da
door davert Dec 5, 2012 om 19:12
Computers & telefonie

Post nl diefstal uit pakketjes

post nl zeg t volgende,Volgens PostNL is met 55.000 medewerkers nooit helemaal uit te sluiten is dat diefstal niet plaats vindt. Er zit altijd wel 'een rotte appel in de mand'. Door middel van video's heeft PostNL de identiteit van de daders kunnen achterhalen. Zij zijn niet meer in dienst van PostNL.,,,dan denk ik(,werk alweer meer dan 10jaar bij post nl),vooral nog meer met uitzendkrachten gaan werken,post nl,vroeger wer er amper wat gestolen,maar bij ons sorteercentrum bv,,ik zie om de week(soms om de dag zelfs)nieuwe mensen,hele goeie mensen die n flex contract hebben moeten naar 3 jaar weg,,en dan krijg je weer een hele lading uitzendkrachten,uiteraard zijn er ook hele goeie bij hoor,,maar ik heb al menig zien afvoeren door de bedrijfsrecherche doordat ze telefoons gestolen hadden of andere goederen,hoe kan je ook ooit een goed team opbouwen zonder vaste medewerkers,onbegrijpelijk mensen,echt totaal onbegrijpelijk hoor,,,

520 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is de oorzaak van privatisering, zo goedkoop mogelijk werken. Geld voor de aandeelhouders verdienen om een goede beurt te maken voor een bonus. De klan is bijzaak. In het verleden konden oudere mensen vooral in kleine gebieden gewoon geld meegeven om een rekening te betalen. Toen was de postbode nog een eerlijk persoon. Maar geld is tegen woordig gewoon de bijbel voor dit soort bedrijven.

van leyden
door van leyden - Dec 5, 2012 om 22:14
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 5 dec 2012, 19:37]Ja dat is de oorzaak van privatisering, zo goedkoop mogelijk werken. Geld voor de aandeelhouders verdienen om een goede beurt te maken voor een bonus. De klan is bijzaak. In het verleden konden oudere mensen vooral in kleine gebieden gewoon geld meegeven om een rekening te betalen. Toen was de postbode nog een eerlijk persoon. Maar geld is tegen woordig gewoon de bijbel voor dit soort bedrijven.

Goed verwoord.
Komt ook doordat er veel minder post bezorgd wordt als vroeger, dan moet je ergens op bezuinigen>> liever een legertje goedkope uitzendkrachten die in een (te) krappe tijd de post moeten bezorgen, dan dure vaste krachten. ( die ongetwijfeld betrouwbaarder zijn)

siemoon
door siemoon - Dec 6, 2012 om 03:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nou inderdaad, valerius-2 !

Het is zo enorm jammer dat normen en waarden verdwijnen!
En het gebrek aan respect zo toeneemt!
Ouderen zijn tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend veilig.
Een bejaarde beroven is niet meer maatschappelijk te laag en grensoverschrijdend voor een dief.
Iemand op het hoofd trappen is niet meer te schofterig en mensen vinden dit niet meer te ver gaan.
Voor je handtas of telefoon steken ze je neer en als je ziet dat je fiets wordt gejat kan je beter maar
gewoon zwijgen en laten gaan want grote kans dat je anders in het ziekenhuis wakker wordt.

Ik ben tegenwoordig voorzichtiger en denk eerst goed na over wat ik doe, waar ik ga, hoe laat ik ga en met wie ik ben. Ik doe 's avonds de 3 sloten op mijn deur dicht en neem weinig geld mee naar buiten.
Ik haal mijn spullen iedere avond uit de auto en ik zet mijn fiets op slot in de schuur.
Ik vind dat de maatschappij bizar snel verhard!
Ik neem maatregelen om dingen te voorkomen maar ik weiger om te leven in angst!
Ik weiger aan de agresieve ontwikkeling mee te doen, ik wil geen mes of pepperspray
bij me hebben omdat ik me daarmee zou kunnen verdedigen.
Ik heb geen vooroordelen en vel geen oordeel over een ander mens.
Ik heb geen afschuw voor een andere taal of een andere kledingstijl en ik praat nog steeds met iedereen die op mijn pad komt en een gesprek aanknoopt.
Ik ben blij dat ik het grofste geweld nog gespaard ben gebleven en dat ik niet mijn vertrouwen in de mensheid ben verloren.
Het is mij dus in een jaar ook nu al 3 keer overkomen, een pakketje dat mijn brievenbus niet haalt.
De pakketpost laat ik nu voortaan groter verpakken zodat het pakket persoonlijk afgeleverd moet worden en dit gaat tot nu toe prima!

Het lijkt me een trieste ervaring voor je Davert,
Om na al die jaren trouwe dienst nu zo het vak te zien verloederen en verdwijnen!
De post is vervangen voor email en postbodes zijn veel minder nodig.
De vaste krachten zijn gedumpt voor goedkope die letterlijk een loopje nemen met de post.
Tsja, wat is het tegen gaan van grote post diefstal voor de post waard?
Wat is er met het budget mogelijk?
Ik weet het niet.
Maar wat er ook gebeurd ik neem het jou, beste davert echt niet kwalijk.
Dat er geen structuur kan worden neergezet of een plan van aanpak kan worden
opgezet met steeds wisselende uitzendkrachten lijkt me heel logisch en tevens ook zeer onpraktisch!
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dit niet anders kan/kon worden opgezet!
Ik wens je veel sterkte ermee en hoop op beter!