ya
door yahu Aug 28, 2016 om 16:59
Computers & telefonie

Opnemen met audacity

Ik probeert met audacity via de mac [El Capitan] audio opnamen te maken, openem via het net maar het lukt niet. Ik kan wel via een exerne apparaat {tapdeck} opnemen maar niet via internet een opname maken. Ik heb alles uit t boekje gehaald denk ik om het prbleem op te lossen maar...niet dus. Wie kan helpen?
alvast...dank

13466 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 28, 2016 om 17:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp hieruit dat je geluid van een internetstream wilt opnemen. Daarvoor zou je iets als WireTap kunnen proberen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 28, 2016 om 23:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Veel geluidskaarten kunnen wel vanaf een externe bron opnemen maar niet iets wat via de pc wordt afgespeeld. Op dat moment moet de kaart dus afspelen en opnemen tegelijk.
Met handige software is dit op te lossen. Wiretap is er daar één van.
Diewilik

ma
door maarten heest - Aug 30, 2016 om 10:38
463 Antwoorden / 0 Vragen

Audacity kan elk signaal opnemen dat de computer inkomt. Als u geluid via uw speakers hoort is het ook op te nemen. Hebt u al gekeken of u het goede ingangssignaal te pakken hebt? Zie u reschtsboven (bij het microfoon symbool) het goede kanaal en de juiste geluidskaart? Daar zit de oplossing denk ik. Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 10:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Audacity kan inderdaad alles opnemen. Maar niet iedere geluidskaart ondersteund afspelen en tegelijkertijd weer opnemen.
Diewilik

ma
door maarten heest Aug 30, 2016 om 11:11
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo DIEWILIK, als geluid door de speakers te horen is is het ook echt op te nemen hoor. De geluidschip zorgt voor de productie van het geluid. De software van Audacity -dus niet de geluidskaart!- zorgt ervoor dat dat geluid opgenomen wordt. Het probleem zit in het kiezen van het juiste kanaal en/of de juiste geluidschip.

gerbera
door gerbera - Aug 30, 2016 om 16:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@maarten heest, ik werk al jaren met Audacity en wat u stelt is niet mogelijk. Dit programma kan alleen van een externe bron opnemen. U spreekt zichzelf al tegen, in uw reactie schrijft u; Audacity kan elk signaal opnemen dat de computer inkomt   Opname van geluiden welke via internet worden binnengehaald, en via de speakers te horen zijn, kunnen niet door Audacity worden opgenomen. Die signalen komen nml niet via de lijningang. Zou wel handig zijn hoeven we geen muziek meer te downloaden van b.v Spotify.

ma
door maarten heest - Aug 31, 2016 om 13:06
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GERBERA, ik spreek mezelf niet tegen want het maakt niet uit hoe het geluid de computer inkomt. Kan via lijningang, kan ook een microfoonsignaal zijn, of een midi-signaal, maar ook een audiostream via het internet. Het spijt me wel, u kent de werking va audacity niet goed. Het werkt exact zoals ik u zei en terwijl ik dit bericht schrijf heb ik even een stukje van gestreamde muziek via Radio2 van internet opgenomen. Geen enkel probleem. Vlekkeloos. Probeert u het dan zelf ook even, o.k.? Bij problemen even kijken in de gebruiksaanwijzing onder 'Tutorial - Recording audio playing on the computer' dat o.a. gaat over 'audio being streamed from the internet'.
Voor de laatste keer, als een geluid via de speakers te horen is -en dus door de geluidschip wordt weergegeven- dan is het op te nemen met Audacity. Ik sluit het item af en hoop niet dat Yahu zich door een aantal verkeerde adviezen op het verkeerde been laat zetten of op kosten laat jagen.

scherpslijper
door scherpslijper Aug 31, 2016 om 13:21
70 Antwoorden / Vragen

@MaartenHeest Dit kan inderdaad op deze manier, maar wel met een gigantisch verlies aan kwaliteit. Het geluid dat via internet uw computer binnenkomt speelt u in dit geval namelijk af via uw luidspeakers, waarna de in de computer ingebouwde microfoon het omgevingsgeluid weer opneemt richting Audacity. U neemt dus niet vanaf internet op, maar de omgevingsgeluiden van uw computer. Samen met die speakergeluiden worden dan dus ook álle andere omgevingsgeluiden door Audacity opgenomen. Een rechtstreeks registratie van internet naar Audacity is níet mogelijk.

ma
door maarten heest Aug 31, 2016 om 13:39
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, maar dat bedoel ik helemaal niet! Als een geluid te horen is via de speaker dan wordt het weergegeven/verder gegeven door de geluidschip en kan dat geluid digitaal worden geregistreerd met Audacity. Streaming audio van Spotify, het geluid van een YouTube filmpje maakt allemaal helemaal geen fluit uit. Zo simpel is het.
En natuurlijk ga je niet klooien met microfoons bij luidsprekers.
U bent al nummer drie die beweert dat je streaming audio niet op kunt nemen. Niet te geloven zeg.
Kijkt u ook even in bovengenoemde gerbruiksaanwijzing?

reflecs
door reflecs Aug 31, 2016 om 14:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@maarten heest, u heeft het hier wel over Windows neem ik aan? Voor de mac lees ik iets anders.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2016 om 16:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Audacity is de beste gratis editor om uw muziek mee te bewerken. Geluidsbewerking wordt heel eenvoudig met dit uitgebreide en overzichtelijke programma. U kunt mp3's, wav-, flac- en ogg-bestanden bewerken en Audacity biedt de mogelijkheid om audio direct op te nemen van microfoon, geluidskaart, cd, cassette of lp.
Lees ik het zeker verkeerd en is het mij nog steeds niet gelukt ook niet met versie 2.1.2.

Di
door Dieuwke123 - Aug 31, 2016 om 13:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een idee om het met Adobe Audio te proberen? Heb zelf niet zoveel verstand van het programma Adobe Audio, maar mij is verteld dat het kan, Verder wil Audacity wel werken op een gewone computer.

reflecs
door reflecs - Aug 31, 2016 om 14:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Met de mac kan het kennelijk niet direct in Audacity:

No built-in streaming audio recording

Macs have no ability to record streaming as it plays on the built-in sound device as can be done on Windows and Linux (if the sound device has that capability). It is possible to record streaming audio from the built-in microphone, but this a very lossy method that also picks up all ambient noise. Alternatives:

  • Join the line-out to line-in, then recording from the built-in input set to line-in
  • Capture the stream digitally with applications other than Audacity, before it reaches the soundcard (using Soundflower to do this gives Audacity a direct way to record the captured stream)
  • Download the stream, if its web address is known

For more details, see the Mac section of Recording audio playing on the computer.
Uit: http://wiki.audacityteam.org/wiki/Mac_OS_X