ra
door ravdhout Jan 6, 2011 om 21:29
Computers & telefonie

Open Office gebruiken

Ik heb Windows 7 en gebruik Open Office Org.3.2. als mijn tekstverwerkingsprogramma.
Als ik vanuit OO een tekst wil doorsturen (via bestand) naar een email ontvanger lukt dit niet.
Er wordt aangegeven: " Öpen Office kan geen werkende emailconfiguratie vinden. Sla dit document lokaal op en voeg het vanuit uw emailclient bij".
Ik gebruik voor mijn emailprogramma Windows Live Mail 2011.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet instellen?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken.

4702 21 Rapporteer

ra
door ravdhout - Jan 7, 2011 om 13:02
27 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ravdhout schreef op donderdag 6 jan 2011, 21:29]Ik heb Windows 7 en gebruik Open Office Org.3.2. als mijn tekstverwerkingsprogramma.
Als ik vanuit OO een tekst wil doorsturen (via bestand) naar een email ontvanger lukt dit niet.
Er wordt aangegeven: " Öpen Office kan geen werkende emailconfiguratie vinden. Sla dit document lokaal op en voeg het vanuit uw emailclient bij".
Ik gebruik voor mijn emailprogramma Windows Live Mail 2011.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet instellen?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken.

hareut
door hareut - Jan 7, 2011 om 14:19
16 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Ravdhout,

Het gemaakte document uit je O.O. sla je op in je eigen map documenten.
Bij het versturen met windows livemail voeg je dit bestand als bijlage in.

Hopen dat de ontvanger ook O.O. heeft anders kan hij het niet lezen.Kan ook gratis O.O. downlaoden voor de oplossing . Tevens is kladblok een optie om het bestand mee te lezen.

marcel75
door marcel75 - Jan 7, 2011 om 14:25
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon met Officepakket gaan werken. Dat kan iedereen openen of bestand in OpenOffice opslaan als .doc. Ben overigens zelf nog niet zo'n groot voorstander van OpenOffice. Enige voordeel is dat het "gratis" is.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 14:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ravdhout,

Is de oplossing van rpg (kijk hier) misschien ook voor jou de oplossing?

Suc6

do
door donderpoes - Jan 7, 2011 om 14:58
11 Antwoorden / 0 Vragen

Sla uw document op als een Microsoft Word 97/2000/XP (.doc) document en niet als een .ODF dokument. Het document is daarmee compatible met Windows Office.
(u kunt dit standariseren door deze optie te kiezen bij: Extra - opties - Laden en opslaan. Doe dit ook voor Werblad en Presentatie (Excel en Powerpoint))
Voeg dan het document toe aan uw mail als bijlage

is
door isidor - Jan 7, 2011 om 15:13
42 Antwoorden / 7 Vragen
marcel75
door marcel75 - Jan 7, 2011 om 15:16
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Isidor,
Ga naar "opslaan als" en selecteer bij het bestandformaat het formaat waarin je wilt opslaan. Kun je niet standaard instellen. Moet je iedere keer opnieuw doen volgens mij.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@isidor,

Die link werkt ook niet.

@@@,

De vraag is niet hoe je bestanden moet opslaan, maar hoe je een bestand rechtstreeks per mail kunt verzenden (kort door de bocht) - of lees ik nou verkeerd.
Klik maar eens op mijn eerder gegeven link!

Met vr.gr.

do
door donderpoes - Jan 7, 2011 om 16:33
11 Antwoorden / 0 Vragen

Als u vanuit uw document deze wilt verzenden, ga dan naar Bestand, Verzenden, Document als e-mail. uw emailprogramma wordt dan automatisch geopend met het document als bijlage

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donderpoes,

En dat is nu precies het probleem: Mailprogramma opent niet.

Wat is lezen toch moeilijk. ;-)

do
door donderpoes - Jan 7, 2011 om 16:37
11 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij gaat het uitstekend, echter, ik gebruik Mozilla Thunderbird als mailprogramma. Mogelijk werkt het niet met die shitzooi van MicroSOF

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donderpoes,

Dat is dan fijn voor jou, maar daar is TS niet mee geholpen.

do
door donderpoes - Jan 7, 2011 om 16:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

Moet TS eens een fatsoenlijk email programma gaan gebruiken

dobby
door dobby - Jan 7, 2011 om 16:49
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ravdhout schreef op donderdag 6 jan 2011, 21:29]Ik heb Windows 7 en gebruik Open Office Org.3.2. als mijn tekstverwerkingsprogramma.
Als ik vanuit OO een tekst wil doorsturen (via bestand) naar een email ontvanger lukt dit niet.
Er wordt aangegeven: " Öpen Office kan geen werkende emailconfiguratie vinden. Sla dit document lokaal op en voeg het vanuit uw emailclient bij".
Ik gebruik voor mijn emailprogramma Windows Live Mail 2011.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet instellen?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken.

Even een korte test: doe eens:

WIN+R (of START/RUN dan wel START/UITVOEREN) en typ dan eens:

mailto://
(dus letterlijk m a i l t o : / / zonder de extra spaties)

opent er dan een email programma, een website, of krijg je een foutmelding (of misschien zelfs nog een 4e, onverwachte reactie??)

dobby
door dobby - Jan 7, 2011 om 16:51
749 Antwoorden / 1 Vragen

(erm.. sorry.. na die mailto:// moet je natuurlijk nog wel even op ENTER drukken (of op OK clicken).. anders gebeurt er nog niets natuurlijk..

do
door donderpoes - Jan 7, 2011 om 16:55
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die test ook maar even gedaan zodat er een soort vergelijk is en bij mij word dan keurig Thunderbitd geopend. Omdat Live mail brouwser gebaseerd is gaat het daar mogelijk mis.

invalide
door invalide - Jan 7, 2011 om 17:20
787 Antwoorden / 5 Vragen

Life Mail wil dat je de Windows programma gebruikte dus extra lastig.

Een G mail aanvragen en gebruiken en die accepteerde wel Open Office, ze bieden zelfs via hun site Open Office aan dus prima geregeld.

Je kunt dus ook van jou nieuwe G mail naar de huidige Live Mail sturen en dan doorsturen naar wie je maar wilt dus zo kun je een mail met bijlage doorsturen.

Dit is volgens mij het makkelijkste.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2011 om 17:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kopieer gewoon met contrel c een copy in openoffice daar na email openen dan control V en het staat er

dobby
door dobby - Jan 7, 2011 om 20:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donderpoes schreef op vrijdag 7 jan 2011, 16:55]Ik heb die test ook maar even gedaan zodat er een soort vergelijk is en bij mij word dan keurig Thunderbitd geopend. Omdat Live mail brouwser gebaseerd is gaat het daar mogelijk mis.

Daar is nog niets over te zeggen.. het enige wat je hier even heel makkelijk mee kan testen is of het mailto procotol gedefinieerd is naar een werkbaar programma.

Maar: gaat het nu opeens om Live Mail Browser? Dus de shortcut naar de webmail? Dat had ik dus even gemist.. scheelt weer een paar troubleshoot stappen..

Alleen - waarom "zou het daar mogelijk mis mee gaan?" die link ontgaat me zo snel even? Als er al een verschil in zou zitten zou het alleen maar minder kans op problemen hebben.. als de default system browser niet werkt trekken mensen (en programma's LOL - lees je event logs) vaak nogal snel aan de bel..

maar eens kijken wat er verder allemaal gebeurt.. even op de TS wachten (en/of andere reacties van derden) of er nog iets nieuws boven komt..

dobby
door dobby - Jan 7, 2011 om 20:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=invalide schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:20]Life Mail wil dat je de Windows programma gebruikte dus extra lastig.

Een G mail aanvragen en gebruiken en die accepteerde wel Open Office, ze bieden zelfs via hun site Open Office aan dus prima geregeld.

Je kunt dus ook van jou nieuwe G mail naar de huidige Live Mail sturen en dan doorsturen naar wie je maar wilt dus zo kun je een mail met bijlage doorsturen.

Dit is volgens mij het makkelijkste.

'scuse me?

Windows Live Mail wil dat je microsoft programma's gebruikt? extra lastig?? ik wil niet echt lastig zijn (nou ja, om eerlijk te zijn eigenlijk wel in dit geval), maar Windows Live Mail (2011) is momenteel een van de betere IMAP clients, POP3 werkt perfect.. en WebDav.. nou ja - laten we zeggen dat httpmail ook goed werkt..

Overigens - voor mensen die de email van hun ISP gebruiken kan het nooit kwaad om dat wat te veralgemenen.. bijvoorbeeld pack van xs4all, of in het free segment een live/hotmail/gmail/yahoo (met beperkingen)...

Jij had het over je gmail laten doorsturen ofzo? als je dan een free gmail account neemt (en *dus* een groot deel van je privacy aan google afstaat, maar das weer een ander issue LOL.. dan heb ik het nog gewoon over Windows en niet eens over Android) - maar goed- dan moet je google gewoon de POP3 email van je andere accounts laten ophalen... een apart label geven... en dan verder je Gmail via IMAP uitlezen..

(wat overigens weer perfect in Windows Live Mail gaat)...

maar goed - we dwalen af.. of ik in elk geval..