pa
door pandit Jul 2, 2021 om 10:24
Computers & telefonie

Na 7 maanden geen printer geleverd

Wegens het thuiswerken en thuisschoolonderwijs van mijn kinderen heb ik december 2020 een Epson Expression Home XP-5105 A4 van een niet nader te noemen webshop besteld en betaald voor nog net geen 80 euro wat voor toen de goedkoopste prijs was. Nu 7 maanden later nog steeds geen printer binnen, wel ontving ik iedere maand een update dat de printer niet leverbaar is en de leverdatum een maand later wordt. Ook is in de tussentijd de printer flink duurder geworden zelfs tot 140 euro, de laatste maanden wordt deze printer echter onder de 100 euro aangeboden en direct leverbaar bij bv Alternate en bol.com. Ik zou de printer deze week ontvangen tot ik weer een uitstel van een maand ontving. Ik wordt er moedeloos van om steeds bij vrienden te moeten printen.

Ik kan natuurlijk mijn geld terugeisen, maar daar heb ik geen printer voor de prijs voor. Ik wil de printer voor de prijs waarvoor ik hem besteld en betaald heb. Ik krijg wel reacties wanneer in de webshop mail maar geen verklaring dat andere webshops wel kunnen leveren. Epson zelf heeft me via email laten weten dat de printer gewoon leverbaar is.

Wat zijn mijn rechten? Waarom kunnen\willen ze niet leveren. Bedienen ze zich misschien van paralel import oid? Hebben webshops een leverplicht?

4137 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 2, 2021 om 10:33
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Hier doet zich naar ik aanneem het probleem voor dat de webshop waar u heeft besteld een dropshipper is en deze nu door de diverse problemen. o.a. n.a.v. Covid en chip tekorten niet geleverd kunt krijgen. U geeft aan dat het bij anderen wel verkrijgbaar is.
U heeft gekocht en naar ik vrees ook betaald. Men zou dan moetren leveren maar als men zelf niet gelevred krijgt 'houd het op'en bent u niet de enige die dit (helaas) overkomt. Hoe dan ook dient men te leveren voor de prijs die u heeft betaald.
Indien u niet heeft vooraf heeft betaald zou ik geen moeite meer doen en elders kopen.

Zie zie voor wat u kunt doen deze uitgebreide
info:

Ik kan hier niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn

tijger1
door tijger1 Jul 2, 2021 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Naar ik vrees ook betaald"

Lees het topic eens. De Ts schrijft: ik kan natuurlijk mijn geld terugeisen. Zou er dan niet betaald zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 2, 2021 om 10:53
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Het zout is nog niet op zie ik. Ik had inderdaad beter kunnen stellen: helaas ook betaald

rj
door rjw Jul 2, 2021 om 17:14
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Waar haal je vandaan dat TS de printer in China heeft besteld? Of plaats je gewoon maar links zonder het bericht te lezen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 2, 2021 om 17:35
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, voor de goede orde wijs ik u er op dat de printer is gekocht bij een niet nader te noemen webshop en het ook niet onmogelijk is dat de printer uit China moet komen. Veel van dit soort apparaten worden daar gefabriceerd.

Ik geef steeds zo volledig mogelijke info en dat u dat teveel vindt is uw zaak. Het is aan vraagsteller om wel of niets te doen met de reacties (alle reacties) en waar haalt u vandaan dat mogelijk de printer niet uit China zou komen? M.a.w. de niet nader genoemde webshop de bestelling in China heeft gedaan? Hoe dan ook, anderen kunnen wel leveren en dat is o.a. de essentie. Hoe dan ook was dit zeer relevant voor de vraag: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop

Het meest essentiële is dat de verkoper dient te leveren tegen de prijs die is betaald en als dat niet kan: geld terug! En dan geldt dat recht krijgen soms lastiger is dan recht hebben.

rj
door rjw Jul 2, 2021 om 19:41
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Doe er dan ook meteen links bij v.w.b. kopen in een ander EU land, in de UK, vanuit de USA, Canada, Afrika, Japan, Rusland. Misschien heeft TS daar wel wat gekocht. Man, man, man wat een achterlijke gedachtenkronkels heb jij af en toe. Het lijkt eerder dat je weer een nieuw linkje hebt gevonden en dat te pas en te onpas erbij gaat zetten. Ondertussen vervuil je het forum met overbodige en nutteloze informatie.

O ja: het landnummer van de VS is 1. Totaal niet relevant en overbodige informatie maar als je dat teveel vindt is dat jouw zaak.

pa
door pandit Jul 5, 2021 om 10:11
6 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor al jullie super antwoorden. Uiteraard had ik voor het bestellen mijn huiswerk gedaan, Het betreft de webshop Dustinhome (dustinhome.nl) een zakelijke en particuliere webshop met een redelijk repuatie:

https://tweakers.net/shopreview/10570/dustinhome-punt-nl/shopreviews/

Misschien dat ik daar een review moet plaatsen, want dan reageren ze misschien inhoudelijk. Het lijkt me in ieder geval geen dropshipper want die zijn vaak erg herkenbaar.

Nohgmaals bedankt voor alle antwoorden

ne
door neodutchio - Jul 2, 2021 om 10:34
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn rechten, maar er moet ook een mogelijkheid zijn om die rechten te krijgen. Normaal gesproken moet iets geleverd worden dat betaald is. U wordt nu al 7 maanden aan het lijntje gehouden zonder dat er schot in de zaak komt. Ja, u hebt recht om te eisen dat die printer geleverd wordt. Gebeurd dit niet mag u over gaan tot dekkingskoop en de meerkosten gaan halen bij deze verkoper.
Echter, als ze u al 7 maanden laten wachten terwijl de printer op meer plekken gewoon te krijgen is, dan is het maar de vraag of ze mee willen werken met u. Mijn mening zou zijn annuleren (had ik al maanden geleden gedaan) en elders een printer kopen. Die hele goedkoper printer van u is ondertussen al behoorlijk duur geworden door alles wat u moet doen om toch te kunnen printen.

ju
door juliomariner - Jul 2, 2021 om 10:37
1329 Antwoorden / 2 Vragen

ik snap niet dat u zo lang met deze prutsers loopt te k*tten. ze kunnen waarschijnlijk niet leveren omdat ze de printdr te goedkoop hebben verkocht.
Direct de koop ontbinden en uw geld terug eisen.
Dit model is waarschijnlijk nu al ouderwets.
Ben persoonlijk geen Epson fan maar smaken verschillen.

ma
door marnix1 Jul 2, 2021 om 11:12
256 Antwoorden / 22 Vragen

Verder alles goed?

ju
door juliomariner Jul 2, 2021 om 11:49
1329 Antwoorden / 2 Vragen

en waar slaat deze reactie op. Doe ff normaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 2, 2021 om 10:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een aanvulling: indien men niet levert voor de aangeboden - en betaalde -  prijs kunt u een ingebreke stelling doen en zie deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  (achtegrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/)

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2021 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

va
door vanlotjegetikt - Jul 2, 2021 om 11:14
809 Antwoorden / Vragen

Koop ontbinden. Prijs is redelijk laag maar niet overdreven.Koop er een die op voorraad is (geen Epson maar een HP).Succes

Donuts
door Donuts - Jul 2, 2021 om 11:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zo te zien betreft het dus kamera-express.nl, dat is zeker geen louche webshop. Onbegrijpelijk dat je voor zo'n 20 euro de bestelling niet allang geannuleerd hebt. Of een alternatief had uitgezocht, die er voldoende zijn. Zeker als je schrijft dat je de printer nodig had/hebt.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2021 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus voor een verschil van 2 tientjes blijf je maar wachten en wachten? Bestel die printer ergens anders en eis je geld terug.

Je recht is dat ze de overeenkomst nakomen en de printer leveren voor die prijs, maar er bestaat ook nog zoiets als eieren voor je geld kiezen.

Waarom ze niet kunnen/willen leveren en of er sprake is van parallel import, kan natuurlijk niemand beantwoorden wanneer het over een 'niet nader te noemen' webshop gaat.

pino123
door pino123 - Jul 2, 2021 om 14:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat je gewoon aan het lijntje wordt gehouden, net zolang totdat je de koop ontbindt. Ontbinden die boel een paar euro bijleggen de printer ergens anders aanschaffen.

panter22
door panter22 - Jul 2, 2021 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ontbindt de koop en koop een nieuwer model.
Die je wilt hebben is van 2018 en deze van 2019 kost €4,50 meer.
https://www.kieskeurig.nl/all-in-one_printer/product/11173693-epson-workforce-wf-2830dwf/prijzen

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2021 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou de koop ontbinden en geld terug willen, dit al lang gedaan hebben.
Vervolgens zelf een printer in een winkel om de hoek, bijv. Inkstation, in uw woonplaats kopen, bijv. een Brother, met goedkopere cartridges etc., en die in/door de winkel nagevuld kunnen worden en met de juiste inkt. https://www.consumentenbond.nl/printer/vergelijker
Lees eens over inktgebruik Brother via de link.

Als er iets mee is kunnen ze u ook in die winkel helpen, vaak aan de toonbank. Bij de keuze van een printer is ook de prijs van nieuwe cartridges van belang, of die nagevuld kunnen worden, en hoeveel inkt de printer steeds gebruikt na het opstarten.
Zo'n winkel heeft vaak ook voordelige aanbiedingen van printers in de winkel staan, maar die ze niet op internet zetten.

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2021 om 18:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie ook wat er over inktverbruik van Brother staat. https://www.consumentenbond.nl/printer/besparen-op-printkosten

mi
door miennaamishaaz - Jul 4, 2021 om 11:21
725 Antwoorden / 1 Vragen

UUHM hoe is deze printer duurder geworden?
Price watch van tweakers.net zegt dat deze nog steeds rond de 80-140 euro zit
https://tweakers.net/pricewatch/1163825/epson-expression-home-xp-5105.html

Wat is de verkoper. als wij niet weten wie de verkoper is kunnen we u niet echt helpen.
Het kan namelijk zijn dat u bij een oplichter hebt gekocht.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 4, 2021 om 13:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Door de naam  shop niet te noemen?

Als je heel veel goederen tegen inkoop of zelfs eronder ging aanbieden stroomde heel veel geld binnen.
En na  enige tijd  bedrijf sluiten en je haalde 100% winst.

Er zitten enkele tussen die nooit iets geleverd hebben en  goed zijn in uitstellen.
Heb je een naam en hoe zijn de Reviews?

De goedkoopste kreeg via zoeksysteem erg veel bestellingen,  alles  dat ietsje duurder is vrijwel niets.

Oplichters maken daar ook steeds vaker  misbruik  van helaas.
Dus meld de naam en we kunnen zeggen of je ooit nog geld terug kunt verwachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2021 om 10:29
16883 Antwoorden / 202 Vragen

P.s. Ik verneem zojuist dat het containerschip dat vastzit in het Suez Kanaal woensdag wordt vrijgegeven en en de lading dus ook. Mogelijk komt de printer dan ook nog.