Ta
door Talentje Feb 21, 2017 om 10:43
Computers & telefonie

Ongevraagde sms-jes Vodafone

Heb een Huawei smartphone met een prepaid beltegoed van Vodafone. Sinds de aankoop daarvan krijg ik zodra ik de telefoon aanzet sms-jes van Vodafone inhoudende een bevestiging dat ik "zojuist mijn prepaid tegoed heb opgewaardeerd" en een aanbieding om "ook buiten Wifi om te internetten voor een bepaald maandelijks bedrag". Kontakten met Vodafone om te stoppen met die ongevraagde sms-jes hebben niet tot resultaat geleid. Men wil dat wel  maar het lukt gewoon niet. Ook de ingeschakelde technische dienst van Vodafone slaagt er niet in het bombardement aan sms-jes stop te zetten. Ik heb inmiddels al zo'n 200 x exact dezelfde sms-jes ontvangen. Het gaat maar door en men slaagt er niet in daar een eind aan te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kunnen in vredesnaam die zich steeds maar weer herhalende sms-jes worden gestopt?

7181 10 Rapporteer

fr
door frans56 - Feb 21, 2017 om 11:11
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hebt U uw pre-paid beltegoed al eens opgevraagd???  Misschien is dit ook wel 200 maal opgewaardeerd terwijl U 1 maal heeft betaald ????

marita5
door marita5 - Feb 21, 2017 om 11:13
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Talentje ,

Plaats uw klacht eens op het Vodafone Forum , klik op de rode regel .

http://forum.vodafone.nl/

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2017 om 11:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zet u de telefoon dan steeds helemaal uit?

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 21, 2017 om 11:31
641 Antwoorden / 77 Vragen

Dit lijkt op stalking. Dien een aanklacht in!

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 21, 2017 om 12:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Is het mogelijk dat u een gestolen telefoon hebt gekocht? Dan kan het gebeuren dat er na aangifte de bombardementen aan die ongevraagde berichten doorgaan. Juist omdat niemand u kan helpen dacht ik aan die mogelijkheid die ik ooit gelezen heb om de nieuwe eigenaar te hinderen.

Cookies
door Cookies Feb 21, 2017 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo'n sms bom wordt dan gestuurd door de politie en gaat niet over beltegoed enz.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 21, 2017 om 12:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dank, ik dacht dat het van de provider uitging.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2017 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik eens op dat envelopje van berichten en vervolgens op instellingen en kijk wat daar aangevinkt staat. Als daar ook aangevinkt is infobericht activeren, dan zou ik daar het vinkje weghalen en voor de rest ook nog een kritisch kijken naar wat aangevinkt staat.
U zou ook nog bij de apps kunnen kijken of er van Vodafone tussen staan en als dat het geval is per app o.a. meldingen uitzetten en/of de hele app uitzetten/deactiveren.

jo
door jorisw - Feb 21, 2017 om 18:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou kunnen is dat de telefoon geen bevestiging (of geen juiste bevestiging) terugstuurt waardoor de applicatie van Vodafone het nog een keer probeert.

Je zou de SIM eens in een ander toestel kunnen doen en kijken of het dan nog steeds gebeurt.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Feb 22, 2017 om 15:32
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Talentje,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Eric

Vodafone 24/7 Web Crew

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2017 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als de in geschakelde technische dienst van Vodafone er geen oplossing voor heeft .... dan ben ik bang dat er hier ook geen oplossing komt.
Benieuwd naar het antwoord op de gestelde vraag of je tegoed steeds opgewaardeerd is. ;-)

suus76
door suus76 - Feb 22, 2017 om 16:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar je account van "my vodafone" en onder privacy kun je je instellingen veranderen, waaronder het uitzetten van berichten per sms.