ma
door marek May 4, 2012 om 14:15
Computers & telefonie

Pc ziet geen usb meer

Mijn netbook herkent geen usb meer. Netbook heeft geen cd-speler. Ik heb geprobeerd om een officepakket te installeren op de volgende manier: Had u graag MS Office of een ander pakket op uw nieuwe netbook gezet, maar voelt u er weinig voor een extern cd/dvdstation aan te schaffen? Installeer het pakket net zo gemakkelijk zonder zo'n station! Het principe is eigenlijk eenvoudig: u zet op een andere pc de installatie-schijf om in een iso-bestand, kopieert dit naar (bijvoorbeeld) een usb-stick en met behulp van een speciaal hulpprogramma maakt u vervolgens uw netbook wijs dat dit iso-bestand een heuse cd of dvd is

Ik heb het zo geprobeerd, maar dit is uiteindelijk niet gelukt. Echter nu herkent de pc geen usb sticks meer...
Systeemherstel niet gelukt. Wie heeft een idee?
Netbook draait op windows 7

mvg Marek

2600 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 4, 2012 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marek,

Wellicht staat hier de oplossing!

Suc6

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 14:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer het op te lossen met Fixit van Microsoft.

ma
door marek - May 4, 2012 om 16:24
13 Antwoorden / 26 Vragen

Via Fixit ben ik nu achter het probleem:
Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller werkt niet juist en Standaard openHCD Hostcontroller werkt niet juist en ASMedia XHCI controller werkt niet juist. Via apparaatbeheer lees ik dat het stuurprogramma van dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat een mogelijkheid dat een ander stuurprogramma deze funtionaliteit biedt (code 32)

De oplossing van Edrick3 werkt helaas niet.

Iemand nog een idee?
Gr. Marek

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 16:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=marek schreef op vrijdag 4 mei 2012, 16:24]Via Fixit ben ik nu achter het probleem:
Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller werkt niet juist en Standaard openHCD Hostcontroller werkt niet juist en ASMedia XHCI controller werkt niet juist. Via apparaatbeheer lees ik dat het stuurprogramma van dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat een mogelijkheid dat een ander stuurprogramma deze funtionaliteit biedt (code 32)

De oplossing van Edrick3 werkt helaas niet.

Iemand nog een idee?
Gr. Marek
Ik zou het volgende proberen:
Stuurprogramma weer aanzetten of verwijderen (installatie ongedaan maken).
Na verwijderen en herstarten van de PC zullen de (juiste) stuurprogramma's dan weer geïnstalleerd worden.
Misschien moet je nog de nieuwste stuurprogramma's voor de Netbook bij de fabrikant downloaden.

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 16:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Soms helpt het om de PC (netbook) uit te zetten en een reset uit te voeren:

De batterij verwijderen en de adapter uit het stopcontact halen.
USB apparaten loskoppelen.
Nu een paar keer op de AAN knop drukken en minstens 2 minuten wachten.
Een en ander weer aansluiten, maar zonder extra USB apparaten.
De netbook starten en dan de USB poorten controleren.

ma
door marek - May 4, 2012 om 17:41
13 Antwoorden / 26 Vragen

@ gsm Helaas, beide oplossingen werken niet...

edrick3
door edrick3 - May 4, 2012 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marek,

Ga er van uit dat alles normaal gewerkt heeft.
Stuurprogramma's zouden dus aanwezig moeten zijn.

Probeer bij het opstarten in de Bios te komen, meestal toegankelijk met de DEL- of F2-toets tijdens het opstarten van de computer.

Kies voor de Default-instellingen.

En als je bij het moederbord kunt komen - eerst de stroom eraf! - haal dan de knoopcelbatterij CR2032 er 2 minuten uit, voordat je bovenstaande probeert.

Suc6

ma
door marek - May 4, 2012 om 18:47
13 Antwoorden / 26 Vragen

Bij load setup defaults, vervolgens enter, vervolgens load optimized defaults: yes, en dan (f10) gebeurt er verder niets.
Wat doe ik fout?

edrick3
door edrick3 - May 4, 2012 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marek,

#
Selecteer Load Setup Defaults (standaardwaarden laden).
#
Selecteer Save Changes and Exit
#
Druk op Esc en vervolgens op Enter om Setup af te sluiten.

Suc6

ma
door marek - May 4, 2012 om 19:42
13 Antwoorden / 26 Vragen

@edrick,

Uitgevoerd zoals voorgesteld. Merk geen verandering (windows wordt nl. verder opgestart na save changes and exit).
Hoe weet je of de bios gereset is?
Usb stick wordt nog niet herkend (bij apparaatbeheer zie ik ook nog steeds de gele driehoekjes met uitroepteken)

Marek

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 19:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=marek schreef op vrijdag 4 mei 2012, 19:42]@edrick,

Uitgevoerd zoals voorgesteld. Merk geen verandering (windows wordt nl. verder opgestart na save changes and exit).
Hoe weet je of de bios gereset is?
Usb stick wordt nog niet herkend (bij apparaatbeheer zie ik ook nog steeds de gele driehoekjes met uitroepteken)

Marek
De apparaten met de gele driehoekjes dien je te verwijderen (Installatie ongedaan maken)!

ma
door marek - May 4, 2012 om 19:58
13 Antwoorden / 26 Vragen

@gsm

Heb ik al een paar maal gedaan, maar komen weer terug na opnieuw opstarten...

gsm
door gsm - May 4, 2012 om 20:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=marek schreef op vrijdag 4 mei 2012, 19:58]@gsm

Heb ik al een paar maal gedaan, maar komen weer terug na opnieuw opstarten...
Dan dus de juiste stuurprogramma's voor jouw type netbook downloaden bij de fabrikant van het netbook en deze stuurprogramma's opnieuw installeren.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2012 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marek schreef op vrijdag 4 mei 2012, 19:42]@edrick,

Uitgevoerd zoals voorgesteld. Merk geen verandering (windows wordt nl. verder opgestart na save changes and exit).
Hoe weet je of de bios gereset is?
Usb stick wordt nog niet herkend (bij apparaatbeheer zie ik ook nog steeds de gele driehoekjes met uitroepteken)

Marek

Als je nog steeds die gele waarschuwingstekens ziet staan ontbreken de stuurprogramma's blijkbaar. Zijn dus op de één of andere manier in het ongerede geraakt.
Installatie ongedaan maken - zoals al in m'n 1e antwoord aangegeven - blijkt niet te helpen.
Dus .... stuurprogramma's downloaden zoals gsm ook al aangegeven heeft.
Merk & type netbook?

Met vr.gr.

ma
door marek - May 4, 2012 om 21:04
13 Antwoorden / 26 Vragen

@ edrick
Het betreft een Asus EeePC 1215B

Marek

edrick3
door edrick3 - May 5, 2012 om 10:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marek,

.....Systeemherstel niet gelukt......
Je hebt toch wel een datum gekozen die lag vóórdat je met die usb-stick aan de gang ging?

Download de usb-driver hier.
Weet niet of je een 32-bit of 64-bit hebt, dus indien nodig even aanpassen.

Suc6

gsm
door gsm - May 5, 2012 om 11:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 5 mei 2012, 10:40]@marek,

.....Systeemherstel niet gelukt......
Je hebt toch wel een datum gekozen die lag vóórdat je met die usb-stick aan de gang ging?

Download de usb-driver hier.
Weet niet of je een 32-bit of 64-bit hebt, dus indien nodig even aanpassen.

Suc6
Je herstelt een stuurprogramma normaal gesproken niet via systeemherstel, maar via Apparaatbeheer.

Tabblad Stuurprogramma's kiezen voor het apparaat met een geel waarschuwingsteken. Klik op Vorig stuurprogramma.
Klikken kan alleen als er een vorige versie beschikbaar is.