ca
door caviamax Jun 5, 2010 om 21:51
Computers & telefonie

Netwerkprinter aansluiten op laptop (Windows XP)

Beste experts,

Ik zit met een vervelend probleem, ik krijg mijn netwerkprinter maar niet aangesloten op mijn laptop. Het gaat hier om een HP OfficeJet J6410, ikzelf gebruik Windows XP.

Ik heb het al meerdere malen volgens de reguliere weg geprobeerd, middels het standaard cd'tje van HP. Op een andere laptop waar Windows 7 op draait, doet 'ie het goed. Bij Win 7 bestaat er de optie om het netwerk te ''scannen''. Als je dat doet vind 'ie de printer vanzelf.

Lang verhaal kort: weet iemand een mogelijkheid om zonder het HP cd'je de printer op mijn laptop aan te sluiten?

Caviamax

1775 9 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Jun 5, 2010 om 22:22
134 Antwoorden / 3 Vragen

KIjk eens of de service nog mee opstart start -> uitvoeren -> services.msc

dan naar "server"

Deze dient op automatisch te staan.

Als het goe dis moet de printer nu gewoon te zien zijn.

gsm
door gsm - Jun 6, 2010 om 09:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier, bij HP ondersteuning, zou je een oplossing moeten kunnen vinden.

sepke2008
door sepke2008 - Jun 6, 2010 om 11:22
191 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij was het probleem de firewall, deze tijdens de installatie met het cdtje even uitschakelen. Overigens is bij mijn HP printer een cd voor XP en een ander cdtje voor vista/windows 7 meegeleverd.

Misschien heb je er wat aan.

MVG, Sepke

aa
door aalleexxv - Jun 6, 2010 om 17:46
4 Antwoorden / 4 Vragen

Dit probleem hadden wij ook.
Je kan de printer terugbrengen naar de winkel, en daar ondergaat hij een reparatie.

ca
door caviamax - Jun 6, 2010 om 19:49
231 Antwoorden / 126 Vragen

[quote=sepke schreef op zondag 6 jun 2010, 11:22]Bij mij was het probleem de firewall, deze tijdens de installatie met het cdtje even uitschakelen. Overigens is bij mijn HP printer een cd voor XP en een ander cdtje voor vista/windows 7 meegeleverd.

Misschien heb je er wat aan.

MVG, Sepke

Dank u (andere trouwens ook)! Met deze tip is het gelukt! Terugkomend op Win 7, daar kan ik wel scannen maar niet printen. Weet iemand hoe ik dit oplos? Op Win XP kan ik Solution Center installeren maar op Win 7 niet.

ca
door caviamax - Jun 6, 2010 om 19:51
231 Antwoorden / 126 Vragen

Ik bedoel het andersom: WEL printen, NIET scannen. Sorry, typefoutje.

basrose
door basrose - Jun 6, 2010 om 21:06
13 Antwoorden / 3 Vragen

Bij sommige printers heb je aparte drivers/software nodig voor het scannen.

Je kan even HIER kijken. Ik zou eerst een driver proberen voor windows 7 en mocht dat niet genoeg zijn een stukje software.

ca
door caviamax - Jun 28, 2010 om 09:42
231 Antwoorden / 126 Vragen

De printer is denk ik kapot. Ik wil hem graag laten maken bij HP. Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn garantie is al verlopen. Moet ik 'm terug brengen naar waar ik hem heb gekocht?

jscholtes
door jscholtes - Jun 28, 2010 om 11:05
777 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je al getracht op basis van het ip-nummer van die printer connectie te maken?

Mocht het om een gedeelde lokale printer gaan besef dan dat Windows XP moeite heeft met speciale karakters. Gebruik in plaats van spaties liever een _ teken in de naamgeving en beperk de naam eens tot 8 karakters.