Online adsl algemene klachten
graag wil ik hier de topic starten voor alle klachten van online.nl adsl.
tevens ben ik ook klant bij online, echter zeer ontevreden
binnenkort schrijf ik hier mijn uitgebreide klachtenpunten
o.a ** over de snelheid voor het modem gemeten!
*telefoonnummers bellen zoals marktplaats waarin je je advertenties omhoog kan bellen met een code in te geven op je telefoon( dit zal echter niet werken, of je telefoon nu op dtmf ingesteld staat of niet maakt niet uit volgens online!
hoewel ik weet dat ze met dtmf werken,
*draadloos werkt niet met thomsom modem hoewel dit wel is toegekend( probleem dhcptje
kortom hier vertel ik nog uitgebreid over,
graag jullie reacties
Online
t.a.v. de klachtenafdeling
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Betreft: klacht
Geachte heer/mevrouw ,
Hierbij deel ik u mede dat ik uiterst ontevreden ben over de diensten van Online,
De reden van mijn ontevredenheid is gelegen in het navolgende.
1e
Voor ik klant werd bij u,heb ik contact gehad met de klantenservice.
Het feit dat mij werd toegezegd dat mijn download snelheid voor het modem met 18mb zou binnen komen in onjuist!
Dit zou vanuit de centrale 1km verderop gemeten zijn, nu ik echter klant ben bij u heb ik navraag gedaan of dit wel
juist is” Nee dus, mijn snelheid zat op 15 mb ( Ik geef het nogmaals aan voor het modem )
Ruiswaarde voor het modem is nihil!
Na het modem begrijp ik dat er verlies is, maar op 1 dergelijk verbinden van 20 mb, is 5 mb verlies niet acceptabel!!
2e
Op 17 oktober heb ik weer contact met klantenservice gehad, nu werk mijn telefonie niet.
Zowel inkomend als uitgaand ( het bandje " uw telefoonnummer is buiten verbinding gesteld'
Uw collega kon geen schatting maken wanneer dit word opgelost " 2 weken 1 dag? Dit was zijn antwoord.
Hoewel je normaal als medewerker je knowledge base kan volgen waarin je de looptijd kan zien!
Nu na drie dagen bellen met de klantenservice, bleek dan nummer inactief was vanwege veiligheidredenen
Oke,dat kan ik begrijpen, want voor hetzelfde geld was mijn telefoon afgetapt.
Maar waarom word dit dan niet gelijk verteld, en moet dit 3 dagen duren! Voor ik antwoord krijgt!
3e
Ongeveer 7 weken geleden kwam ik er achter dat ik bijv marktplaats , dela , ect, geen keuze kan maken in het menu
met als voorbeeld omhoog plaatsen van advertenties er word gevraagd toet uw code in'
Dit gaat echter niet, hij leest de code niet! waarschijnlijk omdat jullie met nieuwe protocollen werken.
Door de klantenservice werd dit probleem erkent en lag niet aan mijn telefoon.
ik heb nog gevraagd, ligt dit misschien aan dat jullie op fsk werken ipv dtmf
na lang zoeken!! 15 ct per minuut kon de medewerker mij zeggen dat Online met dtmf werkt.
Overigens staat hij wel op dtmf ingesteld, maar dit had er niet mee te maken.
4e
wederom contact gehad met de klantenservice.
dit geschiede 3 weken geleden, ik wilde weten welke router er geschikt was voor de speedtouchmodem
de medewerker ging na kijken welke modem ik had, dit bleek de THOMSON ST706 en vertelde mij dat een
sitecom router 100mb wel geschikt is, op aanraden heb ik deze gekocht ,mijn vraag was hier mee beantwoord.
ik ben een week bezig geweest met het aansluiten van mijn router tot in de late uren! met geen resultaat!!.
nogmaals klantenservice gebeld, deze meneer ging het nakijken voor mij
na 8 minuten in de wacht, kon hij mij vertellen dat dit nooit ging lukken ( op instructies van de teamleider op de achtergrond)
vertelde hij dat in de THOMSON ST706 modem een router ingebouwd zit die niet draadloos is
dus als je er een router achter de THOMSON ST706 hangt gaat dit nooit werken!
logisch eigenlijk dhcptje zit in de weg! wat ook weer logisch is ander zou ik die modem van jullie weg kunnen doen
en een eigen modem kunnen verzorgen. dit werd mij ook zo verteld overigens. vandaar dat die dhcp weer niet uitgeschakeld kan worden.
conclusie" van uw medewerken dan pak je toch een andere abonnement waar een draadloze router in zit gebouwd? 3 euro extra p/m
had dat eerder verteld!!!
nu zit ik dus met een nieuwe router! en nog geen draadloos internet en moet mijn abbo veranderen.
dit geintje heeft mij letterlijk 230 euro gekost! router 60 euro, overige kosten ( uren bellen met mobiel naar helpdesk sitecom)
klantenservice online, en ICT bedrijf voorrijkosten 35 euro en uurtarief.
ik had beter gelijk online kunnen wantrouwen besef ik nu
Hierbij dien ik een officiële klacht in en verzoek u mij binnen 10 dagen na datum briefhoofd via email of
schriftelijk te willen informeren op welke wijze de klacht in behandeling wordt genomen en op welke
wijze de door mij geleden schade door u zal worden vergoed.
Vanzelfsprekend hoef ik mij niet aan de 12 maandstermijn te houden. Ik wijs u op artikel 6:265 van het Burgerlijk Wetboek.
En wil ik hierbij onze contract ontbinden .zowel internet als telefonie, per direct en het telefoonnummer wel behouden, Zodat deze kan worden overgenomen door een andere provider.
In dit stadium reserveer ik ten behoeve van mijzelf nadrukkelijk alle rechten.
Hoogachtend,
mayonaise
Hallo,
Er bestaat ook 'n forum met allerlei klachten èn oplossingen voor Online gebruikers, nl. : Je tekst hier... , wie weet helpt het iemand...
Succes, M
even wil ik jullie laten weten dat ik bericht heb gehad van online
overigens deden ze niet moeilijk,
en willen ze mijn abbo nu stop zetten,
jammer genoeg konden sommige dingen niet worden opgelost
update volgt nog...
Ik heb het zelfde probleem, leest maar bij mijn discussie.
Online internet is een erg slechte internet provider!
Ik ben sinds kort bij online. Helaas ben ik er niet over te spreken. Na eerst enkele weken een gedoe te hebben gehad over een foute splitter en 4 a 5 mb internet uiteindelijk zonder splitter. Vaak contactprobleem met telefonie en zeer moeilijk te verstaan. Ik heb een goed toestel. Weer een monteur gehad van Baas, kon verder niets doen. Allemaal zeer dure telefoontjes.0900. Wanneer je een mail stuurt wel antwoord maar via een anoniem iemand. De belofte was -20% signaalverlies van het internet max.20mb. Nu zit ik op 9 a 10. Ze blijven beweren dat ze wel aansturen maar dat ik te veer van de centrale af zit. Nooit eerder dat probleem gehad.
Nu wil ik van dit dure, en frusterende gedoe af en wil mijn contract opzeggen wegens wanprestatie. Hebben jullie daar ervaring mee. Ik heb sterk het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
dvh schreef op zondag 7 mrt 2010, 20:42: Ik ben sinds kort bij online. Helaas ben ik er niet over te spreken. Na eerst enkele weken een gedoe te hebben gehad over een foute splitter en 4 a 5 mb internet uiteindelijk zonder splitter. Vaak contactprobleem met telefonie en zeer moeilijk te verstaan. Ik heb een goed toestel. Weer een monteur gehad van Baas, kon verder niets doen. Allemaal zeer dure telefoontjes.0900. Wanneer je een mail stuurt wel antwoord maar via een anoniem iemand. De belofte was -20% signaalverlies van het internet max.20mb. Nu zit ik op 9 a 10. Ze blijven beweren dat ze wel aansturen maar dat ik te veer van de centrale af zit. Nooit eerder dat probleem gehad.
Nu wil ik van dit dure, en frusterende gedoe af en wil mijn contract opzeggen wegens wanprestatie. Hebben jullie daar ervaring mee. Ik heb sterk het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Beste dvh,
Ook ik had een aanvaring met Online internet. Misschien heb je mijn discussie al gelezen. Als je dat niet hebt gedaan zal ik je mijn verhaal in het kort vertellen.
Ik zou 16Mbps moeten krijgen, maar kreeg in het begin maar 5Mbps. Na veel zeuren en zeuren heeft de technische dienst mijn internet lijn omhoog gedraaid naar 8Mbps. Hier was ik niet tevreden over, dus ben ik blijven klagen en bellen. Toen kwam het! Een jongen van de klantenservice belde me op: Meneer u woont te ver van de centrale af en is dit de maximale snelheid. Hoe kan dat nou? Eerst had ik veel sneller internet snelheid en nu veel minder?! Weer moest ik 3 werkdagen wachten en er werd er na 2 weken eindelijk een monteur langs gestuurd. Deze had het probleem opgelost. Het lag aan de draadparen! Alleen heb ik nu een snelheid van 11Mbps en dit is echt de maximale snelheid.
Ik weet niet hoe ver je van de wijkcentrale woont, maar als je zoals ik ongeveer 3km van de wijkcentrale woont, dan heb je ongeveer 11Mbps.
Als je contact opneemt met de klantenservice van Online moet je naar: Niek Atteldoorn vragen. Deze heeft me erg goed geholpen. Deze heer helpt je echt heel erg goed. Ook heeft hij me elke keer terug gebeld, waardoor ik geen extra kosten had op het 0900 nummer.
Houd ons op de hoogte.
Mvg,
Sonny
beste lezers hierbij mijn klachtenbrief van 12-03-2010;
Betreft:ontbinding overeenkomst
Geachte heer/ mevrouw,
Op 07-01-2010 via uw klantenservice een overeenkomst adsl extra + telefonie totaal afgesloten. De bevestigingen hiervan heb ik uitsluitend per mail op 08-01-2010 ontvangen. Aangezien er ruim 2 maanden zijn verstreken en er tot op heden geen gebruik van uw telefonie diensten kan worden gemaakt, bent u in verzuim m.a.w. is de overeenkomst niet nagekomen. Nalatigheid m.b.t. importering ( nummerbehoud)
Hierbij wil ik de overeenkomst adsl-xtra en telefonie totaal per direct beëindigen. Tevens wil ik een coulanceregeling m.b.t. de gemaakte directe (factuur Online voor niet geleverde diensten)en indirecte kosten ( belkosten+ kpn+ ongemak). Tevens zal ook de incassomachtiging worden ingetrokken.
Ik vind het een zeer dramatische procedure welke ik moet doorlopen om van u diensten gebruik te kunnen maken. Na twee maanden is mijn telefoon met nummerbehoud niet overgenomen en sinds 08-03 geblokkeerd voor elk gesprek wat ook nog de nodige kosten en alle ellende met zich mee brengt.
Kortom verzoek ik U binnen 14 dagen na dagtekening een schriftelijke bevestiging van de ontbinding en een coulance regeling, mocht u ook hierin in gebreke blijven wordt dit ter behandeling aangeboden bij de geschillencommissie waarbij juridische maatregelen niet worden uitgesloten.
Hierbij verblijf ik,
Een overzicht van de communicatie en de constateringen.
07 jan aangemeld en alle bevestigingen per mail gekregen
10 feb schrijven m.b.t. de activatie internet
16 feb oplevering internet geslaagd
17 feb contact KPN die aangeeft dat er geen verzoek is ingediend voor een nummerportering
17 feb klantenservice Online twee uur (kosten)de problemen uitgelegd waarbij er werd aangegeven dat er door een interne fout de aanvraag nummerbehoud faalt (5 weken vertraging)
18 feb contact Online voor nummerportering. de bevestiging per post gekregen met een aanvraagbevestiging 18-02-2010 welke in strijd is met mijn overkomst op 08-01-2010.
20 feb schrijven m.b.t. de vertraging Nintendo ivm tekortkoming Online partners
4 maart schriftelijke bevestiging hierin wordt aangegeven dat Online het nummer op 08022010 om 1200 wordt overgenomen.
8 maart Huistelefoon KPN inactief incl. Online nummer ( niet bereikbaar)
11 maart klantenservice Online geeft aan bezig te zijn met de overname nummerbehoud
11 maart contact KPN nummer staat op HOLD geblokkeerd maar afnemer is niet bekend, welke in verzuim is (schriftelijke bevestigd). Gaat nog zeker x aantal weken duren.
PS: Tijdelijke Online telefoonnummer (overnameperiode) en de cadeau van Online (nintendo) is nimmer verstrekt c.q. geleverd. U bent verantwoordelijk voor uw diensten en uw technische partners.
---------------------------
Coulanceregeling vergoeding van 4€ jawel
Inmiddels werkt telefoon wel maar schlecht bereik en veel geruis
Nintendo geleverd zonder spel
Draadloze routers (niet van online) worden niet geaccepteerd/ ondersteund door de waardeloze trage speedtouch van Online.
Conclusie; ONLINE is een waardeloze organisatie
NOOIT MEER
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer