eekje0
door eekje0 Mar 15, 2008 om 02:26
Computers & telefonie

Orange

ik ben stom genoeg ingegaan op de telefonische aanbieding voor surfen en bellen(extra) van orange op 18 feb en op tijd weer geannuleerd,21 feb,(ik zou 29 feb de nieuwe aansluiting krijgen) echter met het verzoek om mijn oude aansluiting gewoon door te laten gaan en ik zeg niet light op, wat doet orange?? sluit heel internet af op 28 feb.

ik bellen.... kon het regelen dat ik binnen 24 uur weer aangesloten werd, maar ja had dus niks, ik weer bellen, zei een ander dat het minstens 3 weken duurt voor ik een heraansluiting kreeg.

Ik heb per brief laten weten dat ik orange opzeg en geen heraansluiting meer wenste en dat ik overging naar het net.

bleek na 3 dagen dat internet weer werkte met horten en stoten en als ik de rauter en  modum eerst af en aansloot had ik internet.

krijg nu brieven dat ik achterstallige kosten heb, want ik heb de maand maart terug laten boeken, had in feb geen internet meer.

het net zei dat ze me niet konden aansluiten omdat orange de link niet afsluit en overdraagt aan het net.

Ik zou aan het contract vastzitten die ik 4 jaar geleden aanging met toendertijd nog wanadoo( 4 maart 2004)

In hoeverre sta ik sterk wat betreft mn contract?? Orange heeft me afgesloten en daar had ik niet om gevraagd .dus wie pleegt contractbreuk? hoe lang van te voren moet je opzeggen?? was voor 4 maart al gebeurd.

wie weet hier een antwoord op, word er gestressd van.

365 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2008 om 08:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een schoonheidsprijs verdient het gedrag van orange natuurlijk niet maar het inhouden van geld omdat je niet tevreden bent of denkt iets tegoed te hebben moet je nooit doen. Je zult nu eerst het achterstallige bedrag moeten betalen anders hou je dit probleem. Jammer maar helaas.Probeer met Orange in gesprek te komen en stel voor het bedrag dat zij nog tegoed hebben te betalen en vraag dan gelijk om ontbinding van het lopende contract.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2008 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan het enkele tijd duren voordat je oude provider de link afsluit.

Bellen...heeft meestal weinig zin, omdat de medewerkers van het callcenter/klantenservice vaak geen verstand van zaken hebben.
Als je dan toch belt, vraag dan direct de technische dienst, of bel direct een nummer van de technische dienst.

Stuur evt. een aangetekende brief naar zowel het net als naar orange, met het dringende verzoek om alles goed over te zetten naar HET NET.
(Orange is vanaf heden T-Mobile)

Weet u zeker dat u het contract met Wanadoo heeft opgezegd.
Als de providers beweren dat u nog aan het contract van Wanadoo vastzit, hoop ik voor u dat u de opzeggingsbrief nog hebt en de reactie daarop van Wanadoo.

Over de opzeggingstermijn, dat verschilt per provider, kijk hiervoor in de algemene voorwaarden.

Ik hoop dat ik u hiermee genoeg infomatie heb gegeven.

Gr. Jordeg

ve
door verwijderd - Mar 15, 2008 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag eekje,

Vraagje: hoe heb je Orange opgezegd? heb je dat per gewone brief of per aangetekend brief met bewijs van ontvangst gedaan?

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2008 om 02:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb een brief gestuurd en dezelfde ook via e mail.

achterstallig van maart heb ik betaald, men wou gelijk ook maar april innen, daar wacht ik nog ff mee

ve
door verwijderd - Mar 16, 2008 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb wanadoo niet opgezegd, kreeg alleen een brief dat orange het overnam meer niet.

las in vele mails dat orange niet reageerd op aangetekende of gewone brieven.

Wij moeten massaal orange voor de rechter slepen, dan staan we sterker, hoop dat kassa hier wat aan wilt doen.

bedankt voor de reactie's

ve
door verwijderd - Mar 16, 2008 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag eekje,

Het is beslist noodzakelijk om alsnog de overeenkomst schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst te versturen. De laatste jaren ontvangen onbetrouwbare bedrijven een gewone opzegging standaard niet. Kijk wel even in de kleine lettertjes wat de opzegtermijn is/was. Als het namelijk niet goed loopt, moet je een schriftelijk dossier opbouwen om later met sukses een klacht te kunnen indienen bij de geschillencommissie.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2008 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://kassa.vara.nl/portal?_mod=cons&_do=createReact&_fid=1205768902065

Treurig dat dit soort bedrijven nog mag bestaan.