agteuben
door agteuben Sep 30, 2011 om 19:31
Computers & telefonie

Notebook of laptop??

Mijn vrouw wil graag een laptop. Nu is mijn vraag wat zij beter aan kan schaffen, een laptop of een notebook. Ik heb er zelf geen verstand van en wil dan ook graag weten wat het verschil tussen beiden is. Kunnen ze beide hetzelfde? Hij zal alleen maar gebruikt worden om te mailen en te zoeken op Google. Welk apparaat adviseren jullie haar? Zij wil er ongeveer €.400,- (liever minder!) voor uitgeven.
Graag adviezen en/of suggesties!

6035 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 30, 2011 om 19:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Notebook en Laptop zijn verschillende namen voor hetzelfde product. Er is geen verschil tussen die twee. Je hebt natuurlijk nog wel de Netbook (of mini laptop of mini notebook), kleiner scherm en iets de hardware is wat minder. Voor 400 euro kan je een prima Laptop/Notebook kopen om te mailen en te zoeken op Google.

Voor 200 euro kan je al een netbook kopen die prima geschikt is voor dat doel (maar niet veel meer), je hebt dan wel een klein scherm en toetsenbord.

agteuben
door agteuben - Sep 30, 2011 om 21:31
46 Antwoorden / 13 Vragen

diumenge,
Bedankt voor je reactie. Mijn vrouw gaat dus echt niets meer doen dan mailen en Googlen. Ze gaat het hem voornamelijk thuis gebruiken. Zou ze dan (al) voldoende hebben aan een netbook? En is zo'n scherm en toetsenbord dan niet te klein...? Maakt het merk nog wat uit?

abarth
door abarth - Sep 30, 2011 om 21:48
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zou niet voor een netbook gaan.
Dit is echt voor onderweg bedoeld.
Scherm is te klein om lekker te surfen.

Maar tussen de 300 en 400 euro is er al een simpele laptop beschikbaar

Bijvoorbeeld

350 euro

lottesanne
door lottesanne - Sep 30, 2011 om 21:53
438 Antwoorden / 47 Vragen

Een netbook is veel te beperkt. Op enig moment ga je er toch meer dingen mee doen en dan is een laptop veel beter. Veel meer capaciteiten en mogelijkheden.

snah
door snah - Sep 30, 2011 om 22:04
654 Antwoorden / 61 Vragen

Een netbook mist ook een cd / dvd speler ( brander )

diumenge
door diumenge - Sep 30, 2011 om 22:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me inderdaad dat een netbook op den duur gaat irriteren, leuk voor op reis, maar voor thuis gebruik is een wat groter scherm en dito toetsenbord wel wat prettiger. De link van abarth laat zien dat je voor 350 euro al een leuke laptop hebt.

Wil ze echt alleen mailen en wat googlen zou je misschien ook nog een tablet kunnen overwegen.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2011 om 22:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag agteuben,

Kijk eens in de folder van BCC die t/m 9 oktober geldig is. Ik zag daarin een Asus voor 399 E staan. In de winkel zullen ze vast wel meer rond die prijs hebben, mogelijk ook Toshiba (Satellite). Verder kun je via Google nog wel wat vinden en prijzen, specificaties en bevindingen vergelijken. Ik zou voor een notebook/laptop gaan.

vr.gr.

abarth
door abarth - Oct 1, 2011 om 12:02
845 Antwoorden / 19 Vragen

Wil ze echt alleen mailen en wat googlen zou je misschien ook nog een tablet kunnen overwegen.

Tablet is niet fijn met typen van mail.

agteuben
door agteuben - Oct 1, 2011 om 13:07
46 Antwoorden / 13 Vragen

Dank voor alle reacties tot nu toe.
Abarth: ze gaat inderdaad alleen maar mailen en Googlen. Een tablet lijkt me daarom onhandig. Het zal dus of een laptop of een notebook worden. Heeft zij dan genoeg aan 2GB werkgeheugen en 320 GB harde schijf? Is een MSI Cr dan misschien iets voor haar of zijn er betere alternatieven? En welk merk moet zij beslist niet kopen....? Werken deze apparaten goed via een draadloze verbinding?

diumenge
door diumenge - Oct 1, 2011 om 13:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Altijd lastig om een advies te geven welk merk wel of niet te kopen.

Ik heb zelf een laptop van MSI (een Mega Book VR201), was destijds wel wat duurder, maar ik heb er de afgelopen jaren nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij is MSI dus een prima merk, maar misschien heeft iemand anders hele andere ervaringen. Verder zou 2 GB werkgeheugen voldoende moeten zijn, maar werkt 3 GB misschien net wat prettige, een harde schijf van 320 GB is voor het gebruik dat u in gedachte hebt ruim voldoende.

Met name laptops van Acer zijn vaak erg goedkoop, maar je leest daar ook wel 's slechte verhalen over. BCC heeft een leuke Asus in de aanbieding: link.

Elke moderne laptop werkt probleemloos via een draadloze verbinding als het eenmaal goed is ingesteld.