WulsIII
door WulsIII Sep 6, 2022 om 22:31
Computers & telefonie

Nieuw tabblad Firefox

Zeer regelmatig kan ik geen nieuw tabblad openen als ik firefox gebruik. Als ik Firefox dan afsluit en weer open krijg ik de tekst ;

Firefox is al actief, maar reageert niet. Het oude Firefox-proces moet worden afgesloten om een nieuw venster te openen.

Als ik Firefox,in dat zelfde venster, afsluit start het nieuwe tabblad op. Het gaat dan een aantal tabbladen goed maar begint dan weer met het niet opstarten van het nieuw gevraagde tabblad.  Windows11 , het probleem is spontaan begonnen, ik gebruik windows 11 1,5 jaar en firefox al jaren lang. Ik heb Firefox al opnoeuw geinstalleerd en bijna alle instellen van Firefox al getest.   ??????

3483 9 Rapporteer

sira
door sira - Sep 6, 2022 om 22:39
2361 Antwoorden / 24 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2022 om 07:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan ook zijn dat u te weinig werkgeheugen hebt en er eerst een tabblad moet worden gesloten om een nieuwe aan te kunnen.

marita5
door marita5 - Sep 7, 2022 om 07:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wulslll ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

Typ in adresbalk : about:config > ga naar browser.tabs.loadBookmarksInTabs zet deze op true .

Ozymandias
door Ozymandias - Sep 7, 2022 om 10:09
174 Antwoorden / Vragen

Browsers zijn zware geheugenvreters. Dus de vraag is of je systeem het wel aan kan. Hoe oud is deze en wat zijn de specificaties?

Je kan ook de impact zien via de Task Mananger (CTRL-ALT-Delete). Als hij daar de 100% aan tikt dan trekt je systeeem het dus niet.

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 28, 2023 om 18:05
174 Antwoorden / Vragen

De vraag is ook even hoeveel tabbladen je normaliter open hebt staan. Ik ken genoeg mensen die er rustig 100+ actief hebben. Aangezien ze wel geheugen vragen zit er gewoon een bovengrens aan. Te weinig werkgeheugen kan hier een reden voor zijn.

Maar zonder verdere gegevens van je hardware en de software versies is dit koffiedik kijken.

br
door brui0929 - Jun 29, 2023 om 06:53
636 Antwoorden / 10 Vragen

Ieder venster die open staat of op de achtergrond programma dat op de achtergrond draaid gebruikt RAM geheugen sluit een aantal programma's af zodat alleen Firefox draait. Het geheugen uitbreiden kan ook alles de snelheid hetzelfde is. Van het geheugen dat nu in het systeem zit.

in
door inno1 - Jun 29, 2023 om 10:06
123 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik uitsluitend Firefox. Een nieuw tabbald open ik door op ctrl en het huisje links boven in de menubalk te drukken. Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad om steeds nieuwe te naast elkaar te openen.

chris74
door chris74 Jun 29, 2023 om 10:13
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik denk dat dit al opgelost is, topic is van sept '22

Ozymandias
door Ozymandias Jun 29, 2023 om 16:31
174 Antwoorden / Vragen

Huh, vaag. Ik zou willen zeggen dat het mijn schuld is omdat ik de eerste recente reageerder was dit keer maar hij stond bij mij op de voorpagina dus ik keek verder niet naar de datum.

chris74
door chris74 Jun 29, 2023 om 16:55
564 Antwoorden / 44 Vragen

Bij mij ook ozymandias, ik keek wel naar de datum. Vond het ook vreemd dat deze bovenaan stond.