da
door dagobertduckie Jul 3, 2010 om 05:01
Computers & telefonie

Pc afsluiten

Kan sinds kort m'n Pc niet meer normaal afsluiten.Las iets over Misicmatctch 10, maar ook met dit programman had ik na installatie geen problemen met 't afsluiten van de pc.
Krijg de vermelding: XCP -dit programma reageert niet.Op annuleren geklikt en dan verschijnt ShellconHiddenWindow met dezelfde mededeling.Bij: onmiddelijk afsluiten/beindigen wordt de pc afgesloten, maar dit werkt dus niet "normaal',

Krijg bij 't zoeken op internet allerlei suggesties van Register boozers etc. , die na m'n kortelings opnieuw geinstalleee Windows Xp herstel alsnog over de 4/500 fouten aangeven en adviseren deze programma's te kopen.
'n Aantal keren systeemherstel geprobeerd, maar dat lost niks op.
( zeker gezien m'n ongeveer 4 weken geleden "schone"pc.)
Wil graag weten wat de oorzaak is van dit plotselinge falen van 't XCP en ShellconHiddenWindow programma en heel graag 'n oplossing hiervoor.
Heel erg bedankt voor Uw reaktie(s)

499 4 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jul 3, 2010 om 10:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Musicmatch 10 is een ware kwelgeest.
Het pakket bestaat zover ik weet ook niet meer.
Het kan zomaar zijn dat na een update van Windows of een ander pakket de ellende begint.
Ik ben een tijdje fan geweest van dit pakket...maar dat is lang geleden.

Ik ben nu over gegaan op mediamonkey

ro
door ron530 - Jul 3, 2010 om 12:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sinds 4 weken een schone pc, houdt dit in dat window's opnieuw geïnstalleerd is? Als dat niet goed gedaan wordt dan worden oude bestanden niet geheel gewist en restanten kunnen deze problemen veroorzaken

holpen
door holpen - Jul 4, 2010 om 04:05
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De meldingen van dat registry-opschoon-programma (nep, overigens, proberen je alleen maar te verleiden tot aankoop) duiden erop dat de pc toch besmet is geraakt met zogenaamde 'malware': programmaatjes die hele vervelende dingen met je pc uithalen en vaak zorgen voor allerlei advertentie-popups e.d. Deze loop je meestal op door het bezoeken van 'besmette' sites.

De Windows-installatie zal dus 'schoongemaakt' moeten worden. Alleen terugzetten naar een bepaald herstelpunt is niet voldoende.

Een goed anti-malware-programma is MBAM; klik hier om het te downloaden.

Mocht dit niet het afsluitprobleem oplossen, dan zul je moeten kijken welke programma's er allemaal in de achtergrond meedraaien. Maar draai eerst MBAM maar eens; dikke kans dat het daarmee al opgelost is.

dirck
door dirck - Jul 4, 2010 om 13:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt er sterk op dat je de Rootkit van Sony te pakken hebt op je computer.
Klik maar eens op de volgende links:
www.zdnet.nl/Sony haalt miljoenen rootkit-cd's terug
tweakers.net/nieuws/Sony's DRM-problemen stapelen zich op
tweakers.net/nieuws/Sony 'schendt zelf rechten', belooft onbeveiligde cd of mp3's

Als dit inderdaad zo is, dan vraag ik me wel af welke virusscanner je gebruikt!
Alle virusscanners zouden deze Rootkit moeten kunnen detecteren en verwijderen, ook het Microsoft Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software afgekort: MRT, moet deze kunnen verwijderen.

Scan daarom de computer ook eens met MRT, dit programma zit al standaard op je computer geïnstalleerd en wordt elke maand weer vernieuwd door Windows Update.

MRT kun je oproepen via Start > Uitvoeren en dan mrt in te typen en op OK klikken.

Groet, Dirck