menno0
door menno0 Feb 14, 2012 om 18:46
Computers & telefonie

Na systeemherstel mis ik IE folpje afspelen

Ïk heb Windows XP Eng.
Na gebruik "systeem herstel" kan ik geen filmpjes meer afspelen die aangeboden worden na openen van mijn start pagina MSN (Internet Explorer). Geen idee wat ik nu plots na jaren mis... Het heeft het altijd perfect gedaan.
Ik heb op vyrus gecanned, het is perfect, ook alle updates zijn er. Puur up tu date machine.
Verder speelt alles af, van Youtube, name it

Iemand een idee? Op welk programma lopen die filmpjes?

1570 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2012 om 19:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo menno0,

Laatste Adobe Flashplayer erop? Klik hier.

Probeer IE eens te resetten (wie weet):
1. Sluit alle programma's af, waaronder Internet Explorer (als het programma nog is geopend).
2. Klik op Start en klik vervolgens op Uitvoeren als u gebruikmaakt van Windows XP. Typ de volgende opdracht in het vak Openen en druk op ENTER:
inetcpl.cpl
Het dialoogvenster Internetopties wordt weergegeven.
3. Klik op het tabblad Geavanceerd.
4. Klik onder Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen. Klik vervolgens opnieuw op Opnieuw instellen.
5. Wanneer Internet Explorer het opnieuw instellen van de instellingen heeft voltooid, klikt u op Sluiten in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen.
6. Start Internet Explorer opnieuw.

Probeer VLCmediaplayer eens; klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2012 om 19:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Normaal gesproken spelen de filmpjes af met Windows Media Player.

Kun je hier (opnieuw) downloaden (maar de eerder genoemde VLC voldoet prima!!)

menno0
door menno0 - Feb 14, 2012 om 23:19
236 Antwoorden / 42 Vragen

@edrick, wat een snelle reactie.
Sorry voor de typefout in de kop, maar je begreep het.
Ik heb de 3 waar hier stond uitgevoerd, VLC had een update, maar ik had geen resultaat.
Het advies schrijf ik over en uitvoeren. Je verneemt nog.

menno0
door menno0 - Feb 14, 2012 om 23:40
236 Antwoorden / 42 Vragen

@edrick3
Ik heb een Engelse versie XP Pro.
Aangekomen bij punt 4 zie ik in die lijst deze omschrijving niet staan. Wel kom ik tegen onder "multi media" het enige vakje dat niet is aangevinkt "show image download placeholders"
Omdat ik multi media zie staan denk ik: is dat soms iets?

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2012 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Gewoon proberen. Kun je altijd weer uitvinken.
Was dat systeemherstel noodzakelijk? Anders eens teruggaan naar de oude situatie.

Heb op het net wel gezien dat dit probleem vaker voorkomt, maar heb geen pasklare oplossing erbij gezien.

Misschien helpt het als je Silverlight download.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2012 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0.

Je kunt ook de Fixit uit deze link proberen.

Suc6

menno0
door menno0 - Feb 16, 2012 om 02:10
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 feb 2012, 17:40]@menno0.

Je kunt ook de Fixit uit deze link proberen.

Suc6
Dubelpost ontstond omdat ik wilde aanvullen en niet op quote klikte.

De route zoals je aangaf liep dood. VCL e.a. zijn altijd met laatste update bijgewerkt omdat ik PSI heb geïstalleerd. Ik meende op door jou aangegeven route onder "program" iets te zien dat er op leek en heb vinkje weggehaald bij Default webbrower In.Explorer en zit nu echt in de boot!
Ik kan NIETS meer downloaden, ook IE niet. Microsoft biedt geen oplossing in deze. De balk bovenin is effen blauw. Ook vanuit email kan ik b.v. de link vara kassa niet meer openen. Van keyboard doet delete het niet meer, ook rechter muisklik weigert ineens. Ander keyboard biedt geen verbetering. M.a.w. het hapert NU goed!

Ik had beter moeten zoeken op MSN pagina. Deze biedt zelf in kleine letters rechts onderin hulp aan. Dan moet worden ingevuld welke browser, etc.

Ik heb silverlight. De link Fixit wil worden omgeleid; wordt niet geaccepteerd. Weer gecontroleerd: Het is virusvrij. Herstelpunt had ik nodig omdat ik met downloaden niet goed bezig was geweest. Ik heb geprobeerd IE terug te krijgen door nóg eerder herstelpunt te nemen. Het kwam niet mee.
Daarover ben ik wel verbaasd.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2012 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Dat is dus van de wal in de sloot.
Probeer eens of je kunt opstarten in de Veilige modus en probeer dan systeemherstel.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2012 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Ook met MBAM gescand? (Klik onder FREE)
Veilige modus, MBAM downloaden (als dat gaat) en scannen.

freya
door freya - Feb 16, 2012 om 10:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo menno0,

Het lijkt erop dat de problemen zich alleen maar opstapelen in plaats van dat het beter wordt.....
Mijns inziens kun je beter even je data veiligstellen (op een externe harde schijf of USB-stick) en dan Windows opnieuw installeren. Of een 'recovery' doen naar de begintoestand van de computer toen je hem kocht. Daarna de benodigde servicepacks installeren en aanvullende updates. Software installeren en je computer loopt weer als een tierelier.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2012 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

.....heb vinkje weggehaald bij Default webbrowser In.Explorer en zit nu echt in de boot! .....

Kun je het vinkje nog terugzetten?

menno0
door menno0 - Feb 16, 2012 om 15:28
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 16 feb 2012, 10:43]
Hallo menno0,

Het lijkt erop dat de problemen zich alleen maar opstapelen in plaats van dat het beter wordt.....
Mijns inziens kun je beter even je data veiligstellen (op een externe harde schijf of USB-stick) en dan Windows opnieuw installeren. Of een 'recovery' doen naar de begintoestand van de computer toen je hem kocht. Daarna de benodigde servicepacks installeren en aanvullende updates. Software installeren en je computer loopt weer als een tierelier.

m.vr.gr. Freya

@Freya: Dat klinkt erg drastisch, waarvoor ik de computer moet wegbrengen.Zwaar ding, zie ik tegenop, ben al wat ouder. Lukt vinkje terugzetten niet dan moet het maar.

@edrick: Vinkje terugzetten was ook mijn eerste gedachte. Helaas dat gaat niet. Na start > uitvoeren> komt auto "inetcpl.cpl".
Klik ik enter/ok dan floept alles weg.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2012 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Lukt opstarten in Veilige modus ook niet?

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2012 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag menno0,

Dat vroeg ik me ook af of je al veilige modus had geprobeerd.
Dus computer normaal afsluiten en naderhand weer opstarten en dan een aantal keren F8 aantikken.
Wat je anders misschien nog kunt proberen is foutcontrole en repair via (mijn) computer - C: - eigenschappen - extra.

vr.gr.

menno0
door menno0 - Feb 16, 2012 om 18:03
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 16 feb 2012, 16:00]Dag menno0,

Dat vroeg ik me ook af of je al veilige modus had geprobeerd.
Dus computer normaal afsluiten en naderhand weer opstarten en dan een aantal keren F8 aantikken.
Wat je anders misschien nog kunt proberen is foutcontrole en repair via (mijn) computer - C: - eigenschappen - extra.

vr.gr.

F8 tijdens opstarten laat een keuze van 3 zien. Ik heb "reboost " genomen. Later opnieuw gestart. Er is geen verbetering.
Route C: kom ik geen "eigenschappen" of iets in engels tegen dat er op lijkt.

Ook via start> uitvoeren sluit het automatisch.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2012 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat er bij opstarten in veilige modus (met F8 of F5) bij de keuzelijst niet Safe Mode? Dat dan aanklikken en wachten tot je het zwarte scherm krijgt met de iconen van wat op je bureaublad staat, zoals naar ik aanneem ook IE.
Dan kun je proberen of je de verandering in IE kunt aanbrengen (dat vinkje), of je IE kunt resetten.
Staat er niet ergens Properties als je foutcontrole and repair wilt doen?
Anders eventueel in de veilige modus de chkdsk proberen:
Klik hier...
Lukt niets dan kun je eventueel het programma van PC stress nog proberen, Cleanup and Repair : Klik hier..., staat rechts onderaan op de site.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2012 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat misschien ook nog een optie is IE opnieuw installeren (of fixen) Lees daarvoor deze pagina even door : Klik hier...

menno0
door menno0 - Feb 17, 2012 om 00:09
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 16 feb 2012, 23:20]Wat misschien ook nog een optie is IE opnieuw installeren (of fixen) Lees daarvoor deze pagina even door : Klik hier...
Let op dubbelpost!

Ik kan internet wel op maar niets downloaden.Ik had eerder ooit Malware geïnstalleerd en waar ik ook doorhaal, resultaat is en blijft 0. Fixit bereikt me niet.

Ik zie onderaan, boven de blauwe balk rechts onder, naast de internet bol een wit rechthoekje met rood kruis.

Ik moet mijn hoofd bij lezen goed bij aangeleverde tekst houden alvorens iets aan te klikken nu; dit is niet mijn dagelijks werk. Vannacht probeer ik verder en laat weten.

menno0
door menno0 - Feb 18, 2012 om 14:34
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik houd er mee op, laat een back up maken en opnieuw installeren.Ik zie veel werk op me afkomen, het zij zo.
Klik ik in configuratiescherm op Internet Options dan opent het zich niet. Kennelijk is er toch meer aan de hand.
Heel erg bedankt voor al het meedenken en goede raad.

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2012 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@menno0,

Jammer dat we niet tot een oplossing konden komen.
Het is niet anders.

Met vr.gr.

eh
door ehzdhz - Feb 18, 2012 om 16:11
98 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er op de pc een cleaner die de browser op slot zet?

menno0
door menno0 - Feb 18, 2012 om 16:19
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:01]@menno0,

Jammer dat we niet tot een oplossing konden komen.
Het is niet anders.

Met vr.gr.

Dit probleem is wie weet nog op te lossen door deskundigen wanneer de computer zelf wordt bediend en niet via emails gaat en van mij als bedreven leek afhankelijk is. Ik had het gevoel dat er dingen bijkwamen..Ik vroeg me af doe ik het wel goed...
Over toegestoken handen en hulp had ik niet te klagen. Nogmaals heel erg bedankt.

eh
door ehzdhz - Feb 18, 2012 om 16:39
98 Antwoorden / 1 Vragen

Spybot S&D bijvoorbeeld kan je browser op slot zetten.

Waarom heb ik niet langer toegang tot de instellingen van mijn IE?

Internet Explorer zegt u dat u uw systeembeheerder dient te contacteren wanneer u probeert om toegang te krijgen tot de IE instellingen?

Dit kan gebeuren als u Spybot-S&D gebruikt in geavanceerde modus en u hebt de mogelijkheid tot immunizeren gebruikt zonder al de tekst te lezen.

1. Gelieve Spybot-S&D opnieuw in geavanceerde modus op te starten (normaal via de startmenugroep Spybot - Search & Destroy, tenzij u het icoon op het bureaublad reeds veranderd heeft naar geavanceerde modus).
2. selecteer Gereedschap in de linker balk en dan IE optimalisering.
3. Daar zal u een groep Veelsoortige lockszien. Vink voor beide Sluit IE... opties het vinkje weg.
4. Het is mogelijk dat u alle Explorer vensters dient te sluiten, en zelfs mischien Windows opnieuw dient op te starten vooraleer alle wijzigen zullen toegepast worden.

Hint: deze vergrendelfunctie is hoofdzakelijk toegevoegd geweest voor multi-useromgevingen waar u niet zou willen dat andere gebruikers van uw computer uw IE-instellingen zouden wijzigen. Als u de enige gebruiker bent van uw computer, is het niet echt nodig deze te activeren.

menno0
door menno0 - Feb 18, 2012 om 17:14
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=ehzdhz schreef op zaterdag 18 feb 2012, 16:39]Spybot S&D bijvoorbeeld kan je browser op slot zetten.

Waarom heb ik niet langer toegang tot de instellingen van mijn IE?

Internet Explorer zegt u dat u uw systeembeheerder dient te contacteren wanneer u probeert om toegang te krijgen tot de IE instellingen?

Dit kan gebeuren als u Spybot-S&D gebruikt in geavanceerde modus en u hebt de mogelijkheid tot immunizeren gebruikt zonder al de tekst te lezen.

1. Gelieve Spybot-S&D opnieuw in geavanceerde modus op te starten (normaal via de startmenugroep Spybot - Search & Destroy, tenzij u het icoon op het bureaublad reeds veranderd heeft naar geavanceerde modus).
2. selecteer Gereedschap in de linker balk en dan IE optimalisering.
3. Daar zal u een groep Veelsoortige lockszien. Vink voor beide Sluit IE... opties het vinkje weg.
4. Het is mogelijk dat u alle Explorer vensters dient te sluiten, en zelfs mischien Windows opnieuw dient op te starten vooraleer alle wijzigen zullen toegepast worden.

Hint: deze vergrendelfunctie is hoofdzakelijk toegevoegd geweest voor multi-useromgevingen waar u niet zou willen dat andere gebruikers van uw computer uw IE-instellingen zouden wijzigen. Als u de enige gebruiker bent van uw computer, is het niet echt nodig deze te activeren.

Er staat niets als "beantwoorden" dus moet ik aanhalen om dat te doen.
Ik dacht ik lees Chinees. Wat is spybot? We hebben duidelijk een generatiekloof. Gekeken op internet wat dat is (ik heb wel toegang). Ik heb dat nooit gedownload.
Ik ben een heel saaie op safe gebruiker, speel geen games, bel niet via en heb geen webcan. Ik download geen film/muziek, zit niet op facebook; ik twitter niet. Dat is een bewuste keuze omdat ik mijn gegevens zo veel mogelijk wil beperken. Zelfs mijn foto's houd ik binnen op Picasa.
Ik ben sneller klaar met te zeggen wat ik wel doe. Dat is internet bezoeken en emailen via outlook express.

Ik sluit dit af en breng hem weg bij de zaak waar ik kocht, goed lopend bedrijf aan de snelweg A20. Bedankt voor alle moeite van iedereen trouwens. Dit was een enorm hartelijke omarming vol hulp.

eh
door ehzdhz - Feb 18, 2012 om 18:19
98 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan Menno, hoop dat U daar meer succes heeft.
Prettige avond gewenst!