f1
door f16 Sep 24, 2012 om 15:44
Computers & telefonie

Norton logo verdwenen

Hallo,
Ik heb Norton internet security op mijn laptop staan.
Nu kwam er na de installatie een klein vierkant logo van ong. 3x2 cm op mijn bureaublad te staan.
Dat is om onduidelijke redenen verdwenen.Heb gekeken bij gadgets,maar daar stond hij ook niet.
Weet iemand hoe ik dit logo terug krijg op mijn bureaublad?
Bij voorbaat dank.

5644 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van het veel te dure en te zware Norton kun u beter de gratis Avast virusscanner gebruiken, deze werkt net zo goed en maakt uw computer niet zo traag!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op maandag 24 sep 2012, 17:32: In plaats van het veel te dure en te zware Norton kun u beter de gratis Avast virusscanner gebruiken, deze werkt net zo goed en maakt uw computer niet zo traag!

Tjonge, tjonge hier is TS wel heel erg blij mee.
Wat een klo.. antwoord.
Schrijf dan niets op, bijdehandtje !!!!!!!

Gr. poltol

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@poltol,

OT
Ben het wel met je eens, maar .... aan jouw antwoord heeft TS ook niet veel. ;-)

Hallof16,

Neem aan dat je de snelkoppeling naar Norton bedoelt?
Ga eens naar de map waarin Norton staat en kijk of daar het bedoelde pictogram in staat. Zo ja, klik rechtermuisknop en kies voor snelkoppeling maken. Die kun je dan naar het Bureaublad slepen.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste f16, ga naar menu start (linksonder). klik rechts op norton, klik op eigenschappen en klik dan op snelkoppeling.
Onder in het midden van dit venster zie je dan "ander pictogram". Klik daar op en er verschijnt een venster
met pictogrammen. Kijk of het Norton- logo daar bij staat.
m,vr,gr,

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 24 sep 2012, 18:37: @poltol,

OT
Ben het wel met je eens, maar .... aan jouw antwoord heeft TS ook niet veel. ;-)

@edrick3, is helemaal waar.
Maar hereistom zet overal van die "slimme" teksten neer, en geeft zelden antwoord.
Moest het even kwijt.
Sorry.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel dus niet de normale snelkoppeling,die staat er al.
Wat ik bedoel is een rechthoekig veldje met alle 6 categorieen van Norton erin.
Het is een veldje van ong. 3x6 cm waarin ook een groen veldje staat met een groene v als teken dat het veilig is.
Hoop dat iemand ook Norton heeft en weet wat ik bedoel.
Alvast bedankt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op maandag 24 sep 2012, 18:51:
edrick3 schreef op maandag 24 sep 2012, 18:37: @poltol,

OT
Ben het wel met je eens, maar .... aan jouw antwoord heeft TS ook niet veel. ;-)

@edrick3, is helemaal waar.
Maar hereistom zet overal van die "slimme" teksten neer, en geeft zelden antwoord.
Moest het even kwijt.
Sorry.

Vr.gr. poltol

Niks mis hoor met mijn antwoord!
Jij kan alleen maar afzeiken hier!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op maandag 24 sep 2012, 22:15:
Niks mis hoor met mijn antwoord!
Jij kan alleen maar afzeiken hier!

Nee hoor, niks mis mee. Zoals gewoonlijk beantwoord je de vraag niet en zie je weer een mogelijkheid te vertellen wat jij gebruikt. Waarom zet je niet gelijk even een lijstje in je profiel, zodat we van dit soort nutteloze bijdragen verlost zijn.

@f16

Dit is iets wat je met systeemherstel zou moeten kunnen oplossen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat hij de snelkoppeling bedoeld, want bij de installatie van Norton krijg je een pictogram op je bureaublad van ik meende iets van download manager, dat is een pictogram van de installatie en als je later weer wilt updaten dan kun je die weer gebruiken, maar verder heb je er eigenlijk niks aan, dus als je die bedoeld zou ik dat maar gauw vergeten.
Een evt snelkoppeling van het programma kun je vinden via start, alle programma's en dan Norton opzoeken en het logo kopieeren naar je bureaublad, maar die staat ook wel in je taakbalk.

Nog even de eerste reaktie, daar kun je natuurlijk niks mee, maar dat mensen nu nog steeds roepen dat Norton een te zwaar programma's is, dat is een fabeltje.
Zeker 4 - 5 jaar geleden is Norton een andere weg ingeslagen en heeft een programma ontwikkeld dat amper een belasting voor je systeem is, dat blijkt uit mijn eigen praktijkervaring en de testen en gegevens op internet.
Ik heb het vroeger gebruikt en was het hopeloos zwaar, maar heb het er nu weer een paar jaar en het werkt geweldig, maar goed, sommige dingen krijg je niet uit de mensen hun hoofd, terwijl ze het in de praktijk niet weten....

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je kwijt bent is de Norton Gadget.

Klik op Start
Type gadget in het zoekvenster beneden, net boven de Start knop en druk op de Enter toets.
Je ziet dan een lijst met alle beschikbare gadgets boven het zoekvak staan
Klik met de rechtse muisknop op de Norton gadget en selecteer Toevoegen.

of

Je kunt ook met de rechter muisknop ergens op een lege plek van het bureaublad klikken en dan onderaan het lijstje op Gadgets klikken. Versleep de Norton gadget naar het bureaublad. Eventueel eerst zoeken via Gadgets zoeken in het Gadgets venster!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is denk ik de bedoelde gadget (Klik).

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 24 sep 2012, 22:28:
hereistom schreef op maandag 24 sep 2012, 22:15:
Niks mis hoor met mijn antwoord!
Jij kan alleen maar afzeiken hier!

Nee hoor, niks mis mee. Zoals gewoonlijk beantwoord je de vraag niet en zie je weer een mogelijkheid te vertellen wat jij gebruikt. Waarom zet je niet gelijk even een lijstje in je profiel, zodat we van dit soort nutteloze bijdragen verlost zijn.

@f16

Dit is iets wat je met systeemherstel zou moeten kunnen oplossen.

heristom leverde volgens mij gewoon een goed bedoelde bijdrage en daar is niets mis mee vind ik.
Systeemherstel is echter wel het laatste wat ik zou adviseren. Maar heel misschien werkt het per ongeluk, mits het niet te lang geleden is dat de gadget werd uitgezet.
Norton heeft ook een herinstallatietool voor dit soort problemen, als niets anders helpt..

Opmerking:
Bij Windows 7 wordt Systeembeveiliging gebruikt.
Die bestaat uit twee onderdelen:
1) Systeemherstel.
Uitsluitend voor het herstellen van Windows bestanden en instellingen, dus in principe niet van Norton. Te oude herstelpunten kunnen eerder schade veroorzaken, dan dat ze iets oplossen.
2) Vorige versies van mappen terugzetten.
Hiermee kun je de oude inhoud van mappen (bijvoorbeeld van de map desktop) terugzetten.
Ik denk echter niet dat dit laatste voor een Gadget gaat werken.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op dinsdag 25 sep 2012, 15:45:
heristom leverde volgens mij gewoon een goed bedoelde bijdrage en daar is niets mis mee vind ik.
Systeemherstel is echter wel het laatste wat ik zou adviseren. Maar heel misschien werkt het per ongeluk, mits het niet te lang geleden is dat de gadget werd uitgezet.
Norton heeft ook een herinstallatietool voor dit soort problemen, als niets anders helpt..

Opmerking:
Bij Windows 7 wordt Systeembeveiliging gebruikt.
Die bestaat uit twee onderdelen:
1) Systeemherstel.
Uitsluitend voor het herstellen van Windows bestanden en instellingen, dus in principe niet van Norton. Te oude herstelpunten kunnen eerder schade veroorzaken, dan dat ze iets oplossen.
2) Vorige versies van mappen terugzetten.
Hiermee kun je de oude inhoud van mappen (bijvoorbeeld van de map desktop) terugzetten.
Ik denk echter niet dat dit laatste voor een Gadget gaat werken.

herisstom geeft zijn standaard goedbedoelde advies bij een vraag over een programma of browser. Het gebruikte afkraken en adviseren over te gaan op wat hij gebruikt.

Ik ga er niet van uit dat de gadget is uitgezet. Windows heeft de nare gewoonte af en toe programma's van het bureaublad te verwijderen. Systeemherstel hertselt inderdaad Windows bestanden en instellingen. Wat op je bureaublad wordt weergegeven is een instelling.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 25 sep 2012, 17:17: Systeemherstel hertselt inderdaad Windows bestanden en instellingen. Wat op je bureaublad wordt weergegeven is een instelling.

Klopt, maar helaas wordt niet altijd volledig herstel verkregen.
Zover mijn kennis gaat:

Systeemherstel herstelt, in Windows 7, alleen Windows bestanden en Windows instellingen.
Daarnaast biedt de Systeembeveiliging van Windows 7 nog de aparte mogelijkheid om gebruikersbestanden terug te zetten. Oorspronkelijk, in Windows Milennium (niet Windows 2000) en in Windows XP waren deze functies gecombineerd en werd dat aangeduid als Systeemherstel.

Bureaublad bevat snelkoppelingen die in de map Gebruikers\Gebruikernaam\Bureaublad staan.
Daarnaast is er nog een instelling die de posities van de snelkoppelingen aangeeft.
Bij de gadgets werkt het wellicht nog ingewikkelder:
In Gebruikers\Gebruikernaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar bevindt zich het tekstbestand Settings.ini Hierin staan ondermeer de gebruikersinstellingen voor de geconfigureerde gadgets vermeld.

Hier nog wat tips, wel in het Engels.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@f16,

Klik op Help.
Klik op: herstellen sidebar gadgets geïnstalleerd met Windows.
Klik hierop en kijk of de Norton gadget erbij staat.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen die gerageerd heeft, hartstikke bedankt, maar tot nu toe heb ik het niet kunnen oplossen.
Ik werk met windows 7.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, het probleem is opgelost.
Heb contact gehad met Symantec en die hebben het online opgelost.
Bedankt iedereen voor de reakties.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 25 sep 2012, 17:17:

herisstom geeft zijn standaard goedbedoelde advies bij een vraag over een programma of browser. Het gebruikte afkraken en adviseren over te gaan op wat hij gebruikt.

De enige die hier andere probeert af te kraken is mnr Winterman!
Ik geef alleen maar juist en duidelijk advies, dat jij daar te dom voor bent om te begrijpen is je eigen probleem! ;-)

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@f16

Wat was de oplossing nu?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op woensdag 26 sep 2012, 23:02:
winterman schreef op dinsdag 25 sep 2012, 17:17:

herisstom geeft zijn standaard goedbedoelde advies bij een vraag over een programma of browser. Het gebruikte afkraken en adviseren over te gaan op wat hij gebruikt.

De enige die hier andere probeert af te kraken is mnr Winterman!
Ik geef alleen maar juist en duidelijk advies, dat jij daar te dom voor bent om te begrijpen is je eigen probleem! ;-)

Ik schrijf dat jij door anderen gebruikte software afkraakt als het software is die jij niet zelf gebruikt. Wie begrijpt het nu niet en zou dan op basis daarvan dom zijn?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 26 sep 2012, 23:09: Ik schrijf dat jij door anderen gebruikte software afkraakt als het software is die jij niet zelf gebruikt. Wie begrijpt het nu niet en zou dan op basis daarvan dom zijn?

Ik zal het nog één keer voor je uitleggen, als je het dan nog niet snapt kan ik je verder ook niet helpen ;-)
Ik geef advies wat iemand het beste kan gebruiken, wat iemand daar mee doet moet hij helemaal zelf weten.
Dat jij dat afkraken noemt is omdat je niet snapt!
Ben ik nou zo slim of ben jij nou ze dom? ;-)

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing was het volgende.
Je kunt als Norton op je laptop staat deze vernieuwen.
Na het vernieuwen was de gadget verdwene via een update..Na contact met Symantec hoorde ik dat bij die vernieuwing de gadget niet meer terugkwam.
In plaats daarvan was er een andere gadget,maar die had ik niet in mijn taakbalk.
Die heeft Symantec middels de helpdesk geinstalleerd.
Dus alles is opgelost. Hartelijk dank voor de moeite die jullie hebben genomen om mij proberen te helpen. F16.