Outlook express
Goedemiddag,
sinds een paar dagen problemen met het verzenden van emails via outlook-express. Werk met IE XP.
Emails komen wel binnen, maar deze beantwoorden of een nieuwe mail verzenden werkt niet meer. Met de provider UPC overlegd, maar kunnen het probleem niet oplossen.
Krijg steeds de melding dat de server niet reageert !!!
Een ander emailprogramma installeren lijkt mij geen optie, gezien de foutmelding 'server reageert niet'.
Weet u een oplossing?
Bedankt alvast voor de reacties.
Hallo elpee69,
Kijk eens of het helpt als je IE reset.
1. Ga in Internet Explorer naar het menu Extra | Internetopties
2. Kies het tabblad Geavanceerd en klik op Opnieuw instellen
3. In het volgende venster klikt u wederom op Opnieuw instellen. Uw persoonlijke instellingen, zoals wachtwoorden, zoekmachines, geschiedenis, tijdelijke internetbestanden en dergelijke blijven natuurlijk wel bewaard (tenzij u ook een vinkje zet bij Persoonlijke instellingen verwijderen - maar dan bent u al deze gegevens onherroepelijk kwijt).
Klik weer op Opnieuw instellen
4. Internet Explorer reset zichzelf en zet alle oorspronkelijke instellingen weer terug.
Als Internet Explorer klaar is met het herstellen van de standaardinstellingen klikt u op sluiten en herstart u de browser. Als het goed is loopt Internet Explorer nu weer een stuk soepeler.
Met vr.gr.
@elpee69,
Andere mogelijkheid: systeemherstel proberen met een datum toen alles nog wel goed werkte.
Heb je iets veranderd of toegevoegd aan de PC?
Dit probleem kan veroorzaakt worden door een antivirusprogramma of door een firewall instelling.
Het kan natuurlijk ook een probleem van UPC zelf zijn en dat zou dan niet de eerste keer zijn.
In dat geval dien je enkele dagen geduld te hebben.
Je kunt ook een gmail account gebruiken en je hebt dan de mogelijkheid om alles via gmail te verzenden.
Soms wil het helpen om de router en/of de modem enige minuten uit te zetten (stekker uit het stopcontact). Na het aansluiten 5 minuten wachten en dan de PC weer aanzetten.
Outlook Express account:
Gebruik bij UPC of Chello altijd smtp.upcmail.nl als smtp-server. Als gebruikersnaam moet je eigen e-mailadres ingevuld zijn.
Bij het installeren van een antivirusprogramma kun je het beste de module voor het scannen van de e-mailberichten uitzetten. De provider scant de e-mail al en het antivirusprogramma zal daar weinig aan toe te voegen hebben. Persoonlijk installeer ik bijvoorbeeld Avast altijd zonder de e-mail module.
Problemen met de e-mail Avast treden soms juist op na het verwijderen van Avast.
Outlook express staat wel helemaal los van internet explorer. Als mails wel ontvangen kunnen worden maar niet verzonden zal de gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevuld zijn. De gebruikersnaam is overigens het E mailadres zonder @chello.nl of upcmail.nl. Een optie is om bij account eigenschappen mailservers bij pop3 en smtp server te kijken en deze moeten gelijk zijn.
hartelijk dank voor de reacties, die ik natuurlijk nog uitgebreid ga bekijken.
Wel vreemd is, dat de meldingen van berichten op mijn vraag, van Kassa, niet zijn binnengekomen.
Systeemherstel heb ik ook naar een eerdere datum verplaatst en de PC en router van de stroom gehaald.
Heb een berichtje aan mijzelf verzonden en deze heb ik wel ontvangen.
Nou ja, ik wacht nog een paar dagen. Wie weet....
Vriendelijke groet.
[quote=elpee69 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 16:26]
Wel vreemd is, dat de meldingen van berichten op mijn vraag, van Kassa, niet zijn binnengekomen.
Vriendelijke groet.
Had je wel 'Stel mij op de hoogte als er reacties zijn' aangevinkt?
[quote=elpee69 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 16:26]
Systeemherstel heb ik ook naar een eerdere datum verplaatst.
Heb een berichtje aan mijzelf verzonden en deze heb ik wel ontvangen.
Vriendelijke groet.
Blijkbaar heeft systeemherstel dan z'n werk gedaan.
Met vr.gr.
als je het bericht krijg "de server reageert niet " dan ligt het probleem niet in je computer maar bij degeen die jou van internet voorziet dus ik zou als ik jou was even contact opnemen met je internet provider
of kijk eens naar je instelling van je email of daar niks verandert is , naar in en uitgaande verkeer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer