ku
door kurt42 May 27, 2016 om 16:47
Computers & telefonie

Ongebruikte mbs vervallen?

Beste,

Ik heb al verschillende abonomenten gehad met internet op mijn gsm. Nou is het zo dat als je niet al je mbs gebruikt deze toch komen te vervallen.
Dit  verschijnsel was jaren geleden maar dan mbt beltegoed ook aan de orde. Hoe kan het dat als ik een abonoment heb voor een x aantal mbs per maand en deze niet opmaak dat deze toch komen te vervallen. Als ik een broek koop en deze een maand in mijn kast laat liggen verdwijnt deze ook niet.
Ik heb betaald voor de afgenomen mbs en deze zouden dus als tegoed moeten blijven staan naar mijn mening. Net als met bellen zitten er pieken en dalen in het gebruik. Als ik mbs over heb dan komen deze te vervallen en als ik dan de maand erop net wat meer gebruik moet ik wel flink bijbetalen.
Is hier iets tegen te doen?

1144 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 27, 2016 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar een andere provider gaan. Bij Telfort zijn ze drie maanden geldig.

Cookies
door Cookies May 27, 2016 om 19:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx voor de tip! Zojuist overgestapt, was al een tijdje op zoek naar een - voor mij - gunstiger abonnement.

tijger1
door tijger1 May 27, 2016 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, graag gedaan.

Ma
door Mat Matheij - May 27, 2016 om 16:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee er zijn maar weinig providers die belminuten meenemen en zeker geen Mbits. T-mobile biedt 250MB van de 6GB aan voor het buitenland. Is abonnementen aan het 'afkopen' waarbij beltegoed mee kon genomen worden naar de (op) volgende maand. Hollands Nieuwe had een dergelijke regeling maar viel als dochter van Vodafone door een zeer slechte onbereikbare klantenservice door de spreekwoordelijke mand. Radar naar ik meen en geen link of zo. Mvrgr.

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2016 om 17:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Geen abonnement afsluiten *mompelt iets met WiFi*.

Cookies
door Cookies May 27, 2016 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij wil misschien ook buiten de deur op het web? Ik iig wel en dan gebruik ik liever geen wifispots.

marita5
door marita5 - May 27, 2016 om 17:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kurt42 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.bellen.com/mobiel/afrekentrucs

ha
door halex - May 27, 2016 om 18:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Je koopt geen hoeveelheid data. Je koopt het recht om zonder extra kosten gedurende een bepaalde tijd een afgesproken hoeveelheid datat te gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 27, 2016 om 18:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vergelijk je abonnement eens met een avondje in de kroeg. Je bestelt een halve liter bier neemt drie slokken en gaat naar huis.  Zeker weten dat de kroegeigenaar de volgende keer niet een glas met een kwart liter bier gratis geeft. En je glas staat er ook niet meer.
Zo is het met je abonnement ook, je koopt meer als wat nodig is om hoge kosten te vermijden. Je provider kan er niets aan dien dat jij meer koopt als nodig en dat je het niet opmaakt is jouw probleem.
Je kunt het gewoon opmaken binnen een maand.  Denk anders aan een kleiner abonnement
Diewilik

edrick3
door edrick3 - May 27, 2016 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weinig tot niets.

Telfort kwam 11 mei 2015 met nieuwe mobiele abonnementen. De belangrijkste gunstige wijziging is de houdbaarheid van het bundeltegoed. Belminuten en MB’s zijn voortaan drie maanden geldig in plaats van één. Verder wordt de 4G snelheid verhoogd, krijg je meer data, standaard onbeperkt sms en bij elk gesprek na 10 minuten gratis bellen. Een databundel zonder belbundel is niet meer mogelijk. Worden de sim only's gunstiger geprijsd? Lees hieronder alle details: klik

ha
door halex - May 27, 2016 om 21:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien nog ter vergelijking: als u in april 10 plakken verpakte kaas had gekocht met een houdbaarheidsdatum van 01 mei 2016. En u ziet vandaag in uw koelkast dat er nog drie plakken in de verpakking zitten. Eet u die drie plakken dan op? U hebt er immers voor betaald.

ja
door janf43 May 28, 2016 om 10:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen schimmel op zit eet ik het gewoon op.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2016 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem eventueel een "lager" abonnement dat bijv. maandelijks gratis aangepast kan worden, en als sprake is van pieken in uw gebruik dan kunt u meer gebruik maken van wifi en gratis bellen met apps zoals bijv. Whatsap en Viber, (Skype) etc.