ma
door marijnroelandt Feb 2, 2013 om 17:53
Computers & telefonie

Ongewenst ADSL abonnement bij 'Online'

Ik heb 18 januari via de internetsite www.internetvergelijken.com een draadloos internet abonnement besteld bij Telfort via deze link http://www.internetvergelijken.com/internet-abonnement/telfort/internet-standaard
De site opende vervolgens een bevestingingspagina van mijn bestelling met de boodschap dat Telfort binnenkort contact op zou nemen met mij.

Nu, 2 weken later, heb ik ineens een ADSL-abonnement van het bedrijf 'Online'. Zodra ik er achter kwam dat er iets mis was heb ik de klantenservice gebeld met de volgende boodschap:
Ik zou mijn abonnement graag willen annuleren vanwege de volgende redenen:

1. Ik ben er 100% zeker van dat ik mijn abonnement op de internetsite www.internetvergelijken.com heb besteld, terwijl 'Online' helemaal niet actief is op deze site.
2. Een ADSL verbinding loopt via de telefoonlijn. Aangezien ik met 2 medestudenten in een studentenwoning woon, is er geen eens een vaste telefoonlijn aanwezig. (Ik ben een student, ik weet precies wat ADSL is, waarom zou ik bewust een ADSL contract afsluiten als ik geen vaste telefoonlijn heb?)
3. Ik heb nooit een contract ondertekend, noch heb ik een handtekening gezet bij de aflevering van de ADSL-modem (waar ook een handtekening van mij voor vereist is omdat het contract op mijn naam staat).
Een van mijn huisgenoten heeft het pakketje in ontvangst genomen, maar mijn handtekening is nooit ergens neer gezet!!

De reactie van de klantenservice was dat mijn bedenktijd al om is en ik mijn contract niet meer kan annuleren. Ik had de mails die ze mij gestuurd hebben moeten lezen en ik heb volgens de administratie getekend bij de bezorging van de modem. (alle mails zijn overigens linea recta in de map Spam terecht gekomen, en aangezien ik nog nooit van het bedrijf 'Online' gehoord had is het mij ook niet opgevallen dat dit persoonlijke mails waren i.p.v. reclame.). Daarbij vonden ze dat bij mijn bestelling maar beter op had moeten letten en ik citeer: 'Eigen schuld dikke bult'.

Nu zit ik vast aan dit abonnement en ben ik over een jaar 200 euro armer voor een product wat ik niet besteld heb en überhaupt ook niet kan gebruiken (ik heb absoluut geen ADSL besteld, aangezien Online alleen maar ADSL aanbied is het dus ook onmogelijk dat ik hier mee in overeenstemming ben of ben geweest).
Ik ben een student en kan dit geld echt niet missen nu ik sinds kort op mezelf woon (ik heb namelijk nog steeds internet nodig dus die kosten komen er ook nog bij).

Al met al voel ik me heel erg opgelicht

Mijn vraag aan jullie is:
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben gehad met de site www.internetvergelijken.com ?
Zijn er meerdere mensen die te maken hebben gehad met de onredelijkheid van de klantenservice van Online?

Zowel adviezen, kritische noten als overige reacties zijn meer dan welkom

422 5 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 2, 2013 om 18:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Niet online maar de tussenpersoon heeft een fout gemaakt dus slechte vergelijking site.

Verder de reeds afgeboekte bedragen terug halen en laten blokkeren.
Stuur alles wat de mede bewoner ontving weer retour met bewijs van verzenden.

Kijk nogmaals op de site of je zelf geen fout hebt gemaakt want via mobiel of ADSL is soms verwarrend en Telfort bied beide aan.

Ik hoop dat U het door U ingevulde heeft opgeslagen en/of toen heeft uitgeprint als bewijs?

Omdat er geen telefoon kabel loopt is leveren onmogelijk dus hadden ze dat modem niet mogen sturen en geen contract afsluiten wegens niet kunnen leveren.

Omdat het in Uw geval niet leverbaar is dus Ontbinden en vooral niet opzeggen.
Opzeggen is termijn afmaken en betalen.

Ontbinden wegens niet kunnen leveren, dan ben je er gelijk vanaf en kun je al het reeds betaalde terug halen.

Dus heb je opzegging gedaan of Ontbinding overeenkomst?

ma
door marijnroelandt - Feb 2, 2013 om 18:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb tot noch toe alleen contact gehad met de klantenservice en een verzoek ingediend tot opzeggen.
Ontbinding overeenkomst heb ik nog niet gemaakt en opgestuurd maar dat ga ik gelijk doen.

Ik heb geen kopie of printscreen van hetgeen dat ik ingevuld heb op www.internetvergelijken.com maar ik heb mijn acties terug kunnen vinden in mijn browse geschiedenis waaruit blijkt dat ik nooit een abonnement bij Online heb kunnen aanklikken omdat ik simpelweg geen Online advertentie heb aangeklikt (die overigens niet eens aanwezig zijn op de site) of hun officiele site bezocht heb.

Uw advies is om een ontbinding overeenkomst te sturen naar Online en www.internetvergelijken.com of naar 1 van de 2?

Toch blijft het ronduit vreemd dat ik via een site waar Online niet actief op is, toch bij Online uitkom, is het niet?

lo
door loeskaa - Feb 4, 2013 om 17:13
5 Antwoorden / 4 Vragen

hoi ik heb ook info aangevraagd bij online en na plus minus een half uur de zelfde man aan de lijn te hebben gehad en de info aanvraag te hebben geanuleerd is dit niet gebeurd. door te lezen en nog meer te lezen bellen informeren is online een bedrijf die alles behalve klantvriendelijk is en als je een brief stuurd en beld word je niet goed aan het woord gestaan. op eens een aangetekende brief verstuurd en ja raar maar waar syuren ze ineens een icasso op mij af. zei hebben de info aanvraag niet gedaan en hebben zelf een fout gemaakt. nu zeggen zei dat ik degene ben die fout is en ze zeggen ook dat ik gebruik heb gemaakt van hun diensten en ja hoe kan dat dan zonder modum of wat dan ook. de facturen zouden ze nu gaan toe sturen maar dat is na dat ik heb gezegt dat zei dat moeten aantonen en niet de rollen om gaan draaien nu naar mij. ook mijn vorige provider zoals ik heb gehoord heeft de samen werking met online opgezegt en heb vanmorgen met de opta gesproken en dien er een klacht over in. online verdiend geld aan onterechte contracten af te sluiten en laten ons als kant daarvoor opdraaien!!!! kom ook in actie en voor jezelf maar ook voor andere en voor in de toekomst.

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2013 om 21:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=marijnroelandt schreef op zaterdag 2 feb 2013, 17:53]2. Een ADSL verbinding loopt via de telefoonlijn. Aangezien ik met 2 medestudenten in een studentenwoning woon, is er geen eens een vaste telefoonlijn aanwezig. (Ik ben een student, ik weet precies wat ADSL is, waarom zou ik bewust een ADSL contract afsluiten als ik geen vaste telefoonlijn heb?)

Niet om het een of ander, maar de Telfort verbinding van je link is ook een ADSL aansluiting hoor. Blijkbaar weet je er toch wat minder vanaf dan je doet voorkomen. Dus als je geen telefoonlijn hebt, dan gaat het bij Telfort ook niet werken.

[quote]Techniek
DSL Netwerk ADSL1/2/2+ en VDSL
IP-adres Dynamisch
Draadloos modem ZyXEL 2812HNU-F1

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2013 om 21:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens is die site een site van KPN zelf, dus het is inderdaad wel heel raar dat ze je Online.nl proberen aan te smeren.