ton schaaf
door ton schaaf May 29, 2013 om 22:10
Computers & telefonie

Probleem toetsenbord

Toetsenbordinstelling?

HP laptop met Windows 7. In plaats van @ verschijnt steeds weer “. Na tegelijk indrukken Ctrl+Shift, verschijnt wel het @-teken. Niets aan de hand zou je denken, maar elke keer als het e-mailprogramma of een tekstverwerker opnieuw wordt gestart, verschijnt weer “ in plaats van @. Zo verschijnt o.a. ook – i.p.v. /.

Bij NL in de taakbalk staat:
EN Engels (Verenigde Staten)
v NL Nederlands (Nederland)

Bij toetsenbord staat:
Nederlands
v Verenigde Staten (internationaal)

Het elke keer moeten indrukken van Ctrl+Shift om de gebruikelijke toetsenbordinstelling te krijgen, is behoorlijk irritant. Op mijn desktop met dezelfde instellingen doet het probleem zich niet voor.
Wat doe ik fout? Wie weet een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

9957 11 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 29, 2013 om 22:40
937 Antwoorden / 2 Vragen

Verwijder de NL instelling via de taakbalk, dan kan deze als het goed is nooit meer verkeerd staan ;)

gsm
door gsm - May 30, 2013 om 11:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Open het Configuratiescherm.
Bij Klok, taal en regio,
Klik op Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen.
In venster Land en taal, tabblad Toetsenborden en talen,
Klik op Toetsenborden wijzigen.

Tabblad Taalbalk
Selecteer Verbergen (de punt op de juiste plek klikken).
OK

Klik weer op Toetsenborden wijzigen.
Tabblad Algemeen
In de grijze balk (bijna bovenin het venster) moet gekozen zijn:
Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).

In het witte vak daaronder hoeft alleen maar te staan:
NL Nederlands (Nederland)
-- Toetsenbord
----- . Nederlands
----- . Verenigde Staten (internationaal)
De rest kan weg, via selecteren en Verwijderen
OK

Klik weer op Toetsenborden wijzigen.
Tabblad Geavanceerde toetsinstellingen.
Klik op Schakelen tussen invoertalen.
Klik op Toetsencombinatie wijzigen...
Selecteer tweemaal: Niet toegewezen
OK, OK.

Sluit het Land en taal venster (OK)

ton schaaf
door ton schaaf - May 30, 2013 om 11:30
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ kaasbroodje en gsm

Beiden bedankt voor de snelle reacties. De oplossing van gsm verloste me meteen van die hinderlijke toetscombinatie Ctrl+Shift, waardoor het niet meer mogelijk is een andere taal per ongeluk te activeren.

Als Heer van Stand { :-) bedank ik hierbij mijn jonge vriend Tom Poes, als je begrijpt wat ik bedoel!

Bommel (eh... Ton Schaaf)

gr
door gravin4 - May 31, 2013 om 13:12
52 Antwoorden / 19 Vragen

Gebeurd bij mij regelmatig, vooral na lang tekstverwerken.
GEWOON OPNIEUW OPSTARTEN, daarna is het weg.

wi
door willempie24 - May 31, 2013 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo juist het zelfde probleem gehad het verhaal van CTRL enshift werte niet heb het over eenlaptop wat wel werkte ,druk opFN toets en Numlock dat was het probleem en niet de taal instellingen

an
door anneke50 - May 31, 2013 om 16:04
14 Antwoorden / 2 Vragen

nou wat fijn zo`n goeide oplossingen ben er zelf ook erg blij mee,zat hier n.l ook mee fantasties,probleem gelijk opgelost,heel erg dank voor jullie reacties,gegroet anneke

haarp
door haarp - May 31, 2013 om 18:23
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ja ik heb dit zelfde probleem. Regelmatig krijg ik een ander teken ipv @.
Ik klik dan op het keyboard icoontje op mijn taakbalk en zet de instelling terug naar Verenigde Staten (internationaal).
Best wel vervelend.

edrick3
door edrick3 - May 31, 2013 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@haarp,

Dus even de aanwijzingen van gsm opvolgen en je bent er van af.

Suc6

in
door inasmuch - Jun 3, 2013 om 20:18
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hoop dat iemand hier nog naar kijkt na zo veel dagen, maar ik heb dit op een laptop die ik geleend heb van iemand, maar dat is een Duitse versie laptop. Niet alleen komt er " ipv @ (staan op dezelfde toets) maar ook de y wordt een z. Bleek ingesteld op Frans. Ik heb het op Duits gezet, maar toen werd de y een w. De toetsen staan uiteraard ook anders op het toetsenbord.
Ik kom zo niet in mijn googlemail omdat de y in mijn naam zit!!

ton schaaf
door ton schaaf - Jun 3, 2013 om 22:24
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ Inasmuch

Vroeger en misschien ook nu nog werd in Frankrijk een toetsenbord gebruikt met op de tweede rij de letters AZERTY in plaats van het thans gebruikelijke QWERTY toetsenbord. In Duitsland wordt soms een QWERTZ toetenbord gebruikt. Ik herinner me dat op een Franse typmachine met name de speciale tekens op ook gekoppeld waren aan andere toetsen, wellicht is dit ook zo op de Duitse toetsenborden.
Misschien helpt bovenstaande informatie je op weg om een oplossing te vinden. Heb je de oplossing van gsm al geprobeerd?

Ton Schaaf

in
door inasmuch - Jun 4, 2013 om 08:38
18 Antwoorden / 4 Vragen

Dankjewel, Ton, ik dacht dat het iets anders was omdat de hele laptop Duits is en een ander toetsenbord heeft, ik ga het uitproberen wat gsm schrijft!