marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 13:52
Computers & telefonie

Mozilla Thunderbird

Beste Forumleden ,

Hoe kan ik mijn wachtwoord van Thunderbird wijzigen ?

Ik heb alle opties op Google geprobeerd , maar ik krijg iedere keer de melding :
Aanmelden bij server imap.ziggo.nl met gebruikersnaam ***********@ziggo.nl is mislukt .
Ik kan dan kiezen voor opnieuw proberen > nieuw wachtwoord invoeren > annuleren ,  wat ik ook probeer niks werkt .

4072 9 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2018 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 14:48
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Nee , niet gezien stom  :(( Als ik inlog bij Mijn Ziggo zie ik dat ik het wachtwoord kan veranderen van Mijn Ziggo , dat is niet de bedoeling ., betekent dit dan dat dit automatisch het wachtwoord word van mijn e-mailadres ?

vu2615
door vu2615 Dec 23, 2018 om 15:03
81 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een wachtwoord van Ziggo gekregen hebt voor je emailaccount, dan kun je dit niet wijzigen. Voor MijnZiggo heb je jezelf aangemeld met een eigen wachtwoord, dit kun je na inloggen wel wijzigen.

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 16:18
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Vu2615 , Het wachtwoord van Ziggo voor e-mailadres is wel te wijzigen , zie mijn reactie om 15.39

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2018 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou als 1e checken of er geen mailstoring is bij ZIggo https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Het wachtwoord in Thunderbird moet hetzelfde zijn als in je Ziggo mail.

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 14:55
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie nergens waar ik het wachtwoord kan veranderen , wel het wachtwoord van Mijn Ziggo , maar dan word dit wachtwoord ook voor mijn e-mailadres

Cookies
door Cookies Dec 23, 2018 om 15:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, duurde even, ben met de verplichte kerstversiering bezig. Het wachtwoord van je Ziggo mail kun je wijzigen door in te loggen op Ziggo, dan naar producten - internet - daar naar beneden scrollen en kies voor wachtwoord beheren. Het ww dat je daar invult moet dus ook bij Thunderbird gebruikt worden.

aurora1
door aurora1 - Dec 23, 2018 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al bij de helpfunctie van Thunderbird gekeken?
Als ik deze vraag op Google intik worden meerdere mogelijkheden gemeld zoals ook of er een hoofdwachtwoord ingesteld is.
Ik zou even wachten met gaan prutsen. Als sprake is van een storing herstelt zich dat vanzelf en dat geldt vaak voor meer problemen.
Of pc helemaal uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten (aan/uitknop).
Of foutcontrole laten lopen, eventueel in veilige modus.
Of modum resetten.

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 15:59
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 ,  bedankt voor uw reactie , probleem is opgelost

aurora1
door aurora1 Dec 23, 2018 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi zo. Dank voor het melden.
U ook gezellige feestdagen gewenst en een gelukkig nieuwjaar.

newmikey
door newmikey - Dec 23, 2018 om 15:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

Thunderbird zèlf heeft géén wachtwoorden. U moet bij uw emailprovider (zo te zien is dat Ziggo) zijn om een wachtwoord in te stellen, resetten of vernieuwen. Vervolgens voert u dit nieuwe wachtwoord in bij de accountinstellingen in Thunderbird ( https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/). (Open allereerst de Accountinstellingen: klik in de menubalk van Thunderbird op het menu Bewerken en selecteer Accountinstellingen, of klik op de menuknop  New Fx Menu en selecteer Voorkeuren en Accountinstellingen vanuit het submenu. Alle e-mail- of nieuwsgroepaccounts die al zijn geconfigureerd, worden aan de linkerkant van het dialoogvenster Accountinstellingen weergegeven. Deze accounts komen overeen met de top-level-mappen die in de lijst ‘Alle mappen’ worden weergegeven.)

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 15:58
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@newmickey , bedankt voor uw reactie , probleem is opgelost .

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 23, 2018 om 15:26
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5,
Is er geen mogelijkheid om aan te geven dat u het wachtwoord bent vergeten en er een nieuwe toegezonden wordt die dan weer verandert kan worden?

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 15:42
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , bedankt voor uw reactie , is inmiddels gelukt . Ik was vergeten om het wachtwoord bij e-mail Ziggo te wijzigen .Waar deze site al niet goed voor is .

sjjoppy
door sjjoppy Dec 23, 2018 om 16:15
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het is opgelost want een wachtwoord moet zo nu en dan veranderd kunnen worden, wordt zelfs aangeraden. U ook fijne feestdagen.

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2018 om 15:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het inmiddels gelukt?

marita5
door marita5 Dec 23, 2018 om 15:40
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , bedankt voor uw antwoord .

marita5
door marita5 - Dec 23, 2018 om 15:39
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Forumleden ,

Het is gelukt , ik had alleen het wachtwoord gewijzigd bij Thunderbird , maar niet bij e-mail Ziggo ,

Oplossing : Inloggen Mijn Ziggo .
                   Klik op Internet , scroll naar beneden bij je e-mailadres , klik op wachtwoorden alias beheren , daar het wachtwoord wijzigen .

                  Open Thunderbird ,  Word gevraagd om nieuw wachtwoord in te vullen en wachtwoord onthouden  , voor te controleren , klik op extra > opties >
                   beveiliging >opgeslagen wachtwoorden , klik op wachtwoord tonen , voila nieuw wachtwoord staat er .

Bedankt voor jullie hulp en antwoorden .

Ps : Sorry voor het lang wachten op mijn antwoord , als ik niet snel reageer word ik constant uitgelogd :(( dit heb ik bij de redactie al gemeld )
Nu begrijp ook waarom er vaak dubbelpost is .Een vraag stellen is hopeloos .
Internet blijft draaien , dan krijg je een foutmelding 500, sorry de site lig eruit , maar ondertussen is de vraag wel geplaatst .

Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar voor iedereen .

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2018 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn dat het is opgelost.

Fijne feestdagen.

gsm
door gsm - Dec 25, 2018 om 00:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Fijn dat het is opgelost.
Ziggo is de internet verbindingssnelheden aan het verhogen. Dit kan tot 24 december overlast (slechte verbinding) veroorzaken (wat Ziggo niet gecommuniceerd heeft).
De oplossing is dan om de modem van Ziggo een minuutje uit te zetten en daarna weer aan.
De internetverbinding zal hierna ook sneller kunnen zijn.

Fijne kerst en nieuwjaar aan iedereen.

marita5
door marita5 Dec 25, 2018 om 00:16
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Gsm , dank u wel voor de mededeling . Nomaal gaat dit toch op postcode , of niet ? U ook prettige feestdagen .

Cookies
door Cookies Dec 25, 2018 om 00:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie geen enkele snelheidswijziging. Nog steeds 40/4, 200/20 en 400/40.