ja
door janjohanna Oct 20, 2011 om 18:38
Computers & telefonie

Ongewenste reclame via e-mail

Beste klant,

INTRODUCTIE DAGEN VOOR MANNEN BIJ PANDD 6!
Beleef de wereld van Gabba Jeans en Good People!
Van donderdag 20 okt. t/m zondag 23 okt.
Alle Gabba Jeans en Good People Knitwaer € 99.
Verder zijn er voor heren al enkele CAVALLARO Jasjes gearriveerd!

Paul &
Dominique PANDD 6

Deze reclame ontvang ik regelmatig op mijn e-mailadres.
Als ik me beklaag bij dit bedrijf PANDD 6 Fashion House te Roermond tav. dhr. P. Houben ,dan krijg ik onderstaande reactie:

Geachte heer ,

Denkt U nu echt dat wij u iedere keer met opzet onze nieuwsbrief sturen?
Wij hebben respect en fatsoen genoeg om te weten dat u echt niet in ons bestand staat!!!!!
Dus wederom geen flauw idee hoe hij bij u terechtkomt!
Als ik mij iedere dag zo druk zou maken om ongewenste mails dan had ik er een dagtaak aan!!
TIP Stel u mail zo in dat onze email wordt geweigerd!
Zo niet, leer er mee leven en maak u niet zo druk! Wij kunnen er echt niets aan doen!!
Kom anders gerust eens kijken, bent u misschien blij dat U onze nieuwsbrief ontvangt!

Met vriendelijke groet

Paul Houben

Ik wil wel 'ns horen ho
e anderen daar over denken.
Beklagen bij de OPTA heeft tot nu toe geen effekt.

3107 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2011 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janjohamma,

Als het goed is staat er onderaan de reclamemail de mogelijkheid om je af te melden.
En anders kun je deze afzender inderdaad ook op de 'zwarte lijst' zetten, zodat die mail niet in je postvak In komt.

Het krijgen van zo'n reclamemail kan ook veroorzaakt worden doordat je aan een prijsvraag/enquête hebt meegedaan waardoor je allerlei mailtjes krijgt toegezonden.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Oct 20, 2011 om 18:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Gezellie,

Ik los dit altijd op door alle ongewenste mail te laten binnenkomen in de map ongewenste berichten ( windows livemail) dan kan ik op de knop: verwijderen en blokkeren drukken.

Het bericht wordt dan terug gestuurd naar de verzender en verwijderd uit de map Ongewenste berichten.

Dan heb ik tenminste het genoegen dat de verzender zijn bericht terug ziet.

stacey
door stacey - Oct 20, 2011 om 19:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 20 okt 2011, 18:51]Het bericht wordt dan terug gestuurd naar de verzender en verwijderd uit de map Ongewenste berichten.

???? Verzender krijgt helemaal niets terug als jij hem verwijderd.
Hij gaat gewoon in de afvalbak.
Veelal zijn die emails verzonden via geautomatiseerd proces en komt het ook bij niemand aan
als je hem zou beantwoorden..........

Het adres wordt in je blokkeerlijst gezet zodat er van dat adres een volgende keer niet meer bij jou komt

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2011 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klacht indienen bij [url=https://www.spamklacht.nl/]Spam Klacht[/url Elke keer herhalen als u er weer een ontvangt. Kan ze op een fikse boete komen te staan.

freya
door freya - Oct 20, 2011 om 20:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo janjohanna,

Eerlijk gezegd vind ik het een nogal onbehoorlijke reactie van dat 'bedrijf'. Ten eerste die schreeuwerige toon met al die uitroeptekens en ten tweede ook nog eens ontkennen dat je in hun bestand zit. Ik bedoel maar, als die nieuwsbrief van hun emailadres afkomstig is, dan zit je dus in hun database, punt uit. Daar is geen ontkennen aan.

Maar zoals al eerder aangegeven, kijk nog maar eens goed naar de kleine lettertjes onderaan de nieuwsbrief. Meestal staat daar wel een 'link' om je af te melden. En mocht dat niet het geval zijn, dan gewoon melden zoals diumenge aangeeft.

m.vr.gr. Freya

zwemmer
door zwemmer - Oct 20, 2011 om 21:16
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Een beetje informeel en familiair, maar toch geprobeerd te bemiddelen dat men er ook van baalt.

ltmvz
door ltmvz - Oct 20, 2011 om 21:45
949 Antwoorden / 18 Vragen

Juist niet afmelden, heb ik laatst gelezen, want dan weten zij dat het een actief e-mailadres betreft. En dan krijgt het meer waarde voor andere spammers.

stacey
door stacey - Oct 20, 2011 om 21:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 20 okt 2011, 21:45]Juist niet afmelden, heb ik laatst gelezen, want dan weten zij dat het een actief e-mailadres betreft. En dan krijgt het meer waarde voor andere spammers.

Gewoon kiezen voor ` Verwijderen En Blokkeren ` snel en simpel ;-)

birdies
door birdies - Oct 20, 2011 om 23:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=ltmvz schreef op donderdag 20 okt 2011, 21:45]Juist niet afmelden, heb ik laatst gelezen, want dan weten zij dat het een actief e-mailadres betreft. En dan krijgt het meer waarde voor andere spammers.

Bij ieder fatsoenlijk bedrijf wordt altijd de mogelijkheid gegeven je af te melden voor hun nieuwsbrief. Maar ja, dat deze toko geen fatsoenlijk bedrijf is, blijkt wel uit hun mailtje.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 20, 2011 om 23:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

gewoon beantwoorden met het verzoek om dit niet meer e doen dat u anders hier melding gaat maken bij de instantie die hier op toekijkt

tdehond
door tdehond - Oct 21, 2011 om 08:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 20 okt 2011, 19:45][quote=tdehond schreef op donderdag 20 okt 2011, 18:51]Het bericht wordt dan terug gestuurd naar de verzender en verwijderd uit de map Ongewenste berichten.

???? Verzender krijgt helemaal niets terug als jij hem verwijderd.

Ik verwijder en blokkeer.

Bij Beveilingsopties heb ik aangevinkt onder
Geblokkeerde afzenders:
De geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen.

tdehond
door tdehond - Oct 21, 2011 om 08:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aan vraagsteller

Eronder staat de mogelijkheid: onder beveiligingsopties in windows live mail:
Als ik op verwijderen en blokkeren klik:

mij afmelden als mail een nieuwsbrief is.

vinkje ervoor. Als dus de ongewenste mail af te melden is dan gebeurt dit automatisch als u deze keuze heeft gemaakt onder
Extra
Beveiligigingsopties
Geblokkeerde afzenders

freya
door freya - Oct 21, 2011 om 09:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 20 okt 2011, 23:49]gewoon beantwoorden met het verzoek om dit niet meer e doen dat u anders hier melding gaat maken bij de instantie die hier op toekijkt
Beantwoorden van automatisch verstuurde nieuwsbrieven/folders is sowieso zinloos. Binnenkomende mails op een dergelijk emailadres gaan regelrecht de prullenbak in. Niet voor niets beginnen dergelijke emailadressen vaak met 'noreply@....', oftewel, 'niet beantwoorden'.
Zoek dan in de nieuwsbrief of op de website een 'normaal' contact emailadres.

Freya