el
door elpee69 Aug 26, 2013 om 16:39
Computers & telefonie

Outlook express

Goedemiddag,

sinds een paar dagen problemen met het verzenden van emails via outlook-express. Werk met IE XP.
Emails komen wel binnen, maar deze beantwoorden of een nieuwe mail verzenden werkt niet meer. Met de provider UPC overlegd, maar kunnen het probleem niet oplossen.
Krijg steeds de melding dat de server niet reageert !!!
Een ander emailprogramma installeren lijkt mij geen optie, gezien de foutmelding 'server reageert niet'.
Weet u een oplossing?

Bedankt alvast voor de reacties.

3042 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2013 om 16:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo elpee69,

Kijk eens of het helpt als je IE reset.

1. Ga in Internet Explorer naar het menu Extra | Internetopties

2. Kies het tabblad Geavanceerd en klik op Opnieuw instellen

3. In het volgende venster klikt u wederom op Opnieuw instellen. Uw persoonlijke instellingen, zoals wachtwoorden, zoekmachines, geschiedenis, tijdelijke internetbestanden en dergelijke blijven natuurlijk wel bewaard (tenzij u ook een vinkje zet bij Persoonlijke instellingen verwijderen - maar dan bent u al deze gegevens onherroepelijk kwijt).

Klik weer op Opnieuw instellen

4. Internet Explorer reset zichzelf en zet alle oorspronkelijke instellingen weer terug.

Als Internet Explorer klaar is met het herstellen van de standaardinstellingen klikt u op sluiten en herstart u de browser. Als het goed is loopt Internet Explorer nu weer een stuk soepeler.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2013 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@elpee69,

Andere mogelijkheid: systeemherstel proberen met een datum toen alles nog wel goed werkte.

gsm
door gsm - Aug 26, 2013 om 20:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Heb je iets veranderd of toegevoegd aan de PC?

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een antivirusprogramma of door een firewall instelling.
Het kan natuurlijk ook een probleem van UPC zelf zijn en dat zou dan niet de eerste keer zijn.
In dat geval dien je enkele dagen geduld te hebben.
Je kunt ook een gmail account gebruiken en je hebt dan de mogelijkheid om alles via gmail te verzenden.

Soms wil het helpen om de router en/of de modem enige minuten uit te zetten (stekker uit het stopcontact). Na het aansluiten 5 minuten wachten en dan de PC weer aanzetten.

Outlook Express account:
Gebruik bij UPC of Chello altijd smtp.upcmail.nl als smtp-server. Als gebruikersnaam moet je eigen e-mailadres ingevuld zijn.

Bij het installeren van een antivirusprogramma kun je het beste de module voor het scannen van de e-mailberichten uitzetten. De provider scant de e-mail al en het antivirusprogramma zal daar weinig aan toe te voegen hebben. Persoonlijk installeer ik bijvoorbeeld Avast altijd zonder de e-mail module.
Problemen met de e-mail Avast treden soms juist op na het verwijderen van Avast.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2013 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@elpee69,

En.....?

ro
door ron530 - Aug 27, 2013 om 12:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Outlook express staat wel helemaal los van internet explorer. Als mails wel ontvangen kunnen worden maar niet verzonden zal de gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevuld zijn. De gebruikersnaam is overigens het E mailadres zonder @chello.nl of upcmail.nl. Een optie is om bij account eigenschappen mailservers bij pop3 en smtp server te kijken en deze moeten gelijk zijn.

el
door elpee69 - Aug 27, 2013 om 16:26
29 Antwoorden / 19 Vragen
0

hartelijk dank voor de reacties, die ik natuurlijk nog uitgebreid ga bekijken.
Wel vreemd is, dat de meldingen van berichten op mijn vraag, van Kassa, niet zijn binnengekomen.
Systeemherstel heb ik ook naar een eerdere datum verplaatst en de PC en router van de stroom gehaald.
Heb een berichtje aan mijzelf verzonden en deze heb ik wel ontvangen.
Nou ja, ik wacht nog een paar dagen. Wie weet....

Vriendelijke groet.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2013 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=elpee69 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 16:26]

Wel vreemd is, dat de meldingen van berichten op mijn vraag, van Kassa, niet zijn binnengekomen.

Vriendelijke groet.

Had je wel 'Stel mij op de hoogte als er reacties zijn' aangevinkt?

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2013 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=elpee69 schreef op dinsdag 27 aug 2013, 16:26]

Systeemherstel heb ik ook naar een eerdere datum verplaatst.
Heb een berichtje aan mijzelf verzonden en deze heb ik wel ontvangen.

Vriendelijke groet.

Blijkbaar heeft systeemherstel dan z'n werk gedaan.

Met vr.gr.

labren
door labren - Aug 28, 2013 om 12:53
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

als je het bericht krijg "de server reageert niet " dan ligt het probleem niet in je computer maar bij degeen die jou van internet voorziet dus ik zou als ik jou was even contact opnemen met je internet provider

labren
door labren - Aug 28, 2013 om 12:55
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

of kijk eens naar je instelling van je email of daar niks verandert is , naar in en uitgaande verkeer

miekmol
door miekmol - Aug 28, 2013 om 13:13
201 Antwoorden / 50 Vragen
0

Ik heb dit ooit ook gehad. Ik heb toen mijn chello.nl emailadres veranderd in upcmail.nl en nooit meer problemen gehad.

Dit werkt nu prima en vooral ook op de iPad.

jv
door jvbt - Aug 28, 2013 om 15:01
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mogelijk is de map VERZONDEN ITEMS vol gelopen. Probeer die weer voor een flink deel te legen en probeer opnieuw mails te verzenden. VAak kun je dan echter nog wel mails verzenden maar alleen zonder bijlegen. Proberen maar want veel tijd kost het niet

ad
door advroed - Aug 30, 2013 om 00:31
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat kan helpen is outlook eens openen in een andere webbrowser bv firefox, chrome, etc.
Indien je dan minder problemen ondervind zal het probleem bij je internetbrowser liggen.
anders kan je best eens je internet snelheid en upload snelheid nakijken.

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2013 om 07:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=advroed schreef op vrijdag 30 aug 2013, 00:31]Wat kan helpen is outlook eens openen in een andere webbrowser bv firefox, chrome, etc.
Indien je dan minder problemen ondervind zal het probleem bij je internetbrowser liggen.

Sinds wanneer kun je OE in een browser openen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer