melati
door melati Apr 25, 2010 om 11:22
Computers & telefonie

Problemen met vrij nieuwe laptop.

Goedendag.

Hier ben ik ook weer eens met weer een probleem. Ik heb sinds vorig jaar augustus een nieuwe laptop (PB). Heb er, omdat ik dat makkelijker vind een losse muis bijgekocht (HP) met draad en tot nu toe werkte alles perfect.

Nu wil het geval dat ik sinds van de week, wel kan opstarten, maar hij komt niet verder dan de pagina met de vraag om het ww. De muis en ook en scrollen op de laptop zelf, staan stil. Geen beweging in te krijgen. Voordat ik er mee terug ga, zou ik jullie willen vragen of een van jullie dit herkent en wat ik eventueel zelf eerst zou kunnen proberen. Heb er zelf niet al teveel verstand van, dus niet al te moeilijk graag.

Hopenlijk kunnen jullie me helpen. Het gaat om een PB laptop, met windows vista premium erop.

Vr gr Melati

592 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 25, 2010 om 11:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo melati,

Waarschijnlijk wordt de muisdriver dan niet goed geladen.

kijk eens in app.beheer of er een geel uitroepteken achter je muis staat.
Als dat het geval is dan laadt hij je driver niet goed.

om in app.beheer te komen doe je als volgt:
rechtermuisknop op "deze computer"/eigenschappen/hardware/app.beheer

Als er dan achter muizen een geel uitroepteken staat is er iets mis. Zou dan de driver eens opnieuw laden.
Staat er geen geel uitroepteken bij dan is alles ok wat je driver betreft en ligt het aan wat anders.

Suc6

edwardus
door edwardus - Apr 25, 2010 om 11:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje moeilijk he Edrick3, om dat te doen wanneer je de laptop niet kunt opstarten ;-)
Mogelijk kun je wel opstarten in de Veilige Modus? (paar keer F8 tijdens starten).

freya
door freya - Apr 25, 2010 om 11:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En hoewel ik betwijfel of het überhaupt wel iets met de muis te maken heeft, zou ik toch eerst eens 'normaal' opstarten zonder dat die muis is aangesloten.

Freya

freya
door freya - Apr 25, 2010 om 11:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

O, en zorg er ook voor dat er géén andere USB-apparaten (zoals een USB-stick of externa harde schijf) zijn aangesloten.

Freya

melati
door melati - Apr 25, 2010 om 11:57
76 Antwoorden / 12 Vragen

Oh, bedankt voor jullie snelle reacties. Heb hem net opnieuw opgestart en nu ineens kon ik wel scrollen op de laptop zelf. Met de muis, nog steeds geen enkele beweging in te krijgen. Het pijltje kan wel heen en weer zeg maar, maar zodra ik iets aanklik, doe ie niets.

Ik zal zo nog even doen wat edwardus voorsteld, want ik kan inderdaad niets aanklikken, omdat de muis niet werkt, dus kan dan ook niet op app.beheer komen.

freya
door freya - Apr 25, 2010 om 12:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

1. Sluit de muis eens op een andere USB-poort aan.

2. Controleer via Configuratiescherm > Muis of de knoppen wel de juiste 'functie' hebben. Eventueel in het configuratiescherm van de muis de 'standaard' instellingen herstellen.

Mocht het bovenstaande niet helpen, dan de laptop starten zonder muis en de software van de muis verwijderen. Daarna deze opnieuw installeren.

Freya

melati
door melati - Apr 25, 2010 om 12:15
76 Antwoorden / 12 Vragen

Freya, dat heb ik al geprobeerd, Er zitten aan de zijkant 2 ingangen, maar op beide doet ie niet, dus kom dan ook niet verder dan, met welkom op windows en dat kadertje, waar je dan je WW moet invullen. Kan dan klikken wat ik wil met de muis, hij doet niets. Begin me nu een beetje af te vragen.... zou de muis zelf defect kunnen zijn, omdat ik nu wel op de laptop zelf kan scrollen, zonder muis?

melati
door melati - Apr 25, 2010 om 12:20
76 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien nog even handig om te vermelden, dat ik deze muis niet heb hoeven installeren. Het is zo'n plug en play ding.

edrick3
door edrick3 - Apr 25, 2010 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 25 apr 2010, 11:45]Beetje moeilijk he Edrick3, om dat te doen wanneer je de laptop niet kunt opstarten ;-)
Mogelijk kun je wel opstarten in de Veilige Modus? (paar keer F8 tijdens starten).

Tja, had ik zelf kunnen bedenken.;-(

@melati,
Al eens een andere muis geprobeerd? Even lenen of zo.

freya
door freya - Apr 25, 2010 om 12:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, ook een muis kan kapot gaan, hoewel ik dat eerlijk gezegd bijna niet tegenkom. Als de laptop dus zonder muis verder probleemloos werkt (en ook andere USB-apparaten géén problemen vertonen), dan zou ik inderdaad even een andere muis proberen (eventueel even lenen bij de buren?).

Mocht je toch aan een nieuwe muis toezijn, koop dan gewoon een muis van Logitech. Dat zijn goede, degelijke dingen.

Freya

melati
door melati - Apr 25, 2010 om 13:03
76 Antwoorden / 12 Vragen

In ieder geval al heel erg hartelijk bedankt voor het meedenken en de antwoorden. Ik denk dat ik morgen even naar een nieuwe muis ga kijken, want zo duur zijn die dingen ook niet. Ik kan 'm wel hier van mijn desktop halen, maar dan moet ik weer achter de kast kruipen.

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden over het hoe en wat.

Bedankt voor zover! Fijne dag nog verder.

edwardus
door edwardus - Apr 25, 2010 om 14:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Terzijde @Freya: HP laat al haar muizen gewoon door Logitech maken, het zijn exact dezelfde.

freya
door freya - Apr 25, 2010 om 14:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 25 apr 2010, 14:26]Terzijde @Freya: HP laat al haar muizen gewoon door Logitech maken, het zijn exact dezelfde.
Als dat zo is, dan verbaast het mij helemaal dat de muis 'defect' is. Ik ben echt nog nooit een defecte Logitech muis tegengekomen.

Freya

edwardus
door edwardus - Apr 25, 2010 om 14:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Niet dat het er iets toe doet, maar: ik wel. Niet veel, maar toch.

melati
door melati - May 5, 2010 om 14:25
76 Antwoorden / 12 Vragen

Goedenmiddag. Ik wil nog even terug komen op mijn vraag over de muis en laptop. Nou, ik ben van de week even naar de stad geweest en heb me eigen even een nieuwe muis gekocht. Een Trust van €7,99 en je raad het zeker al......alles doet het weer.

Was die HP muis toch stuk!!!! Ben er mee terug geweest en meneer zei, tja, die dingen zijn nu eenmaal zeer gevoelig als je er te hard opdrukt. Het zal... maargoed, voor die prijs van een nieuwe ga ik mijn eigen verder daar maar niet druk om maken, alhoewel ik eigenlijk nog garantie op die muis heb.

Ik wil jullie allen nog hartelijk bedanken voor het meedenken en adviezen.
Opgelost dus!!!

edrick3
door edrick3 - May 5, 2010 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo melati,

Dus toch de muis! Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.
Met vr.gr.