ridderfoto
door ridderfoto Mar 18, 2014 om 09:59
Computers & telefonie

Pincode GSM

Wie weet het?
Ik heb van mijn dochter haar GSM gekregen.
Echter ik moet vrijwel dagelijks de pincode overnieuw invoeren.
Zij had daar nooit last van.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Het is een SAMSUNG GT-S5360
Dus als ik hem aanzet moet ik dus vrijwel iedere dag opnieuw de pincode invoeren.
Zij weet ook niet waar het probleem ligt.
Iemand van jullie?
Dank ,
Wout

8301 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarom zou u elke dag die GSM uitzetten? Uw dochter zal dat niet gedaan hebben.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de handleiding hier te vinden kun je lezen hoe je de vraag om een pincode kunt uitschakelen. (Ergens vanaf pagina 29)

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ridderfoto,

Het aanzetten van een gsm en daarna de pincode invoeren is heel normaal.
Dat is een beveiliging.
Die pincode is er juist voor om te zorgen dat een ander niet ongevraagd van je telefoon gebruik kan maken.

Dus als ik hem aanzet moet ik dus vrijwel iedere dag opnieuw de pincode invoeren.
Zij weet ook niet waar het probleem ligt.

Dat is dus geen probleem, maar hoort zo.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Dat is dus geen probleem, maar hoort zo.......

Hoezo, hoort dat zo? Het is maar wat de gebruiker wil. Vind het zelf ook gedoe, dus bij mij staat de vraag om pincode uitgeschakeld.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het aanzetten van 'n telefoon is het normaal dat je 2x een pincode moet invoeren, 1x voor de simkaart en 1x voor de telefoon zelf.
Die laatste kun je ook actief laten worden nadat hij in de 'stand-by' modus springt, zeker een aanrader bij diefstal hebben ze niets aan je telefoon (en simkaart).

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid.
Ik zet de telefoon aan en voer de pincode in
Maar na circa een dag moet ik het weer doen.
Mijn vorige telefoon zette ik aan en deze bleef gewoon aan.
Maar de telefoon doet dat vanzelf.
Ik zet hem dus niet uit.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jouw vorige telefoon was dan ook geen Android ;-).

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volg het advies van @carola.83 op.
Als u de hele gebruiksaanwijzing downloadt dan kunt u allerhande lezen over het gebruik van het toestel. Elke telefoon heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing, uw vorige zal mogelijk totaal anders werken en is mogelijk (ook) geen smartphone.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De telefoon lijkt vanzelf opnieuw op te starten, waardoor de pincode opnieuw moet worden ingevoerd. Dit is een kwaaltje dat kan optreden bij Android telefoons. Check of er een software update beschikbaar is, bij instellingen. Als dit niet het geval is, kunt u het beste de fabrieksinstellingen herstellen. Zorg er dan wel voor dat backup is ingeschakeld, zodat alles persoonlijke gegevens later weer automatisch hersteld worden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan wel lastig zijn, maar zonder pin code loop je wel een enorm risico. Maar we zien de klachten over idioot hoge rekeningen wel langskomen....

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.

Is wel zo makkelijk, maar......

geen enkele provider vergoedt de hoge rekening van het gebruik van deze telefoon na diefstal, want de beveiliging is uitgeschakeld. Dat is dus een keus.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.

Dit is volgens mij ook een mening :-)

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

snel0026 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 13:17:
tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.

Is wel zo makkelijk, maar......

geen enkele provider vergoedt de hoge rekening van het gebruik van deze telefoon na diefstal, want de beveiliging is uitgeschakeld. Dat is dus een keus.

Dat wordt sowieso al niet vergoed, dus geen argument voor ja of nee een pincode.

Het gaat hier om een GSM die regelmatig op de pincode vraagt, terwijl hij niet is uitgeschakeld. Een probleempje met het toestel dus.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat naar instellingen. Dan naar vergrendelscherm. Daarna zie je Schermvergrendeling Beveiligd met pincode staan en daar druk je op. Voer de pincode in en dat is het dan. Je hoeft nu geen pincode meer in te voeren. Uiteraard wel als je hem helemaal uit hebt gezet en weer aan want dat kan je niet uit schakelen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet uw dochter nog waar zij deze GSM heeft gekocht? Ik had ook eens iets waar ik niet uit kwam en ben toen naar de winkel van mijn provider Vodafone gegaan en daar hebben zij het probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen, als u de link in 1 van de eerste reacties naar de handleiding van uw toestel,
en na pdf lezen hoe- / de pincode uit gezet hebt, dat deze tOch terug komt.

Dat komt, vraag uw dochter(en die eventueel vrienden) of winkel) omdat bepaalde beveiliging/anti diefstal/vind je telefoon e.d. app's OOK de mogelijk hebben bijv. elke 24 uur de telefoon te blokkeren.

In dat geval is het dus zaak uit te vinden welke app dat doet, en dAAr in de instellingen die optie uit te zetten, of de hele app te verwijderen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

zet hem dan niet uit !!!!

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk om de PIN code te resetten wanneer 3 keer een foutieve code wordt in gevoerd vraagt de telefoon naar
een PUK code de code hoort bij de simkaart die in de telefoon zit.
De PUK code bevindt zich in een grijze enveloppe open deze en voer de code in.
Hierna kunt u een nieuwe PIN code instellen.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2014 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:58: zet hem dan niet uit !!!!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2014 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 18 mrt 2014, 10:03: Maar waarom zou u elke dag die GSM uitzetten? Uw dochter zal dat niet gedaan hebben.

Het gaat om het aanzetten van het scherm, Tiger1. Het betreft hier een smartphone, waarvan het scherm na enige tijd automatisch uitgaat.
Bovendien: kun je je niet voorstellen dat iemand om de batterij te sparen de telefoon 's nachts uitzet?

ve
door verwijderd - Mar 23, 2014 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridderfoto schreef op donderdag 20 mrt 2014, 09:13:
labren schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:58: zet hem dan niet uit !!!!

Smartass! Aan zulke reacties hebben we wat.
Met jou redenatie kun je, om het invoeren van een pincode te vermijden, de telefoon ook weggooien.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
Het probleem met de GSM blijkt een software fout te zijn.
Dus het enige wat ik kan doen is een nieuwe kopen.

Nogmaals bedankt.

Wout