Na 7 maanden geen printer geleverd
Wegens het thuiswerken en thuisschoolonderwijs van mijn kinderen heb ik december 2020 een Epson Expression Home XP-5105 A4 van een niet nader te noemen webshop besteld en betaald voor nog net geen 80 euro wat voor toen de goedkoopste prijs was. Nu 7 maanden later nog steeds geen printer binnen, wel ontving ik iedere maand een update dat de printer niet leverbaar is en de leverdatum een maand later wordt. Ook is in de tussentijd de printer flink duurder geworden zelfs tot 140 euro, de laatste maanden wordt deze printer echter onder de 100 euro aangeboden en direct leverbaar bij bv Alternate en bol.com. Ik zou de printer deze week ontvangen tot ik weer een uitstel van een maand ontving. Ik wordt er moedeloos van om steeds bij vrienden te moeten printen.
Ik kan natuurlijk mijn geld terugeisen, maar daar heb ik geen printer voor de prijs voor. Ik wil de printer voor de prijs waarvoor ik hem besteld en betaald heb. Ik krijg wel reacties wanneer in de webshop mail maar geen verklaring dat andere webshops wel kunnen leveren. Epson zelf heeft me via email laten weten dat de printer gewoon leverbaar is.
Wat zijn mijn rechten? Waarom kunnen\willen ze niet leveren. Bedienen ze zich misschien van paralel import oid? Hebben webshops een leverplicht?
Hier doet zich naar ik aanneem het probleem voor dat de webshop waar u heeft besteld een dropshipper is en deze nu door de diverse problemen. o.a. n.a.v. Covid en chip tekorten niet geleverd kunt krijgen. U geeft aan dat het bij anderen wel verkrijgbaar is.
U heeft gekocht en naar ik vrees ook betaald. Men zou dan moetren leveren maar als men zelf niet gelevred krijgt 'houd het op'en bent u niet de enige die dit (helaas) overkomt. Hoe dan ook dient men te leveren voor de prijs die u heeft betaald.
Indien u niet heeft vooraf heeft betaald zou ik geen moeite meer doen en elders kopen.
Zie zie voor wat u kunt doen deze uitgebreide
info:
Ik kan hier niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn
"Naar ik vrees ook betaald"
Lees het topic eens. De Ts schrijft: ik kan natuurlijk mijn geld terugeisen. Zou er dan niet betaald zijn?
Het zout is nog niet op zie ik. Ik had inderdaad beter kunnen stellen: helaas ook betaald
Waar haal je vandaan dat TS de printer in China heeft besteld? Of plaats je gewoon maar links zonder het bericht te lezen?
@RJW, voor de goede orde wijs ik u er op dat de printer is gekocht bij een niet nader te noemen webshop en het ook niet onmogelijk is dat de printer uit China moet komen. Veel van dit soort apparaten worden daar gefabriceerd.
Ik geef steeds zo volledig mogelijke info en dat u dat teveel vindt is uw zaak. Het is aan vraagsteller om wel of niets te doen met de reacties (alle reacties) en waar haalt u vandaan dat mogelijk de printer niet uit China zou komen? M.a.w. de niet nader genoemde webshop de bestelling in China heeft gedaan? Hoe dan ook, anderen kunnen wel leveren en dat is o.a. de essentie. Hoe dan ook was dit zeer relevant voor de vraag: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop
Het meest essentiële is dat de verkoper dient te leveren tegen de prijs die is betaald en als dat niet kan: geld terug! En dan geldt dat recht krijgen soms lastiger is dan recht hebben.
Doe er dan ook meteen links bij v.w.b. kopen in een ander EU land, in de UK, vanuit de USA, Canada, Afrika, Japan, Rusland. Misschien heeft TS daar wel wat gekocht.
Man, man, man wat een achterlijke gedachtenkronkels heb jij af en toe. Het lijkt eerder dat je weer een nieuw linkje hebt gevonden en dat te pas en te onpas erbij gaat zetten. Ondertussen vervuil je het forum met overbodige en nutteloze informatie.
O ja: het landnummer van de VS is 1. Totaal niet relevant en overbodige informatie maar als je dat teveel vindt is dat jouw zaak.
Bedankt voor al jullie super antwoorden. Uiteraard had ik voor het bestellen mijn huiswerk gedaan, Het betreft de webshop Dustinhome (dustinhome.nl) een zakelijke en particuliere webshop met een redelijk repuatie:
https://tweakers.net/shopreview/10570/dustinhome-punt-nl/shopreviews/
Misschien dat ik daar een review moet plaatsen, want dan reageren ze misschien inhoudelijk. Het lijkt me in ieder geval geen dropshipper want die zijn vaak erg herkenbaar.
Nohgmaals bedankt voor alle antwoorden
Er zijn rechten, maar er moet ook een mogelijkheid zijn om die rechten te krijgen. Normaal gesproken moet iets geleverd worden dat betaald is. U wordt nu al 7 maanden aan het lijntje gehouden zonder dat er schot in de zaak komt. Ja, u hebt recht om te eisen dat die printer geleverd wordt. Gebeurd dit niet mag u over gaan tot dekkingskoop en de meerkosten gaan halen bij deze verkoper.
Echter, als ze u al 7 maanden laten wachten terwijl de printer op meer plekken gewoon te krijgen is, dan is het maar de vraag of ze mee willen werken met u. Mijn mening zou zijn annuleren (had ik al maanden geleden gedaan) en elders een printer kopen. Die hele goedkoper printer van u is ondertussen al behoorlijk duur geworden door alles wat u moet doen om toch te kunnen printen.
ik snap niet dat u zo lang met deze prutsers loopt te k*tten. ze kunnen waarschijnlijk niet leveren omdat ze de printdr te goedkoop hebben verkocht.
Direct de koop ontbinden en uw geld terug eisen.
Dit model is waarschijnlijk nu al ouderwets.
Ben persoonlijk geen Epson fan maar smaken verschillen.
Verder alles goed?
en waar slaat deze reactie op. Doe ff normaal.
Nog een aanvulling: indien men niet levert voor de aangeboden - en betaalde - prijs kunt u een ingebreke stelling doen en zie deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtegrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/)
Koop ontbinden. Prijs is redelijk laag maar niet overdreven.Koop er een die op voorraad is (geen Epson maar een HP).Succes
Zo te zien betreft het dus kamera-express.nl, dat is zeker geen louche webshop. Onbegrijpelijk dat je voor zo'n 20 euro de bestelling niet allang geannuleerd hebt. Of een alternatief had uitgezocht, die er voldoende zijn. Zeker als je schrijft dat je de printer nodig had/hebt.
Dus voor een verschil van 2 tientjes blijf je maar wachten en wachten? Bestel die printer ergens anders en eis je geld terug.
Je recht is dat ze de overeenkomst nakomen en de printer leveren voor die prijs, maar er bestaat ook nog zoiets als eieren voor je geld kiezen.
Waarom ze niet kunnen/willen leveren en of er sprake is van parallel import, kan natuurlijk niemand beantwoorden wanneer het over een 'niet nader te noemen' webshop gaat.
Ik denk dat je gewoon aan het lijntje wordt gehouden, net zolang totdat je de koop ontbindt. Ontbinden die boel een paar euro bijleggen de printer ergens anders aanschaffen.
Ontbindt de koop en koop een nieuwer model.
Die je wilt hebben is van 2018 en deze van 2019 kost €4,50 meer.
https://www.kieskeurig.nl/all-in-one_printer/product/11173693-epson-workforce-wf-2830dwf/prijzen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer