fr
door franksam Jul 9, 2016 om 13:35
Computers & telefonie

Mobiele telefonie

Is het mogelijk om nummers beginnend met 060 of 069 te verstrekken en is het mogelijk om 065 en 066 van de semafoon- en buzzernummers te wijzigen in 08x of 09x en 067 in 09x?

547 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2016 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou het niet weten; denk het niet.
Daarvoor moet je bij ACM zijn. Lees eens hier.
Wat info hier.

jo
door jorisw - Jul 9, 2016 om 19:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is mogelijk maar heeft nogal wat voeten in aarde. Alle toepassingen die iets met die nummerreeksen doen moeten gemigreerd worden naar een andere nummerreeks. Dat is doen maar kost veel tijd (en dus geld). Gebruikers van die nummerreeksen zullen ook niet staan te juichen als ze hun systemen moeten aanpassen.

060 en 069 zijn oorspronkelijk niet uitgegeven omdat dit teveel op betaalnummers lijkt en daardoor verwarrend kan/kon zijn. Nu zou het wel kunnen. Ik neem aan dat iedereen nu toch wel het verschil tussen een 090x nummer en 060/069 ziet.