig geweest om alle oude mails en contactpersonen uit Vista te importeren, wilden ze graag, ik ga dat niet nog eens doen. Ben bang dat er geen easy solution is anders....
Leren ze maar 1 woord Engels ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 18, 2015 om 06:59
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Zwaardvis,
Zou het kunnen dat bij het verwijderen van het programma een outboxspoor is achtergebleven? Bij mij was sprake van een achtergebleven spoor bij een office onderdeel, heb dat weggekregen door het programma te verwijderen, CClaener erover en opnieuw geïnstalleerd, spoor verdwenen.
Vr, gr.

zw
door zwaardvis - Sep 18, 2015 om 09:03
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Hallo Sjoppie. Het schijnt zo te werken. Ik heb gisteren op een test pc hetzelfde uitgevoerd: WLM geinstalleerd in Engels en daarna verwijderd. Vervolgens NL geinstalleerd. Alles behalve Outbox werd weer goed. Ik heb zo'n vermoeden dat dit bij duizenden mensen ook het geval zal zijn, omdat zo als ik al schreef, er automatisch de Engelse versie op de Nederlandse site van MS wordt gedownload....
Ik had gehoopt op een verstopte hernoem optie in de menu's of het register, maar helaas.
Bij die mensen thuis weer een middag gaan proberen om één woord aan te passen, is me teveel werk.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 18, 2015 om 09:12
7207 Antwoorden / 3 Vragen

@Zwaardvis,
het zal uiteindelijk voor die mensen ook niet zo erg blijven, ik zou ook liever aan iets nieuws beginnen dan voor een enkel woordje een hele middag uit te trekken.
Fijn weekend.