sjois1
door sjois1 Dec 7, 2010 om 10:55
Computers & telefonie

Pleegt hi contractbreuk?

Al enige jaren ben ik een tevreden klant van HI. Tot een ruime maand geleden. Ik kwam toevallig op de website en hier zag ik tot mijn verbazing dat de verlengingstermijn wordt aangepast van 4 maanden naar 2 maanden. Naar mijn mening is dit contractbreuk om hier de algemene voorwaarden eenzijdig worden aangepast en dat is niet toegestaan. Hi moet al hun klanten PERSOONLIJK op de hoogte stellen van een wijzing in de algemene voorwaarden. Een kort berichtje op de site is dus niet voldoende. Verder moeten de klanten de mogelijkheid krijgen om hier al dan niet toestemming voor te geven. Wanneer een klant geen toestemming geeft mag hij/zij kosteloos het abonnement opzeggen. Ik zou in geen enkel geval toestemming geven voor deze wijziging. Ik heb al contact opgenomen met Hi, en zij beloven binnen 24 uur te antwoorden. Inmiddels zijn we al meer dan 24 dagen verder en ik heb tot op de dag van vandaag geen antwoord mogen ontvangen. sta ik (en alle andere HI klanten) in dit geval in mijn recht en pleegt Hi contractbreuk?

1220 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Dec 7, 2010 om 11:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Het is geen wijziging in de algemene voorwaarden,
het was gewoon een service die ze extra aanboden en nu gewijzigd hebben.
Dus Niets te maken met contractbreuk en geen gegronde reden voor tussentijdse opzegging.
En het doet verder ook totaal Niets af aan de looptijd van je contract.

yke
door yke - Dec 7, 2010 om 11:15
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat Stacey zegt. Ik vind het wel vreemd dat je zegt dat dit een wijziging is van de algemene voorwaarden. Kun je mij vertellen waar de verlengingstermijn dan in de algemene voorwaarden staat? Ik kan het namelijk niet vinden.

sjois1
door sjois1 - Dec 7, 2010 om 11:19
12 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat was mijn vraag dus ook. Ik heb toch gezegd dat ik dacht dat dat zo was. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dus staat HI in zijn recht en heb ik ongelijk.

yke
door yke - Dec 7, 2010 om 11:28
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uit jouw vraag blijkt niet dat je 'denkt' dat het een wijziging is van de algemene voorwaarden. Je zegt dat je denkt dat er sprake is van contractbreuk en stelt de wjiziging van de algemene voorwaarden als een feit. Ik ben helaas niet helderziend. :p

Tip: de algemene voorwaarden staan meestal helemaal onderaan de webpagina van het bedrijf. Vaak kun je in het document zoeken op een bepaalde term (ctrl + f).

sjois1
door sjois1 - Dec 7, 2010 om 11:46
12 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee ik wilde weten of dit een aanpassing van de algemene voorwaarden is en of dit contractbreuk is. De hele stelling was een vraag niet alleen het eerste gedeelte maar dat is dan misschien verkeerd overgekomen, echter die discussie wil ik hier niet gaan voeren. Uit de reactie van stacey blijkt dat ik ongelijk heb en dat was alles wat ik wilde weten.

hi-webcare
door hi-webcare - Dec 30, 2010 om 14:17
108 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi sjois1,

Je geeft aan dat je het niet eens bent met het gewijzigde voorwaarden over het verlengtermijn. Hi heeft iedere klant een e-mail gestuurd. Uit je bericht begrijp ik dat je deze niet hebt gehad, dit is vervelend. Misschien is deze e-mail in je spam box terecht gekomen. Hi heeft je de kans gegeven om bezwaar in te dienen zodat het nog 4 maanden bleef voor jou als klant tot het moment dat je je contract verlengd. Zo plegen we geen contractbreuk.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

jo
door joycii1 - Jan 23, 2011 om 22:40
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn telefoon is een aantal keer defect geweest. Nu krijg ik een vvp of een swap. Toen ik steeds terug ging met mijn defecte telefoon heeft een medewerker van hi mij erop gewezen dat het van 4 maanden naar 2 maanden was veranderd. Aangezien mijn telefoon zo vaak defect was raadde hij mij aan om hier bezwaar tegen te maken. Hierdoor zou het weer naar 4 maanden veranderd worden. De medewerker heeft toen op hetzelfde moment via een heel simpel smsje bezwaar gemaakt. Ik weet echter niet naar welk nummer etc. Maar het is misschien een optie om naar een hi winkel te gaan en te vragen of een medewerker wil uitleggen hoe het moet.

yke
door yke - Jan 23, 2011 om 22:53
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat kon maar tot 31/12/10 staat op de Hi website.

hi-webcare
door hi-webcare - Jan 24, 2011 om 12:01
108 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi joycii1,

Als je mobiele telefoon na 3 reparaties van hetzelfde defect nog steeds het defect vertoond heb je op vertoon van je reparatie bonnummers recht op een nieuwe mobiele telefoon.

Wat betreft het verlengtermijn, hiervoor kon je tot en met 31 december bezwaar indienen. Nu is dat helaas niet meer mogelijk.

Groeten van Hi,

Lotte
Hi Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer