sira
door sira Nov 5, 2021 om 17:40
Computers & telefonie

Repeterende inkomende mail

Wie heeft hier vandaag nog meer last van?
Ieder reeds ontvangen mailtje komt (met tussenpozen van 15 minuten) 6x binnen. Mailbox loopt over.

Elk nieuw mailtje wordt er weer bij opgeteld, waren het er een uur geleden in totaal 14 zesvoudige, ik zit nu inmiddels op 19 stuks die binnenkomen en die ik allemaal al heb gehad. Allemaal gedateerd 04/11 en 05/11 + zelfde tijdstip van allereerste oorspronkelijke bericht.

Ik heb een emailaccount (info@) bij KPN. Nog een emailaccount elders (ook info@) heeft er geen last van. Dus het moet bij KPN zitten.

Gebeld met KPN, vriendelijke dame had toevallig iemand voor mij die er ook last van had. Doorverbonden met technische dienst, maar die wist van niets, maar heeft wel een servicemelding aangemaakt.

1705 6 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 5, 2021 om 17:49
2071 Antwoorden / Vragen

Nee, klinkt als op hol geslagen forwarding. Is dat iets dat u gebruikt?

sira
door sira Nov 5, 2021 om 18:18
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, gebruik ik niet.
Ik was trouwens vergeten te melden dat ik al vele jaren Mozilla Thunderbird heb. Ben voor alle zekerheid daarin ook nog gaan kijken of ik iets kon vinden over het ontvangen van mail, met name kopieën, maar kan niets vinden. Kan het met de Cloud te maken hebben?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 6, 2021 om 11:48
2071 Antwoorden / Vragen

Ik kan het scenario niet 123 bedenken. Als er niet ergens je binnengekomen mail weer in een cirkel doorstuurt zit het op een lager niveau en wordt het serieus technisch.

sira
door sira Nov 6, 2021 om 21:41
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@Henkdezevende
Het is allemaal heel vreemd.
Mijn gevoel zegt me nog steeds dat het bij KPN zit, temeer omdat er ook iemand anders bleek te zijn met hetzelfde probleem. Dat was ook de reden dat ik mijn vraag hier plaatste en hoopte dat mijn vermoeden bevestigd zou worden.

Ik heb inmiddels tussen 20.30 uur en 21.28 uur 3 berichten ontvangen, geen dubbele, maar alle 3 de berichten gaven respectievelijk de volgende tijdstippen aan: 12.39 uur, 12.52 uur en 17.00 uur. Die hadden dus vanmiddag binnen moeten komen. Ik heb de hele dag met opzet mijn laptop met Thunderbird aan laten staan ter controle. Bovendien gaf ik hier om 14.51 uur aan dat mijn laatste bericht om 13.21 uur was binnengekomen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 7, 2021 om 12:24
2071 Antwoorden / Vragen

Het klinkt als een technische storingen op de mailserver. Daar ga je zelf weinig aan doen. Maar als je maandag nog steeds gekke dingen ziet zou ik opnieuw aan de bel trekken.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2021 om 18:25
7195 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Nov 5, 2021 om 18:52
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is wel een goede, dus ik heb ingelogd bij KPN, maar ik denk dat ze toch een storing hebben, ik krijg deze melding:
.

Ik zal het later op de avond of morgen nog wel weer proberen. Ik hou jullie op de hoogte. Nu ga ik weer mailtjes verwijderen. Gekmakend!

sjjoppy
door sjjoppy Nov 5, 2021 om 19:06
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Goed idee en succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2021 om 11:27
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Alleen vandaag, al weken met e-mail van z.g aanbiedingen met de meest 'vreemde' afzenders. Soms wel 7 of meer met bijv: u bent geselecteerd voor een i-fone. Er is maar één remedie en dat is direct verplaatsen naar de spambox! En mogelijk af en toe melden bij www.fraudehelpdesk.nl

De betekenis is niet meer en anders dan dat er personen zijn die via diverse adressen u proberen 'lichter te maken.  M.a.w kort: nooit op reageren en aanmelden als spam.

(Mogelijk heeft men bij KPN al een filter dat dit soort zaken op voorhand al tegen houdt na bijv. melden van kernwoorden. Bijv. g-mail heeft dat niet.

sira
door sira Nov 6, 2021 om 11:44
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Mails zoals bij jou, is bij mij niet het geval. Het gaat bij mij om gebruikelijke mails die ik standaard iedere dag of wekelijks ontvang, ook bijv. de mails van Kassa (nieuw topic of nieuwsbrieven).
Zou ik die mails als spam aanmerken dan ontvang ik straks niets meer als het probleem is opgelost.

Het is vandaag overigens iets rustiger, ik denk dat KPN er mee bezig is. Het zijn nu nog steeds 3 dezelfde mails die ik gisteren al meerder keren heb ontvangen, maar gisterenavond, als ik de mail ophaalde, ontving ik iedere keer 29 mails en daar zaten berichten tussen die ik al 9x had ontvangen en verwijderd. Je wordt er wel gek van.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 6, 2021 om 16:12
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ok. Dan zal het toch een probleem bij KPN zijn geweest en ik begrijp dat het zou zijn opgelost.

marita5
door marita5 - Nov 6, 2021 om 12:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

1 ) Stel uw vraag eens op Community van KPN ,

https://forum.kpn.com/e-mail-10

2 ) U kunt bij Thunderbird aanvinken : Accountinstellingen > Serverinstellingen > Berichtenopslag > Postvak In opruimen bij afsluiten .
     Test dit uit , door emails naar uzelf te sturen .

sira
door sira Nov 6, 2021 om 13:08
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel Marita5, ga ik ook doen. Alhoewel ik nog steeds het idee heb dat het probleem bij KPN zelf zit. Dat forum is ook geen gek idee.

Het gekke is alleen dat ik bij berichtenopslag alleen "prullenbak leegmaken bij afsluiten" heb staan, maar niet Postvak In. Ik kan dus alleen prullenbak aanvinken.
Wat ik gisteren wel vreemd vond, was dat de KPN medewerkster hetzelfde probleem constateerde bij de beller vóór mij, maar zij was in de veronderstelling dat zij zelf iets verkeerds deed.

Het is vandaag gelukkig wel rustiger dan gisteren, ik mail op mijn privé account, maar dat is onderdeel van een zakelijk abonnement en dan moet KPN het binnen 8 uur oplossen. Ik heb alleen geen idee of ze het terugkoppelen naar mij, want ik ben wel heel benieuwd of het probleem bij KPN zit of bij mij.

marita5
door marita5 Nov 6, 2021 om 13:38
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u de laatste versie van Thunderbird ? dit is 91.3.0

sira
door sira Nov 6, 2021 om 14:48
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, ik heb de laatste versie, hij is up-to-date

sira
door sira - Nov 6, 2021 om 14:51
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het is eindelijk rustig. Om 13.21 uur heb ik de laatste mail binnengekregen. Je zou toch bijna ongerust worden ;-))

marita5
door marita5 Nov 6, 2021 om 17:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hopelijk is het probleem nu opgelost

sira
door sira Nov 6, 2021 om 18:39
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat KPN alles uitgeschakeld heeft. Het is nu 18.36 uur en ik heb sinds begin van de middag geen enkele mail meer binnengekregen.
Het is dat ik naar Vraag en Beantwoord ging anders had ik je bericht niet gezien.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 6, 2021 om 18:44
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zal een opluchting zijn hè?

sira
door sira Nov 6, 2021 om 19:07
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nou en of, zeker als er zoals gisterenavond om de 10 minuten 29 reeds gelezen mailtjes binnenkomen.
22 Emojis That Look Completely Different on Different Phones | Mental Floss

sira
door sira - Nov 8, 2021 om 23:02
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Sinds gisteren helemaal geen problemen meer gehad.
Vanmiddag een telefoontje van KPN. Het kwam er op neer dat het aan het mailprogramma ligt, niet in het bijzonder Mozilla, maar het kan bij ieder programma gebeuren.
Blijf het vreemd vinden dat de beller voor mij een identiek probleem had.

In ieder geval is het opgelost, waarschijnlijk door bovennatuurlijke krachten.