pi
door pietebal Feb 10, 2010 om 15:17
Computers & telefonie

Ongewenst sms

Mijn dochter krijgt 5x per week een sms van The Orchard Thief 1,50 per sms. Ze heeft zich afgemeld op dienstfilter maar het is niet gelukt. Contact gehad met Vodafoon waar ze een abbonement heeft maar die hebben ook al een mail naar ze gestuurd. De smsjes bliven komen. Het is van netsize en wat kan ik nog doen, zonder dat ze een ander nummer aan moet vragen. Ze is al veel geld kwijt, maar dat niet alleen. Ik vind het zo onrechtmatig, diefstal eigenlijk. Weet iemand hoe ik dat nog kan oplossen? Vast dank allemaal

656 4 Rapporteer

pi
door pietebal - Feb 12, 2010 om 13:34
14 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Kiran en Deinert

Hartelijk dank voor jullie antwoord.
Afmelden op dienstfiter is niet gelukt. Bij sms gedragscode niets te vinden. Het is ook een raar smsje, van The Orchard Thief. Veel over gevonden op google maar geen nummer of trefwoord te vinden.

Wel fijn dat jullie mee denken en uiteindelijk na veel zoeken en bellen het volgende gevonden.
Het blijkt van ''netsize'' te zijn en ik heb het nummer: 0800 46387493 gebeld.
Binnen 5 minuten kreeg mijn dochter een sms dat ze afgemeld is. Dit is op woensdag gebeurd en inderdaad, geen sms meer ontvangen. De wonderen zijn toch niet de wereld uit.
Dus nogmaals dank en ik hoop dat meerdere hier wat aan kunnen hebben.

Groetjes Pietebal

kiran
door kiran - Feb 13, 2010 om 08:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@pietebal

Heeft u geen trefwoord of afzender nummer?
Klik op de onderstaande link.
SMS gedragscode

"Afmelden op Dienstenfilter niet gelukt" :
U kan wel afmelden, maar DEZE blijft doorlopen tot aan het moment van opzeggen/afmelden. DAARNA stopt het pas.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 13, 2010 om 08:46
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Dienstenfilter is een filter die filtert tegen het beginnen van een dergelijke 'service'. Als deze 'service' al loopt helpt geen enkel filter.

Heeft u een telefoonnr dat gekoppeld is aan deze berichten? Dan kan ik proberen een afmeldcode voor u te vinden!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 14, 2010 om 21:50
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Super dat het gelukt is, gefeliciteerd!

Bedankt voor de terugkoppeling.