labswans
door labswans Feb 3, 2007 om 16:51
Computers & telefonie

Probleempje

Goedemiddag , heb word 2003 ingesteld van typrichting rechts naar links maar ik kan deze niet meer terugzetten naar de typrichting van links naar rechts

Het is een simpele handeling maar ik weet deze niet meer :(

Wie kan mij helpen ermee ?

labswans

879 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

collega@ ik ben niet zo bedreven met word, ben nog altijd WP fan maar heb even gekenen bij de ? functie van word 2003. Bij  "zoeken"heb ik  "richting"ingevuld en krijg daar volgens mij het gezochte antewoord.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke zal kijken, zit de hele dag al tezoeken vandaar ik nu maar hulp inschakel van deze site

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

kom er niet mee uit , verder zoeken maar naar antwoordt

het moet helaas specifieker

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat heb ik al twee keer gedaan, herinstallatie helpt niet. Heb zelfs gecontrolleerd dat de installatiemap programfiles/microsoft/ is verwijderd

na installeren en word opstarten is die cursor weer aan de rechter kant

hij moet links beginnen en dat lukt mij niet

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je niet de taalinstelling van xp veranderd?
Dit kan onder configuratie landinstellingen.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hier wat aan?

Microsoft Office Visio biedt functionaliteit en eigenschappen voor tekstrichting van rechts naar links (rechts naar links: verwijst naar toetsenbordinstellingen, documentweergaven, gebruikersinterfaceobjecten en de richting waarin tekst wordt weergegeven. Het Arabisch en Hebreeuws zijn talen die van rechts naar links worden geschreven.) die zijn ontworpen ter ondersteuning van talen die werken in een omgeving voor het typen, bewerken en weergeven van tekst van rechts naar links of een combinatie van rechts naar links en links naar rechts.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, opnieuw en dan kan ik me nog maar één ding bedenken en dat is maandag contact iopnemen met chat via de helpdesk van microsoft.nl Toch zou het volgende moeten werken:

Ga naar opties in het menu extra, ga naar tabblad Complexe schrifttypen

Bij documentweergave aanklikken van links naar rechts.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat in Word naar Opmaak, dan naar Alinea en zet je het uitlijnen op links > OK en volgens mij moet het dan goed zijn, succes !

Henk

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

perfect dat is hem werkt bij mij ook.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de bovenstaande heren/dames, volgens mij gaat het om de 'typrichting' en niet om het 'uitlijnen', dat is toch heel iets anders.

Als er 'talen' geïnstalleerd zijn die dat ondersteunen, moeten er op de 'opmaak' werkbalk twee icoontjes zichtbaar zijn, het 'return-teken' waarvan er één een pijltje links heeft en één een pijltje rechts. Hiermee bepaal je de typrichting. Dus selekteer de alinea(s) die je wil omzetten en druk op het juiste icoontje en de typrichting zou moeten omdraaien. (kan het zelf niet testen omdat ik geen talen geïnstalleerd heb die dat ondersteunen)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit is hem ook niet sorry

baal er wel van dat i khet niet meer weet

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al gekeken onder extra en taalinstelling, je hebt hier mogelijk een taal ingesteld die van rechts naar links gaat

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je niet de taalinstelling van xp veranderd?
Dit kan onder configuratie landinstellingen

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al gekeken onder extra en taalinstelling, je hebt hier mogelijk een taal ingesteld die van rechts naar links gaat

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo labswans,

volgens mij zou het volgende je toch op het juiste pad moeten kunnen zetten :

Cursorbesturing instellen voor tekst die van rechts naar links is geschreven

De functie die hier wordt beschreven, is alleen beschikbaar als de ondersteuning voor een taal die van rechts naar links wordt geschreven, zoals Arabisch, is ingeschakeld in de Microsoft Office-taalinstellingen.

Daarnaast moet u een versie van Microsoft Windows gebruiken die ondersteuning biedt voor talen die van rechts naar links worden geschreven, bijvoorbeeld Microsoft Windows 2000.

  1. Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Complexe schrifttypen.
  2. Ga onder Cursorbesturing op een van de volgende manieren te werk:

    • Als u wilt dat de cursor wordt verplaatst in de logische volgorde van gemengde tekst, klikt u op Logisch.

    • Als u wilt dat de tekstrichting wordt genegeerd en de cursor uitsluitend naar rechts of links wordt verplaatst, klikt u op Visueel.

  3. Als u Visueel kiest, gaat u op een van de volgende manieren te werk:

    • Als u tekst per regel wilt selecteren door de cursor omlaag te slepen en de breedte van de laatste geselecteerde regel wilt variëren, klikt u op Doorlopend.

    • Als u een tekstblok in een alinea wilt selecteren zoals u een reeks cellen in een tabel selecteert, klikt u op Blok aan en drukt u vervolgens op ALT en de gewenste pijltoets.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

had hem op hebreeuws ingesteld maar de weg terug is niet te doen op dit moment

heb op een andere lokatie een cd met proofing tools liggen, moet die hier naar toe halen, zal over twee weken pas zijn

Het juiste antwoord ben ik nog niet tegen gekomen maar wacht wel af

Zal niet direct antwoorden omdat ik de situatie niet kan oplossen dit weekend

alvast heel hartelijk bedankt voor meedenken wie andtwoord heeft gegeven , het heeft niet geholpen op dit moment maar over twee weken zal ik wel tot oplossing komen.

Moet die cd met proofing tools hebben dan kan het opgelost zijn hoop ik

Dat was het laatste wat ik gebruikt had de vorige keer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je er niet uitkomen, ik heb zelf word 2002 en kan dit nergens vinden, installeer het dan even opnieuw.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem weer terug kunnen krijgen. Op welke manier weet ik niet precies maar het had wel met de taal te maken. Het beste antwoordt was te gunnen aan Binka

Freya had het ook goed maar dat was niet de goede oplossing maar zeer goed met aanbrengen voor een eventuele oplossing

Laaglander ( hoop dat ik je naam goed schrijf ) antwoord zat ook in goede richting maar wat het niet wat ik wou hebben, bedankt voor meedenken

Het probleem is opgelost gelukkig ,bedankt voor alle reacties

met vriendelijke groet ,labswans