labswans
door labswans Mar 7, 2008 om 20:27
Computers & telefonie

Probleem met email

Stel de vraag voor iemand anders.

Er wordt een mail ontvangen met outlook express van iemand anders. Provider is Het Net ( ontvanger mail ). Bij reply terug naar dezelfde persoon die het mailtje verstuurde gebeurt er iets raars met de mail. Er zit een soort spam mee ingebakken zonder dat de persoon die het email terug verstuurde die spam erin heeft gestopt. De mail is groter geworden met extra tekst erin gebakken.

Wie weet een eventuele oorzaak om het euvel op te lossen ? Het is niet altijd dat dit gebeurd maar de laatste weken wel vaak genoeg.

De ontvanger van de reply email kijkt daardoor vreemd op van de tekst die erbij is gekomen. Wil een oplossing aanbieden om het euvel op te lossen. Zelf weet ik het niet precies

labswans

612 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het lijkt erop dat er een spam "virus" actief op één van de Pc's. Komt er in elke reply naar elke verzender een spam bericht of alleen van die ene afzender? Het kan zijn dat er ongemerkt een bericht aan de mail wordt gekoppeld bij de afzender. Dat wordt pas zichtbaar bij reply. U moet dus even uitzoeken of als er van die ene PC gereplyd wordt of dan iedere ontvanger het rare bericht mee krijgt of alleen maar bij die ene. Als het alleen maar bij die ene is dan kan daar een insluiper in de PC zitten en moet er geclaend worden.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je bedoelt niet de tekst van een/de virusscanner ?

Als ik een paar keer dezelfde mail op en neer stuur dan wordt hij ook groter en groter door tekst die virusscanner er steeds in zet ( van AVG )

( Weet niet of je dit ook uit zou kunnen zetten bij de gratis avg ? )

Groetjes,

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zover ik weet is het gecheckt op virussen , moet het maandag navragen

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat dat er zonder toedoen van de persoon er zomaar test automatisch wordt bijgezet en deze hebben niets te maken met de test die in de reply mail wordt teruggestuurd

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat dat er zonder toedoen van de persoon er zomaar iets automatisch wordt bijgezet en deze hebben niets te maken met de test die in de reply mail wordt teruggestuurd

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er dan precies in de tekst ?

Dit staat/zet hij er bij mij altijd Automatisch zelf in;

--No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.516 / Virus Database: 2...21.4/1315 - Release Date: 6-3-2008 9:07 ------

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De mededeling (=paperclipbijlage) van AVG in elk e-mailbericht kan uitgezet worden in het Control Center, E-mail Scanner Properties, Configure.

Haal de beide vinkjes weg bij Certfy mail. De mail wordt dan nog wel gecontroleerd, maar dit wordt dan niet meer steeds op voor veel mensen irritante wijze vermeld.

GSM

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@GSM           Smiley

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 03:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM

Bedankt voor de goede tip , maar ik neem aan dat je bedoelt de vinkjes bij > Outgoing Mail < weg halen ,en > Incoming Mail < laten staan.

Dank en Groet Wil. R

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM

Off Topic, Het was een beetje laat vannacht zie mijn eerste reactie,

maar ik neem aan dat je bedoelt de vinkjes  die onder In en Out mail staan ,

Verder goed weekeind groet Wil. R

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde de twee vinkjes voor certify incoming en outgoing e-mail.

Nog een AVG een tip:
Zet in de Properties voor de Update manager het tweede vinkje van onderen (Display information...) eens uit. je wordt dan niet meer lastig gevallen door de update die in beeld verschijnt. De updates worden dan nog wel op de achtergrond uitgevoerd.
Ik stel het altijd zo in...:
  Control Center openen.
  Update Manager dubbel klikken.
  Op tabblad Properties het volgende selecteren (punt of vink):
     . Update immediately
       . Complete at next computer restart
     v  Do not ask for the update source
     v  Require confirmation to close running applications.
OK

GSM

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Labswans

Lijkt me wel handig om te weten wat die tekst ongeveer voorstelt om een indicatie van het probleem te krijgen.

Het zou ook een tekst kunnen zijn die in de 'handtekening' is toegevoegd.
Kijk even in OE bij Opties > Handtekeningen of daar misschien (extra) tekst in staat.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volledig pad: Extra > Opties > Handtekeningen
En voor de overvloedige volledigheid: die (extra) tekst in de handtekening zou dan in OE van de 'replyer' moeten staan.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@akkefiet,

Ben blij te zien dat u weer langzaam maar zeker zichtbaar wordt. Het was wel erg grijs.

Mooie zondag, poltol

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

het heeft niets met handtekening te maken van email , dat is uit te sluiten omdat de persoon die ermee omgaat er geen gebruik van maakt.

Het is opgetreden een week of 6 geleden en soms zit het er tusseningebakken en de andere keer niet. Het is volslagen willekeur

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

het heeft niets met handtekening te maken van email , dat is uit te sluiten omdat de persoon die ermee omgaat er geen gebruik van maakt.

Het is opgetreden een week of 6 geleden en soms zit het er tusseningebakken en de andere keer niet. Het is volslagen willekeur

ve
door verwijderd - Mar 10, 2008 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het juiste hulpantwoordt niet ertussen gevonden

De persoon heeft de computer zelf opnieuw geinstalleerd. Zo moet het probleem wel wegzijn als het probleem zich voordoet op de pc zelf. Het was een actie van hunzelf om te formateren. Wat de precieze redenen is geweest van het probleem is niet meer te achterhalen.

bedankt voor meedenken wie hebben geantwoordt , labswans

Zelf wist ik het ook niet , heb wel mijn vermoeden maar dat kan ik niet checken meer. Ik dacht zelf dat het niet op de pc zat maar doordat het mailtje wordt onderschept en er iets automatosch tussen wordt gezet en daarna doorverstuurd. Maar dat is mijn gedachtegang hihihi