sm
door smoelenhoek Jan 2, 2016 om 10:47
Computers & telefonie

Overstappen van KPN naar Telfort verstandig?

Zit al 41 jaar bij de KPN. Kan  iemand mij vertellen of het verstandig is (voor bellen, tv en internet) over te stappen naar hun "dochter" Telfort. Scheelt mij 25% abbonnementskosten per maand, maar ik zit niet te wachten op dubbele incasso's of andere problemen. Ik twijfel dus of het verstandig is om over te stappen. Graag advies.

47079 33 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2016 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dubbele incasso kan gaan gebeuren, omdat het vaak 4 - 6 weken duurt voordat het administratief bij de oude provider verwerkt is. Welk pakket heb je dan precies bij KPN? En wat betaal je daarvoor. En welk pakket wil je bij Telfort nemen?

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 2, 2016 om 10:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Geen kabel of glasvezel beschikbaar?

Voor een goed antwoord zul je exact moeten omschrijven welke diensten je per se wilt hebben.

me
door mein33 - Jan 2, 2016 om 11:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@smoelenhoek,

Overstappen is geen enkel probleem. Dubbele kosten krijgt u alleen maar als u uw huidige abonnement nog niet heeft uitgediend en anders wordt het allemaal netjes verrekend.
Telfort levert, hoe vreemd het ook klink als het bedrijf van dezelfde provider is, meer problemen op als KPN zoals op dit forum ook regelmatig te lezen is. Een andere "dochter" van KPN scoort weer beter dan KPN.
Wat is verstandig is weet ik niet, wel kan ik mijn eigen idee daarover geven.
U weet nu wat u heeft, en niet wat u krijgt, maar ik kan en wil natuurlijk niet in uw portemonnee kijken.
Heb zelf sedert mei 2015 "alles in één" van KPN glasvezel en tot heden (ff afkloppen) gaat dit probleemloos.

ha
door hansa194 Jan 4, 2016 om 12:52
29 Antwoorden / 3 Vragen

@MEIN33 Ik begrijp niet goed hoe je er bij komt dat Telfort meer problemen oplevert dan KPN en dat dit op dit Forum regelmatig te lezen zou zijn. In tegendeel zou ik zeggen, KPN is hier namelijk koploper in, ook op dit Forum ! Ik "zit" al zo'n 10 jaar bij Telfort en dat tot volle tevredenheid. Storingen e.d. worden snel verholpen en je wordt daarbij uitermate vriendelijk voor de telefoon te woord gestaan. Telfort kan ik dan ook van harte aanbevelen @smoelenhoek !

pi
door pieterwolters Jan 4, 2016 om 13:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort en KPN delen bepaalde zaken, maar zijn ook nog van elkaar gescheiden organisaties. Dat verklaart waarom er soms verschillen in dienstverlening zit. De verschillen zitten m.n. in de business support systemen, en daar zitten de meeste problemen als er klantklachten zijn (rekeningen, activering, dat soort dingen).

gerbera
door gerbera - Jan 2, 2016 om 12:46
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Zou eerst maar eens kijken wat het werkelijke verschil is in tarief. Telfort tarief is vanaf waarbij bv voor opnemen (KPN gratis) € 5,- wordt gerekend.

sm
door smoelenhoek - Jan 3, 2016 om 08:20
12 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor uw reacties.
Ik kan natuurlijk bij KPN informeren wanneer mijn contract afloopt, maar ik ben al zo lang lid dat dit geen probleem hoeft te zijn. En verder zal ik dan bij KPN informeren op welke datum ik dan het beste kan overstappen. Glasvezel hebben we hier niet omdat er niet genoeg mensen in dit gebied zijn die dit willen. Zal wel kabel hebben, loopt allemaal via zo'n kastje. Verder scheelt het geen 25% zoals ik eerder aangaf, maar 20%. Ik heb 1 televisie, huistelefoon, Ipad  en computer. Ik wil programma's opnemen en programma gemist gebruiken. Ik ben prijsbewust, maar om die € 11,== per maand gaat het niet. Die kan ik wel missen. Ik dacht dat het na zoveel jaren leuk zou zijn om iets anders te proberen. Ik ben 67. Ik hoop dat de vragen beantwoord zijn.

sm
door smoelenhoek - Jan 3, 2016 om 08:27
12 Antwoorden / 6 Vragen

@mein. Ik heb alles in één van KPN en als Telfort problemen geeft dan maar niet. Verder  wil ik graag aan u vragen welke "dochter" van KPN beter scoort. Ben ik erg benieuwd naar.

costnix
door costnix Oct 5, 2016 om 20:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De dochter heet XS4all, maar deze is duurder dan de KPN, wel (veel) beter en ook de oudste provider voor particulieren van Nederland.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2016 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeker niet overstappen om "iets anders te proberen". Als het allemaal goed werkt en het prijsverschil voor u niet doorslaggevend is, zou ik blijven zitten waar ik zit.

Heb zelf ook KPN. Ik vind bijvoorbeeld de klantenservice prima. Ze zijn dag en nacht gratis en goed bereikbaar.

Als u in uw I-pad een simkaartje kunt doen, krijgt u als u dat nummer van het kaartje doorgeeft, 50 Mb gratis internet per maand.

KPN heeft ook nog x4all. Duurder, maar daar hoor je zelden klachten over.

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2016 om 10:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, niet alle vragen zijn (goed) beantwoord. Ik vroeg welk pakket je bij KPN hebt en wat je betaalt p.m. Dat je alles-in-1 hebt is me duidelijk, maar er zijn verschillende alles-in-1 pakketten. Verder is het zo dat als je al heel lang hetzelfde abonnement hebt bij 1 provider, hetzelfde pakket voor nieuwe abonnees (je kunt geen lid zijn van een provider) goedkoper kan zijn.

me
door mein33 - Jan 3, 2016 om 12:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@smoelenhoek,

De dochter van KPN die erg goed scoort is XS4ALL, maar dit is niet de goedkoopste aanbieder.
Alleen maar overstappen omdat u wel eens iets anders wil of dat het u wel leuk lijkt zijn, naar mijn idee, geen goede redenen om over te stappen.
Het lijkt mij verstandiger, als u tevreden bent over uw huidige provider, om daar te blijven en de wensen die u heeft in uw huidige abonnement aan te passen. U weet nu de kwaliteit die u heeft, maar weet niet of u diezelfde kwaliteit elders ook krijgt.
Hierbij laat ik de financiële kant van de zaak even buiten beschouwing.

gerbera
door gerbera - Jan 3, 2016 om 12:19
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Ook bij het goedkoopste abonnement (instap) heeft u "programma gemist" maar wilt u ook opnemen zult u over moeten op standaard. U heeft dan ook de mogelijkheid 2 tv's te gebruiken en daarnaast een hogere internetsnelheid.

sm
door smoelenhoek Jan 4, 2016 om 02:45
12 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt iedereen. Ik ben eruit en blijf lekker bij KPN. Ik dacht misschien heeft die man wel gelijk en waarom zou ik meer betalen dan nodig is. Ik kies wel voor kwaliteit en service. En ze zijn er altijd als ik ze nodig heb.

fe
door ferry3 - Jan 4, 2016 om 11:58
8 Antwoorden / 2 Vragen

Financieel kan een overstap enig voordeel opleveren. Helaas heeft Telfort een volledig incompetente helpdesk. Beter is het om in Telfort- winkels om raad te vragen, daar is men in het algemeen wel in staat vragen te beantwoorden.

qu
door quirll - Jan 4, 2016 om 12:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste, Ik heb al jaren telfort en nog nooit problemen gehad. Mvg quirll

ni
door nielsbak63 - Jan 4, 2016 om 12:24
2 Antwoorden / Vragen

ik heb een aantal jaar kpn alles in 1 glasvezel en ik zat met de zelfde overweging.
ik heb de klantensevice van kpn benaderd met de mededeling dat ik niet tevreden was over de hoge kosten 54,06 p.m.
ik kreeg als antwoord dat ik binnen twee weken antwoord zou krijgen op mijn klacht .
en inderdaad binnen twee weken werd ik gebeld door een aardige mevrouw die naar mijn klacht luisterde en mij een voorstel om mijn abonnement te vernieuwen .
om een lang verhaal kort temaken , ik betaal nu van af deze maand het eerste jaar 35,- p.m. en daarna 45,- p.m. en tegen die tijd bel ik kpn weer met het zelfde argument. er zijn ook mogelijkheden voor een variatie op de abbonementen .
dus blijf lekker zitten en pleeg een paar telefoontjes en een paar keer heen en weer mailen levert een acceptabele korting op en het geeft geen gedoe met overstappen
probeer het en anders kan je altijd nog naar een andere provider
succes!
niels

wh
door whogenturf - Jan 4, 2016 om 12:25
18 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met overstappen tussen diverse telecom partijen is redelijk goed, exact van KPN naar Telfort heb ik geen ervaring mee maar wel van KPN naar Vodafone en dat ging vlekkeloos.

rf
door rfd - Jan 4, 2016 om 13:19
27 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

een overstap geeft altijd ongemak! De kwaliteit van een helpdesk en Telfortwinkel is erg afhankelijk van degene die u aan de telefoon/ balie krijgt. Bijv. bij Telfort raad ik aan om overdag te bellen, ' s avonds zitten er te veel mensen die dit als een bijbaantje doen.
mijn ervaring met KPN was: telefonisch afgemeld en dit is niet geregistreerd, waardoor ik dubbele rekeningen kreeg. Dus: schriftelijk afmelden. Verder loont het zich heel erg om met KPN te bellen en te klagen over de hoge tarieven. Ze willen niet graag dat u gaat, dus komen met een gunstiger aanbod. In uw geval lijkt het mij het beste om bij KPN te blijven.
Succes met het nemen van een goede beslissing.

ha
door hansschutz - Jan 4, 2016 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens een KPN winkel heeft het netwerk van KPN voldoende overcapaciteit om stagnatie voor KPN klanten te voorkomen. Deze wordt gebruikt voorTelfort klanten. Echter zodra KPN klanten deze nodig hebben staan Telfort klanten in de wachtrij.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 4, 2016 om 14:24
229 Antwoorden / 6 Vragen

Zo snel mogelijk overstappen,maar voor dat u beslist,kijk ook even bij Tele2 ,denk nog goedkoper,en is bij mij,uitstekend.
Echt ook waar voor je geld.

th
door theo1940 - Jan 4, 2016 om 14:25
1 Antwoorden / Vragen

Ik zit bij Telfort, als goed werkt dan maak je een verstandige keus om over te stappen, je krijgt het zelfde en Telfort is fors goedkoper.

ed
door edwardlauer@me.com - Jan 4, 2016 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring is om even te bellen met KPN helpdesk en zeggen dat je overweegt over te stappen naar Telfort vanwege de prijs. Vaak is KPN dan wel bereid om een leuk aanbod te doen.

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2016 om 15:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je echt goedkoper wilt ziijn kun je beter overstappen naar Tele2 of Online met behulp van de overstapservice.Zelf ben ik al 20 jaar probleemloos klant bij Tele2.

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2016 om 16:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@: Lees alle reacties eens! Topicstarter heeft al lang het besluit genomen bij KPN te blijven!

ma
door marijke0 - Jan 4, 2016 om 16:29
10 Antwoorden / 5 Vragen

niet doen!
Voortdurend last van storingen, veel bij interactieve tv maar ook
tijdelijk geen internet.

sm
door smoelenhoek - Jan 4, 2016 om 16:31
12 Antwoorden / 6 Vragen

@edwardlauer en @ RFD en verder iedereen, ik ga eens bellen met de KPN en klagen over de hoge kosten  en zeggen dat ik overweeg over te stappen naar Telfort.
Ben zeer benieuwd wat hier  uitkomt. Iedereen hartelijk dank, ik ben zeer goed geholpen

ma
door marijke0 - Jan 4, 2016 om 16:35
10 Antwoorden / 5 Vragen

niet doen!
Voortdurend last van storingen, veel bij interactieve tv, zit je lekker
ergens naar te kijken valt zomaar tv uit en  ook
valt internet tegelmatig uit. En bellen omdat je storing hebt kost
je ook geld.

cantate
door cantate - Jan 4, 2016 om 16:42
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren een zeer tevreden klant bij Telfort. Weliswaar niet voor TV (die gaat nog via de kabel, analoog), maar wel voor internet+vast bellen en mobiele telefonie. Nooit problemen gehad en zeer redelijke prijs.

hn
door hnhoogdwerth - Jan 4, 2016 om 17:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben twee jaar geleden overgestapt , geen enkel probleem gehad !
Does

harry evers
door harry evers - Jan 5, 2016 om 00:36
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf telfort en heb geen klachten.
Ik zou zeggen ja.
Het is een stuk goed koper.

endemion
door endemion - Jan 5, 2016 om 17:44
237 Antwoorden / 3 Vragen

In principe kun je prima overstappen. Wel moet je even opletten dat je de juiste volgorde aanhoud in het geval dat er geen overstap service voor 1 of meer onderdelen mogelijk is.

Op dat gebied kan ik ja aanraden om eens navraag te doen bij breedbandwinkel.nl waar ze doorgaans vlot reageren met goed advies op maat. Wat er doorgaans zo'n beetje op neer komt dat je de opleverdatum 6 weken in de toekomst legt om over lap te voorkomen.

Over Telfort echter gebruiken ze op dit moment nogal een onding. Daar bedoel ik de modem/router mee die ze nu leveren. Die werkt helaas gewoon niet goed op een aantal vlakken. Wat overigens erg jammer is aangezien ze hiervoor juist zo'n goed apparaat leverde namelijk de Zyxel P-2812HNU-F1. Het nieuwe apparaat is verder ook geen upgrade ofzo, niet eens op wifi gebied, enkel een goedkoper apparaat naar alle waarschijnlijkheid. Dat vorige apparaat doet het overigens gewoon nog prima ook op nieuwe abbonnementen dus het zou een optie zijn om die ergens los op de kop te tikken en ipv wat ze nu leveren te gebruiken (2e hands).

tojoboy
door tojoboy - Jan 7, 2016 om 21:53
12 Antwoorden / 0 Vragen

LS,
Altijd overstappen, maar eerst je eventuele automatische afschrijvingen stop zetten!!
Daarna Telfort aanvragen.

Je hebt zelf het heft in handen als het daarna niet goed loopt.
Wèl er bovenop zitten bij problemen en (beschaafde) stampij maken.

Groet.

jo
door joke dijkstra-landwerd - Jan 7, 2016 om 23:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben van kpn overgestapt jaren geleden naar telfort en ik had het eerder moeten doen, ik betaalde elke 2 maanden 175 euro bij kpn en had dan ook gratis bellen met een normaal nummer, bij telfort betaal ik ongeveer 27,50 inc bellen naar een 06 nummer af en toe, inc 5 euro onbeperkt bellen naar gewone nummers, best wel veel verschil en mn internetverbinding is prima. beide niet voor tv daar heb ik sateliet voor.

Ha
door Hans5905 - Jan 13, 2016 om 15:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb tot 6 januari jl. geen problemen gehad met Telfort. Ik heb een alles-in-1 abonnement (internet, televisie, telefoon).
Op die dag is er door Telfort een omzetting van mijn glasvezel verbinding uitgevoerd waarbij een monteur ervoor gezorgd heeft dat internet en televisie binnen enkele uren in de lucht kwamen maar ....... ik heb nu al een week geen beschikking meer over mijn vaste telefoon: ik kan niet bellen of gebeld worden.
Ik heb iedere dag de Servicedesk gebeld en krijg daar te horen dat het probleem bij een andere partij is gemeld (via het systeem) en het een kwestie van afwachten is. Oftewel: problemen met vaste telefonie (via glasvezel) worden NIET adequaat opgepakt.
Niemand binnen Telfort voelt zich verantwoordelijk voor dit probleem: ik moet het doen met de melding in "het systeem".

Een steeds meer ontevreden Telfort-klant.

em
door emmahulshof - Oct 5, 2016 om 11:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Overstappen is geen probleem. Veel mensen zijn huiverig en daar varen de internetproviders wel bij. KPN is ook zeker geen goedkope aanbieder. Over de klantenservice zal ik het maar niet hebben. Zakelijk ben ik vrijwel tot hen veroordeelt. Wat mij betreft één en al drama. Ze beloven iets, maar omen het vervolgens tot vervelends toe niet na. Privé zit ik dan ook elders.

Wel moet je goed timen qua switch, om inderdaad dubbele facturen te voorkomen. Er zit zo’n anderhalve maande tussen, dus zou je het nieuwe contract dan pas in moeten laten gaan. Er zijn wel een aantal goede partijen die je van goed advies kunnen voorzien:

http://www.aanbiedercheck.nl/

https://www.breedbandwinkel.nl/

http://www.laagsteprijswijzer.nl/

Telfort is geloof ik een budgetspeler, eveneens van KPN. Of je daar nu op vooruit gaat betwijfel ik. Als KPN al geen topservice heeft ;) Ik zou gewoon eens vergelijken met wat je nu hebt en wat het elders kost. Sommige aanbieders bieden ook gratis installatie door een monteur aan. Dat is ook wel een veilig en prettig idee.

hansje klein
door hansje klein Oct 5, 2016 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Emma Hulshof. Hier worden niet oude koeien uit de sloot gehaald, maar dóde koeien uit januari, 2016 klopt nog wèl! Het is wèl ff wennen, moeten opletten, dit gebeurt echter vaker op dit forum.

marita5
door marita5 Oct 5, 2016 om 12:20
11529 Antwoorden / 15 Vragen

@Emmahulshof , Dit topic is van januari , om nu nog te reageren na 9 maanden heeft geen enkele zin .

Cookies
door Cookies Oct 5, 2016 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reactie lijkt me meer bedoeld voor het promoten van wat sites.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2016 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@emmahulshof, stop svp eens met het steeds promoten van websites/spammen en uw babbeltjes over providers en leveranciers e.d..  Oude en dode koeien uit de sloot halen is daarbij nog extra vervelend.