vo
door vonkp Aug 17, 2008 om 09:42
Computers & telefonie

Opstartprobleem

hallo,

ik kan sinds een paar dagen mijn pc niet meer normaal opstarten, wanneer ik hem aanzet krijg ik gewoon het normale logo van hp en daarnaa het zwarte scherm met een klein streepje links boven het scherm en gaat dan niet meer verder. wanneer ik hem dan opnieuw opstart en druk op de esc knop kom ik in het boat menu daarna naar ch3. m:st3250823as en druk dan op enter dan krijg ik dat kleine streepje links boven weer maar start dan normaal op en kan ik de pc weer gebruiken, wat gaat hier fout en hoe kan ik dit herstellen. bvd

jakob

293 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2008 om 10:13
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ga, zodra uw pc goed werkt naar HP help en zoek via contact de chat mogelijkheid. Dat kan overigens alleen op werkdagen dus eerst morgen. Naar mijn ervaring is men bij de HP helpdesk erg efficiënt en zal men u kunnen helpen. Ik kijk nog even of ik u een link kan geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2008 om 10:16
16883 Antwoorden / 202 Vragen

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-006&h_lang=nl&h_cc=be&h_product=12454&h_client=S-A-R2-2&h_page=hpcom

of wel klik deze morgen na 09.00 uur aan en u krijgt een HP medewerker via chat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2008 om 10:18
16883 Antwoorden / 202 Vragen

ps, wat u vandaag wel kunt doen is zodra uw pc goed werkt naar de optie systeemherstel gaan en dat laten uitvoeren naar een tijdstip voordat het probleem zich voordeed. Naar alle waarschijnlijkheid is alles dan weer ok. ga eventueel nog minstens één week verder terug. Bij mij (beschik over 3 HP PC's en 2 HP laptops) lost dat normaliter de problemen op.

vo
door vonkp - Aug 17, 2008 om 10:41
34 Antwoorden / 20 Vragen

hallo met systeemherstel is het gelukt pc werkt weer normaal bedankt hiervoor

jakob

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2008 om 10:43
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan!

gsm
door gsm - Aug 17, 2008 om 10:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt er op dat de BIOS, telkens nadat de PC langere tijd heeft uitgestaan, niet meer weet wie of wat ook al weer de harde schijf was (Baracuda st3250823as). Waarschijnlijk is de batterij op het moederbord leeg.

Een nieuw knoopcel batterijtje (waarschijnlijk een CR2032 van 3Volt) op het moederbord kan hier wonderen verrichten. Koop voor je iets anders doet dus eerst zo'n nieuwe batterij nadat je gecontroleerd hebt of het inderdaad een CR2032 (of vergelijkbaar type) is. Een nieuw batterijtje kost een paar euros, dus dat zijn de kosten niet.

Haal alle stroomtoevoer van de PC en maak de kast open.
Pak altijd eerst met een hand de kast vast.
Zoek op het moederbord naar het metaalkleurige platte batterijtje.
Let goed op hoe het batterijtje geplaatst is (+ en - pool).
Til het metalen lipje dat de batterij tegenhoudt iets op en haal het batterijtje voorzichtig uit de houder. Koop een nieuw batterijtje en plaats die in de houder op het moederbord met de + en de - zijde in de juiste positie, net zoals bij de oude batterij.

Je kan de PC ook meenemen naar een goede PC-winkel en hem daar laten controleren.

GSM

dirck
door dirck - Aug 17, 2008 om 11:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jacob,

Kijk eens of er nog een CD of DVD in 1 van de lades zit.
Heb je nog een USB stick in 1 van de USB poorten zitten?
Heb je een externe harde schijf aangesloten zitten die aan staat?

Check dit even na, het kan zijn dat de computer op wil starten van 1 van deze apparaten, wat dus waarschijnlijk niet wil.

Voer ook eens een Schijfcontrole uit!

Groet, Dirck

Ps: Gerrit, zo'n link kan kleiner gemaakt worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2008 om 11:28
16883 Antwoorden / 202 Vragen

ok maar waarom kleiner maken als het zo ook gaat. het is en blijft een kwestie van aanklikken. Kleiner maken voor plaatsen betekent extra werk en m.i. is de service nu ook voldoende.

dirck
door dirck - Aug 17, 2008 om 12:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom kleiner maken?
Omdat het geheel er dan wat netter uit ziet.