Pakje zoek post.nl
Heb een brievenbuspakje retour gestuurd met post.nl. Bij het postagentschap is er een barcodesticker geplakt maar helaas ben ik mijn bonnetje kwijt. Contact gehad met postnl . Deze hebben een zoekopdracht uitgevoerd op mijn verzoek. Krijg een brief met daarin dat het pakje niet gevonden is omdat er geen barcode opzat??? En omdat het niet aangetekend verstuurd is kan postnl niets voor mijn doen( schrijven ze) mijn vraag: kan dit zomaar afgedaan worden? Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies.
U bent het bonnetje kwijt en zij het pakje. U kunt helemaal niet aantonen dat u een pakje verstuurd hebt.
Blijkt nog maar weer dat bonnetje bewaren loont. U kan er niet van uitgaan dat pakje ook aankomt, vandaar de barcode. En Postnl zal uw pakje ook niet (zonder barcode) terug kunnen vinden, helaas. Kijk maar eens op Google hoeveel pakjes etc. er niet aankomen, zowel van verzender als terugstuurder. Gevalletje: helaas pindakaas.
Iedereen kan wel zeggen dat hij zij een pakje / brief / wat dan ook verstuurd heeft. Zij moeten u dus maar op uw spreekwoordelijke blauwe ogen geloven. Daarom basisbewijs bewaren. Dat heeft u niet (meer), dus geen recht op wat dan ook. Bij topdrukte hebben ze 1 miljoen pakjes per dag, 3,5 % raakt zoek, dus 35.000 per dag. U raakt eerder een pakje kwijt bij post.nl als dat u een fatsoenlijke prijs in de loterij wint.
Als klant mag ik er toch vanuit gaan dat als ik een pakje verstuur met postnl dat het afgeleverd word zoals ik afgesproken heb en dat als het zoek raakt post.nl aansprakelijk is voor het verlies.
Optimist! ;-)
Vind ik dus ook!
Ik vind dat u helemaal gelijk heeft. Maar gelijk krijgen van postnl is iets heel anders. Het antwoord komt me heel bekend voor. Niet aangetekend: geen actie. De verzender wordt dus verantwoordelijk gesteld voor iets wat hij zelf helemaal niet heeft behandeld of vervoerd.
Ts heeft geen gelijk ,hij kan niet eens bewijzen dat hij iets verzonden heeft. (zoals al eerder beschreven)
Daarom adviseerd Post.NL bijna altijd aangetekend te verzenden.(wat ook geen garantie is)
Alleen met een track&trace kan je nog iets nagaan maar ook ik heb dit een keer meegemaakt en kreeg een tegoedbon van 11,95. (soort postzegel)
Gelukkig proberen ze ook zelf door middel van steekproeven af en toe zaken te controleren.
Ze mogen alleen voor die constante prijsverhogingen nu eindelijk wel eens wat meer service verlenen want dat gaat blijkbaar niet met gelijke indexering omhoog.
U mag daarvan uitgaan en daarom heeft PostNL voorwaarden opgesteld waaraan u zich conformeert zodra u een poststuk verstuurd. In de voorwaarden heeft PostNL zijn aansprakelijkheid beperkt. Bij "gewone" verzending wordt bij zoek raken nauwelijks iets vergoed.
Daarnaast heeft u het probleem dat u het verzendbewijs niet meer hebt zodat u ook niet kan aantonen daadwerkelijk iets verzonden te hebben.
Kijk in de algemene voorwaarden universele postdienst van PostNL. Artikel 9.
Alleen als een pakket aangetekend of verzekerd wordt verstuurd heb je recht op schadevergoeding tot een bepaald bedrag.
Maar ook dan moet je een bewijs hebben dat je het pakketje ingeleverd hebt. Dat heb je niet. Dus geen vergoeding.
https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/?term=consumer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer