ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 20:33
Computers & telefonie

Scannen zonder inktcartridges wil niet, Canon Maxify MB5350

Ik heb de printer Canon Maxify MB5350 gekocht. Ik wil ermee scannen, niet printen. Het apparaat doet het niet als je de cartridges er niet in plaatst. Dat weet ik nu pas, nadat het apparaat is gekocht en uitgepakt. Het staat ook in de gebruiksaanwijzing, maar ja, die lees je pas na de koop. Iemand tips om te voorkomen dat ik de cartridges uit de verpakking moet halen? Ik print zo weinig dat cartridges bij mij altijd uitdrogen.

8469 13 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 11, 2016 om 20:36
251 Antwoorden / Vragen

Precies, zonder cartridges, vol genoeg, doet het ding het niet. Gewoon plaatsen en als ze "uit" zijn, laten resetten en hervullen.

ID
door IDMB - Jul 11, 2016 om 20:57
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik voel me belazerd. Je weet dit pas na aankoop. Ik heb nota bene Canon vooraf gebeld voor advies. Ik zei dat ik wil scannen, niet printen. Dit apparaat werd me geadviseerd.

da
door datzoekikop - Jul 11, 2016 om 21:08
251 Antwoorden / Vragen

Canon heeft gezegd: U kunt ermee scannen. Klopt, maar niet gezegd: U kunt ermee scannen zonder cartridges, neem ik aan. Bovendien u heeft de printer niet bij Canon gekocht, maar in de winkel/via internet. Dus de verkoper valt niets te verwijten. U heeft bij de verkoper bewust voor dit apparaat gekozen. U kunt proberen of het apparaat retour kan. U moet dan wel bewust zoeken naar een scanner, en geen printer/scanner. Waarschijnlijk is een scanner alleen duurder als een scanner printer.

ID
door IDMB - Jul 11, 2016 om 21:25
18 Antwoorden / 4 Vragen

De verkoper heeft er niks mee te maken, die heeft immers niets erover gezegd. Het betreft alleen het advies van Canon zelf.

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2016 om 21:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die cartridges heb je toch gratis gekregen bij je printer? Ik zie dan het probleem niet. Ik vermoed dat de cartridges die bij jou uitdroogden niet de originele waren.

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 21:48
18 Antwoorden / 4 Vragen

De originele drogen inderdaad ook uit.

da
door datzoekikop - Jul 11, 2016 om 21:43
251 Antwoorden / Vragen

Dan moet u bewijzen dat Canon, met naam van de adviseur natuurlijk, tegen u gezegd heeft dat de printer zonder inktcartruidges werkt. Ik denk niet dat dat gaat lukken.

Maar als de cartridges nog intact zijn en er een retour mogelijk is binnen de tijd zoals mogelijk is bij een internet aankoop, KUNT u mogelijk het ding weer inpakken en terug sturen en het betaalde terug krijgen. In een stenen winkel wordt dat effe lastiger.

Ik sluit overigens niet uit dat alleen een scanner duurder kan uitpakken als een combi scanner/printer ................

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2016 om 21:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je alleen wilt scannen moet je geen all in one kopen, maar een scanner.

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 21:49
18 Antwoorden / 4 Vragen

Gewone scanners scannen niet automatisch dubbelzijdig en hebben geen adf.

da
door datzoekikop Jul 11, 2016 om 22:18
251 Antwoorden / Vragen

Als de geadviseerde Canon printer/scanner dat wèl kan, lijkt het mij dat u méér scant als "Jan de Amateur". Dan maakt een paar cartridges toch weinig meer uit .........

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 22:27
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ze kosten samen 75 euro, dat is best veel geld.

diumenge
door diumenge Jul 11, 2016 om 22:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.canon.nl/scanners/document-scanners/imageformula_dr-f120/

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 23:04
18 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de tip. Deze scant niet dubbelzijdig of wel?

diumenge
door diumenge Jul 12, 2016 om 06:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de specificaties wel. Scrol bij de link naar ongeveer halverwege de pagina, naar Productspecificaties.

ID
door IDMB - Jul 11, 2016 om 21:46
18 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft niemand een oplossing?

el
door eldorado1959 - Jul 11, 2016 om 22:04
3 Antwoorden / 6 Vragen

Beste ik doe mijn best,

De cartridges van Canon drogen bijna niet uit, is mijn ervaring.
Ze waren inbegrepen bij de printer, dus ik zou ze gewoon plaatsen.
Kost je niks extra.
En je zal zien dat je de printer zo nu en dan toch zal gebruiken om te printen!

Groeten, Kees

adriaan2
door adriaan2 - Jul 11, 2016 om 22:22
106 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon gaan gebruiken. Duurt echt heel lang voordat de cartridges zijn uitgedroogd of opgebruikt zijn bij het opstarten. Maar beter ware het dat U zich had ingelezen op internet en had besloten voor een flatbed scanner. Die zijn bovendien van betere scan, hogere dp, kwaliteit dan de all-in-one. Ik heb beide. Anders de huidige particulier verkopen, het verlies nemen, en als nog een flatbedscanner kopen. Het verlies wordt weer gecompenseerd doordat U niet tzt nieuwe cartridges hoeft te kopen.

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 22:30
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al een flatbedscanner. Ik zocht een apparaat dat automatisch dubbelzijdig kan scannen en adf heeft. Gelukkig lees ik me altijd uitstekend in, deze keer dus ook.

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 22:31
18 Antwoorden / 4 Vragen

Prettig om te vernemen dat de cartridges blijkbaar tegenwoordig niet meer snel uitdrogen. Gaan ze tegenwoordig dan jaren mee, ook als je niet veel print?

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2016 om 22:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mét uitgedroogde cartridges zal de scanner toch wel gewoon blijven scannen?

Waardeloos trouwens. Mijn Canon AIO, waarvan de printkop stuk was, kon ik ook niet meer gebruiken als scanner. Absurd.

ID
door IDMB Jul 11, 2016 om 22:47
18 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zou ik ook wel willen weten, of de printer nog scant bij uitgedroogde cartridges.

Inderdaad balen!

gerbera
door gerbera - Jul 11, 2016 om 22:38
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is er mis mee om de cartridges te plaatsen, dat uitdrogen valt wel mee tenzij de printer  constant in een te warme ruimte staat en of maanden niet gebruikt worden.
En anders gewoon af en toe een printje maken, al is het maar een testprint om de cartridges actief te houden.
Overigens had u de handleiding ook van internet kunnen plukken en had u dat geweten. Kijk maar even hier; https://www.gebruikershandleiding.com/Canon-MAXIFY-MB5350/handleiding-5-576984.html

ID
door IDMB Jul 12, 2016 om 20:42
18 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor uw reactie.

Gr
door Grunn1 - Jul 12, 2016 om 02:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb zelf een oude Canon All in one printer in gebruik om alleen te scannen. Inkt cartidges zijn leeg en uitgedroogd dus printen doet ie niet meer maar scannen wel.

ID
door IDMB Jul 12, 2016 om 20:42
18 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat de nieuwere printers het niet meer doen als de cartridges (bijna) leeg zijn.