ridderfoto
door ridderfoto Mar 18, 2014 om 09:59
Computers & telefonie

Pincode GSM

Wie weet het?
Ik heb van mijn dochter haar GSM gekregen.
Echter ik moet vrijwel dagelijks de pincode overnieuw invoeren.
Zij had daar nooit last van.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Het is een SAMSUNG GT-S5360
Dus als ik hem aanzet moet ik dus vrijwel iedere dag opnieuw de pincode invoeren.
Zij weet ook niet waar het probleem ligt.
Iemand van jullie?
Dank ,
Wout

8301 23 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar waarom zou u elke dag die GSM uitzetten? Uw dochter zal dat niet gedaan hebben.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In de handleiding hier te vinden kun je lezen hoe je de vraag om een pincode kunt uitschakelen. (Ergens vanaf pagina 29)

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo ridderfoto,

Het aanzetten van een gsm en daarna de pincode invoeren is heel normaal.
Dat is een beveiliging.
Die pincode is er juist voor om te zorgen dat een ander niet ongevraagd van je telefoon gebruik kan maken.

Dus als ik hem aanzet moet ik dus vrijwel iedere dag opnieuw de pincode invoeren.
Zij weet ook niet waar het probleem ligt.


Dat is dus geen probleem, maar hoort zo.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

......Dat is dus geen probleem, maar hoort zo.......

Hoezo, hoort dat zo? Het is maar wat de gebruiker wil. Vind het zelf ook gedoe, dus bij mij staat de vraag om pincode uitgeschakeld.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij het aanzetten van 'n telefoon is het normaal dat je 2x een pincode moet invoeren, 1x voor de simkaart en 1x voor de telefoon zelf.
Die laatste kun je ook actief laten worden nadat hij in de 'stand-by' modus springt, zeker een aanrader bij diefstal hebben ze niets aan je telefoon (en simkaart).

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Even voor de duidelijkheid.
Ik zet de telefoon aan en voer de pincode in
Maar na circa een dag moet ik het weer doen.
Mijn vorige telefoon zette ik aan en deze bleef gewoon aan.
Maar de telefoon doet dat vanzelf.
Ik zet hem dus niet uit.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jouw vorige telefoon was dan ook geen Android ;-).

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volg het advies van @carola.83 op.
Als u de hele gebruiksaanwijzing downloadt dan kunt u allerhande lezen over het gebruik van het toestel. Elke telefoon heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing, uw vorige zal mogelijk totaal anders werken en is mogelijk (ook) geen smartphone.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De telefoon lijkt vanzelf opnieuw op te starten, waardoor de pincode opnieuw moet worden ingevoerd. Dit is een kwaaltje dat kan optreden bij Android telefoons. Check of er een software update beschikbaar is, bij instellingen. Als dit niet het geval is, kunt u het beste de fabrieksinstellingen herstellen. Zorg er dan wel voor dat backup is ingeschakeld, zodat alles persoonlijke gegevens later weer automatisch hersteld worden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2014 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het kan wel lastig zijn, maar zonder pin code loop je wel een enorm risico. Maar we zien de klachten over idioot hoge rekeningen wel langskomen....

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.


Is wel zo makkelijk, maar......

geen enkele provider vergoedt de hoge rekening van het gebruik van deze telefoon na diefstal, want de beveiliging is uitgeschakeld. Dat is dus een keus.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.



Dit is volgens mij ook een mening :-)

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

snel0026 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 13:17:
tolsma1945 schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:28: Niet naar de MENING van anderen luisteren,gewoon proberen die vervelende pin uitschakelen,klaar.


Is wel zo makkelijk, maar......

geen enkele provider vergoedt de hoge rekening van het gebruik van deze telefoon na diefstal, want de beveiliging is uitgeschakeld. Dat is dus een keus.




Dat wordt sowieso al niet vergoed, dus geen argument voor ja of nee een pincode.

Het gaat hier om een GSM die regelmatig op de pincode vraagt, terwijl hij niet is uitgeschakeld. Een probleempje met het toestel dus.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je gaat naar instellingen. Dan naar vergrendelscherm. Daarna zie je Schermvergrendeling Beveiligd met pincode staan en daar druk je op. Voer de pincode in en dat is het dan. Je hoeft nu geen pincode meer in te voeren. Uiteraard wel als je hem helemaal uit hebt gezet en weer aan want dat kan je niet uit schakelen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Weet uw dochter nog waar zij deze GSM heeft gekocht? Ik had ook eens iets waar ik niet uit kwam en ben toen naar de winkel van mijn provider Vodafone gegaan en daar hebben zij het probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zou kunnen, als u de link in 1 van de eerste reacties naar de handleiding van uw toestel,
en na pdf lezen hoe- / de pincode uit gezet hebt, dat deze tOch terug komt.

Dat komt, vraag uw dochter(en die eventueel vrienden) of winkel) omdat bepaalde beveiliging/anti diefstal/vind je telefoon e.d. app's OOK de mogelijk hebben bijv. elke 24 uur de telefoon te blokkeren.

In dat geval is het dus zaak uit te vinden welke app dat doet, en dAAr in de instellingen die optie uit te zetten, of de hele app te verwijderen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zet hem dan niet uit !!!!

ve
door verwijderd - Mar 19, 2014 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is mogelijk om de PIN code te resetten wanneer 3 keer een foutieve code wordt in gevoerd vraagt de telefoon naar
een PUK code de code hoort bij de simkaart die in de telefoon zit.
De PUK code bevindt zich in een grijze enveloppe open deze en voer de code in.
Hierna kunt u een nieuwe PIN code instellen.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2014 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

labren schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:58: zet hem dan niet uit !!!!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2014 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tijger1 schreef op dinsdag 18 mrt 2014, 10:03: Maar waarom zou u elke dag die GSM uitzetten? Uw dochter zal dat niet gedaan hebben.


Het gaat om het aanzetten van het scherm, Tiger1. Het betreft hier een smartphone, waarvan het scherm na enige tijd automatisch uitgaat.
Bovendien: kun je je niet voorstellen dat iemand om de batterij te sparen de telefoon 's nachts uitzet?

ve
door verwijderd - Mar 23, 2014 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ridderfoto schreef op donderdag 20 mrt 2014, 09:13:
labren schreef op woensdag 19 mrt 2014, 20:58: zet hem dan niet uit !!!!

Smartass! Aan zulke reacties hebben we wat.
Met jou redenatie kun je, om het invoeren van een pincode te vermijden, de telefoon ook weggooien.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mensen allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
Het probleem met de GSM blijkt een software fout te zijn.
Dus het enige wat ik kan doen is een nieuwe kopen.

Nogmaals bedankt.

Wout

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer