door wijkjes Aug 15, 2017 om 15:31
Computers & telefonie

Outlook app probleem door update

Hallo, paar dagen geleden update gedaan van: KB 4034681/ KB 4034662/ KB 890830. Werk met windows 8.1. Volgende dag werkte Outlook app niet meer maar kon gelukkig via internet wel bij post komen, wat best lastig is. Heb systeemherstel gedaan vanaf die updates en warempel, de app werkte weer. Nu zijn dat volgens mij wel belangrijke updates maar zou van jullie willen weten welke dit heeft veroorzaakt. Heb al gezocht maar kan er echt geen wijs uit worden en snap er weinig van, vooral die engelse uitleg. Iemand die mij hierbij kan helpen/informeren? Heb trouwens Office 2007, welke bij mij nog prima werkt.

Alvast vriendelijk bedankt voor reacties.
Tetje

2196 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 15, 2017 om 17:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wijkjes ,

Ik heb alle drie de updates erop staan 1) KB 4034681 is beveiliging de maandelijkse kwaliteitsrollup , 2) KB 4034662 beveiligingsupdate voor Adobe Flashplayer.
3) KB 890830 , is Windows programma voor verwijderen schadelijke software .
Voor het installeren van de updates schakel de antivirus uit .

U kunt de updates èèn voor èèn installeren , dan ziet u meteen welke update dit probleem veroorzaakt .
Ik gebruik de Outlook app niet , heeft bij mij nooit gewerkt , ik gebruik Outlook Webmail ( owa ) werkt goed .

wi
door wijkjes - Aug 15, 2017 om 18:17
91 Antwoorden / 75 Vragen

Dank je, als ik die andere webmail gebruik kan ik gewoon mijn adres gebruiken en mail zien van wat ik nu heb?  Tetje

marita5
door marita5 Aug 15, 2017 om 19:21
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , u kunt de Outlook Webmail ook vastpinnen aan het startscherm , heb ik ook gedaan , dan hoef ik niet constant via internet te gaan .
U weet hoe u de Outlook Webmail moet openen , als Outlook geopend is , ziet u benedenaan in de zwarte balk ( naast het woord lezen)  een witte ster klik daarop met links , dan verschijn er weer een zwarte balk , dan ziet u aan de rechterkant in het midden een witte pin , klik daar met links op , in het witte vak typt u Outlook  , klik dan op de blauwe balk vastmaken aan start . U ziet dan dat de tegel op het startscherm staat . Hoeft u geen omweg meer te maken .succes .U kunt de (tegel) app mail verwijderen , maar houd er dan ook rekening mee dat de kalender en personen ook verwijderd worden die zijn aan elkaar gekoppeld . In de outlook webmail ( als deze geopend is ) klikt u bovenaan links op het vierkante witte blokje , daar vind u kalender en personen terug .   .

wi
door wijkjes Aug 15, 2017 om 21:31
91 Antwoorden / 75 Vragen

Maritas hartelijk dank voor de duidelijke uitleg, hier kan ik mee aan de gang..super.

Tetje

marita5
door marita5 Aug 15, 2017 om 22:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , .

marita5
door marita5 Aug 15, 2017 om 22:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@wijkjes , lees ook dit betreft office 2007 , https://www.seniorweb.nl/nieuws/ondersteuning-office-2007-stopt-bijna

tdmduc
door tdmduc - Aug 15, 2017 om 22:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Binnenkort is Outlook 2007 niet meer ondersteund door Microsoft.

Waarom niet naar Windows 10?

Office 2010, 2013 en 2016 werkt supergoed op W8/8.1/10.

Goedkoop office en Windows 10:

vindt je bij hrkgame

costnix
door costnix Aug 16, 2017 om 12:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Open Office en Libre Office zijn nog goedkoper :-)

tdmduc
door tdmduc Aug 18, 2017 om 13:52
704 Antwoorden / 2 Vragen

.....maar hebben geen mailcliënt