pa
door parakist Oct 11, 2012 om 12:17
Computers & telefonie

Printer wil niet afdrukken

2X PC in thuisgroep. 1X W7HP en 1X XP. Op de XP is een Brother HL5240 aangesloten. Printer gedeeld en standaard ingesteld. Hoewel ik op de W7 alles van de XP en de printer qua instellingen en eigenschappen kan bereiken, weigert de printer een afdruk opdracht uit te voeren. Opdracht staat wel in de rij voor afdrukken. Ik kan op de W7 wel een harde schijf op de XP bereiken en daar alles mee doen.
Ik heb een viertal keren alle instellingen op beide computers nagelopen en het enige wat ik kan vinden is, dat ergens bij de status van de printer staat "printer is ofline" maar hoe de printer online moet is nergens te vinden.
Wie weet raad?

315 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle zekerheid. Die XP moet dus wel aan staan om te printen.

Waar is "ergens"?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard ook niet in stand-by

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ergens moet ik nog even opzoeken. sorry

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je schijnt die printer trouwens via je router in het netwerk te kunnen zetten.

Bij Brother zelf staan wat oplossingen

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/us/us/en/faq/faq_list.html?reg=us&c=us&lang=en&prod=hl5240_all&Cat=114

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/us/us/en/faq/faq_list.html?reg=us&c=us&lang=en&prod=hl5240_all&Cat=108

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op W7
Start\Apparaten en printers\Openen (bewuste printer)

Maaaaaaaaaar! tot mijn grote verbazing verschijnt hier de Brother 2X
1X als standaardprinter en 1x normaal.
Ik het de standaard printer verwijder en zie het werkt.
Probleem opgelost.
Toch bedankt.