el
door ellenkaaijk Sep 6, 2012 om 10:36
Computers & telefonie

Reparatie iPhone bij HI.

Hallo,
begin augustus heb ik mijn iPhone laten vallen en zat er een kleine barst in de hoek van mijn scherm.
Ik heb toen eerst de klantenservice van Hi gebeld om te informeren naar de kosten(eigen risico etc).
De man aan de telefoon vertelde mij dat mijn eigen risico 35,70 zou zijn, omdat ik ook verzekerd ben.
Een paar weken later heb ik toch besloten om mijn telefoon naar de Hi winkel in Arnhem te brengen om deze te laten repareren.
Ik heb daar gevraagd aan de man die mij hielp wat het me zou gaan kosten.
De man zei dat het me waarschijnlijk helemaal niks zou kosten omdat dat met de garantie te maken had. Ook heb ik toen gevraagd of ik eigen risico zou moeten betalen, en daarop antwoordde hij met nee.

Na vier weken heb ik mijn toestel opgehaald, en daar voor de zekerheid nog gevraagd of de man wilde kijken of het me iets gekost had.
Het had me niks gekost en ik kreeg een uitdraai mee met informatie en onderaan de pagina staat: totale kosten(incl. BTW) 00,00.
Dezelfde avond krijg ik de rekening voor mijn abbonement van Hi.
178,43 euro, waarvan 125,04 eigen risico.
Wat blijkt, Hi heeft mijn scherm niet gerepareerd, ze hebben zonder met mij te overleggen me een hele nieuwe iPhone opgestuurd. En daarom is mijn eigen risico ook zo hoog, vertelde een vrouw van de klantenservice mij.

Ik ben van mening dat Hi mij had moeten bellen met de informatie dat mijn iPhone niet meer te repareren viel. Ze hadden met mij moet overleggen of ik er akkoord mee ging om een heel nieuw toestel opgestuurd te krijgen.
Dan had ik uiteraard nee gezegd, omdat het een kleine barst in de hoek van mijn scherm was.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik vind dat ik niet netjes behandeld ben en wil hier iets mee doen.
Ik ben ervan uitgegaan dat ik rekening moest houden met die 35,70 die ik misschien zou moeten betalen.
Vervolgens is het een veel hoger bedrag, en heeft Hi niet met mij overlegd.
Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven!

Met vriendelijke groet,
Ellen Kaaijk

3046 5 Rapporteer

avandijl
door avandijl - Sep 6, 2012 om 13:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met je eens! Hi had je zeker moeten informeren over deze hoge kosten. Je hebt daarbij een verzekering, wat betekend dat een groot deel van de schade altijd gedekt had moeten zijn, waarvoor heb je anders immers een verzekering.

Heb je nu al betaalt?

el
door ellenkaaijk - Sep 6, 2012 om 19:49
1 Antwoorden / 4 Vragen

Nee nog niet.

hereistom
door hereistom - Sep 6, 2012 om 20:01
740 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou terug gaan naar die HI winkel die je vertelde dat het niks koste, als die je niet wil helpen ben je dus opgelicht door HI (KPN)!

me
door melu - Nov 2, 2012 om 21:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bijna exact hetzelfde gehad bij Hi, mijn telefoon had waterschade dus dit kan fataal zijn voor je telefoon. Maargoed... hetzelfde verhaal in een Hi store, geen eigen risico geen kosten nog nooit meegemaakt etc.

Ook ik kreeg een nieuwe iphone zonder overleg met een papier waar ook de 0,00€ op stond en vervolgens een eigen risico van 150€ op mijn rekening.

Ik heb weken misschien wel maanden gecontact met de Hi store en klantenservice, ik heb een klacht ingediend met hoe het is gegaan. Ik werd daarna heel netjes geholpen door iemand van de afdeling klantreacties (in de winkel konden zij niet verder helpen zeiden zij). Ik zou je adviseren ook via de klantenservice naar de klantreacties te gaan en daar je verhaal te doen! Veel succes

az
door azzizvp90 - Dec 10, 2012 om 15:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ellen en Melu,

Hoe heeft HI het verder bij jullie afgehandeld? Van Melu weet ik dat het op een correcte manier is gebeurd, maar is het volledige bedrag daadwerkelijk teruggestort?

Mij is namelijk hetzelfde overkomen. Ik had een update geïnstalleerd en vervolgens liep mijn Iphone vast. Vervolgens heb ik mijn telefoon in de winkel laten opsturen, waarna ik -ook zonder overleg- een nieuwe Iphone heb gekregen. Hierbij was er waterschade geconstateerd. Aangezien ik met mijn HI Smartphone Zeker Service hiervoor gedekt ben, zou het ook kosteloos zijn. Vervolgens werd er toch €105,- excl. BTW bij mij in rekening gebracht.

Aangezien ook ik een uitdraai heb gekregen waarop vermeld is dat er geen kosten in rekening werden gebracht, ben ik naar de winkel geweest om uitleg te vragen. Daar konden ze niks voor mij betekenen, dus hebben ze mij geadviseerd om een officiële klacht in te dienen. Dit heb ik via de mail gedaan. Vervolgens kreeg ik binnen een dag te horen dat mijn klacht niet gehonoreerd werd. Daar heb ik vervolgens beroep tegen aangetekend. Een dag later werd ik hierover teruggebeld met de mededeling dat het toch mijn eigen schuld is en dat ik de kosten niet vergoed zou krijgen. Aangezien ik de medewerkster toch wist te overtuigen, hebben zij mij een vergoeding van €70,- aangeboden. Dit terwijl de rekening €120- bedraagt.

Ik heb nog vijf dagen bedenktijd over, om hiermee akkoord te gaan.
Wat vinden jullie? Moet ik hiermee akkoord gaan? Ik vind namelijk dat ik nog recht heb op de overige €50,-