menno0
door menno0 Jun 11, 2012 om 14:19
Computers & telefonie

Scherm tv tje gebruiken als computerscherm

Ipv huidig scherm wil ik gebruiken kleine sharp tv; heb verbinding geluid en scherm aangebracht en dan? Ik heb de afstandbediening over en geen idee hoe ik het werkend krijg.
TV geeft aan dat er geen kanalen voorhanden zijn, dus reageert nog alsof het tv is.

12364 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met welke kabel heb je verbinding gemaakt? (VGA of HDMI kabel)

Heb je de VGA aansluiting gebruikt, dan kies je op de TV de PC-IN ingang.
Heb je een HDMI kabel gebruikt, dan kies je op de TV natuurlijk een HDMI kanaal.

Ik neem tenminste aan dat de Sharp TV een LCD TV is? (dus geen CRT)

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op maandag 11 jun 2012, 15:39: Met welke kabel heb je verbinding gemaakt? (VGA of HDMI kabel)

Heb je de VGA aansluiting gebruikt, dan kies je op de TV de PC-IN ingang.
Heb je een HDMI kabel gebruikt, dan kies je op de TV natuurlijk een HDMI kanaal.

Ik neem tenminste aan dat de Sharp TV een LCD TV is? (dus geen CRT)

Excuus voor late reactie. Ik heb van mijn scherm de kabel gekoppeld en die op tv gestopt; het past als een bus. Hoe de kabel heet? Geen idee.
Ja tv tje kan als scherm dienen. Maar dan, op de een of andere manier moet ik tv ontvangst uitschakelen want hij pakt computer niet automatisch op door invoegen van stekker.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal in ieder geval de drivers van je scherm moeten installeren en op je TV de bron kiezen waar je computer op aangesloten is.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op je afstand bediening van de TV staat ergens een knopje AV.
Hier kan je ingangen kiezen, b.v HDMI 2 enz.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn huidig scherm nu is Medion en dat is plug en play. Er zijn geen schijfjes bijgeleverd.
Bij mijn tv tje zijn ook geen installatie cd's geleverd. Wel is er een afstandbediening. Zonder beeld valt er ook niets aan te vinken.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals je schrijft heb je de kabel van je computer monitor los gehaald en aan gesloten op de tv.
Hoogstwaarschijnlijk maak je dus gebruik van een VGA kabel.
Je hoeft voor dit gebruik geen drivers te installeren.

Wel moet je met de afstand bediening van je tv het juiste bronsignaal kiezen.
Dat je nog geen beeld hebt is geen probleem, het instellen van het bronsignaal gebeurt met het OSD (on screen display) van de tv en is niet afhankelijk van beeld.

Op je afstandsbediening moet een knop zitten die input heet (of iets wat daar op lijkt) Je ziet dan een lijst met alle mogelijke ingangen van je tv.
Bijvoorbeeld AV1, HDMI1, HDMI2 en PC of RGB
Met de navigatie toetsen van je afstandsbediening (meestal in een vierkant om een ok knop heen) kies je de juiste ingang.

Nu zou het goed moeten zijn.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even nog een kleine aanvulling; voor PC gebruik moet je de optie PC / RGB gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

menno0 schreef op vrijdag 15 jun 2012, 11:59: Mijn huidig scherm nu is Medion en dat is plug en play. Er zijn geen schijfjes bijgeleverd.
Bij mijn tv tje zijn ook geen installatie cd's geleverd. Wel is er een afstandbediening. Zonder beeld valt er ook niets aan te vinken.

Waar u ook rekening mee dient te houden is de resolutie van uw TV, deze kunt u zoeken op internet of door proberen deze te vinden, u gaat dan als volgt te werk:

1. sluit uw oude monitor aan en verlaag de resolutie naar het laagste niveau
2. Sluit nu uw tv aan en selecteer de bron PC-in ( of vergelijkbaar bv. VGA )
3. als het goed is heeft u nu beeld, maar klopt de resolutie niet 100%, ga deze nu stapje voor stapje omhoog zetten, tot dat het beeld mooi past.

De scherm resolutie kunt u in windows 7 wijzigen door op het bureaublad met de rechtermuisknop te klikken en "scherm resolutie" te selecteren, U kunt ook via het configuratie scherm bij deze opties komen.
Voor oudere Windows versies raad ik u aan via het configuratie scherm te gaan.

De meeste tv's kunnen 1024X768 als resolutie makkelijk hebben, begin daarom hier en ga dan kleine stappen omhoog, selecteer altijd toepassen want als het niet werkt dan gaat het scherm na 15 seconden terug naar de oude resolutie!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer ik vanavond. Resolutie op moment heb ik ook ingesteld op 1024x768. Ik hoor geen geluid bij Medion en ben aan het uitvogelen WAAR geluidfout zit. Heb XP Pro opnieuw laten installeren, drivers zijn up to date en ok.

In de onderbalk staat een rood kruis door 2 speakers: "LAN-verbinding2. Een van de netwerkkabels is niet aangesoten."

Ik laat nog weten of het is gelukt.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op maandag 11 jun 2012, 15:39: Met welke kabel heb je verbinding gemaakt? (VGA of HDMI kabel)

Heb je de VGA aansluiting gebruikt, dan kies je op de TV de PC-IN ingang.
Heb je een HDMI kabel gebruikt, dan kies je op de TV natuurlijk een HDMI kanaal.

Ik neem tenminste aan dat de Sharp TV een LCD TV is? (dus geen CRT)

er zijn ook connectors in de handel die de aansluiting van je computer geschikt kunnen maken. Verder is het waarschijnlijk dat je via een aparte functie het inpoet kanaal moet kiezen. Die overeenkomt met aansluiting. De nieuwe LCD schermen hebben meestal twee HDMI aansluiting en soms een computer aansluiting. Dit geld voor alle nieuwere toestellen

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook connectors die je computer signaal om kunnen zetten naar tv signaal kan je het kanaal ook nog instellen. Je moet hier wel voor zoeken op Internet ze zijn moeilijk verkrijgbaar

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kruis door de 2 speakers is bijna zeker het probleem met het geluid.klik 1 keer met links op de speakers met het rode kruis, dan opent de mixer, daar kan je zien of het geluid gedempt is en het vervolgens uitschakelen.

Het probleem met LAN verbinding2 zegt niet zo veel.
Als je gewoon internet verbinding hebt is er niets aan de hand.
Alle vormen van netwerk aansluitingen worden weergegeven met LAN verbinding1, LAN-verbinding2 enz.
Dus als je wel je kabel voor internet hebt aangesloten, maar de PC ook een bleutooth verbinding kan maken met een telefoon bijvoorbeeld, of er draadloos geinternet kan worden, dan heb je meerdere LAN verbindingen.

Is nu 1 niet bruikbaar, bijvoorbeeld die van je bleutooth omdat de telefoon niet in de buurt is, dan krijg je zo'n melding.

Klik eens rechts op het LAN verbinding2 icoontje en kies voor eigenschappen, dan kan je als het goed is zien wat voor netwerkverbinding er geen connectie heeft.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je bij gebruik van de VGA van de computer deze VGA ook aangezet? Afhankelijk van het merk moet je FN+F5/4 of een F toets met een tv (rechthoek) symbool.Deze toetsen hebben 3 funkties: 1x drukken: VGA aan,nog een keer drukken: VGA aan+comp.scherm aan,3x drukken allebei de schermen aan.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

pk49 schreef op vrijdag 15 jun 2012, 22:46: heb je bij gebruik van de VGA van de computer deze VGA ook aangezet? Afhankelijk van het merk moet je FN+F5/4 of een F toets met een tv (rechthoek) symbool.Deze toetsen hebben 3 funkties: 1x drukken: VGA aan,nog een keer drukken: VGA aan+comp.scherm aan,3x drukken allebei de schermen aan.

Dat is alleen van toepassing als je een laptop gebruikt, Menno gebruikt een PC.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

menno0.... kan het zijn dat je de LAN kabel van je pc uit je beeldscherm hebt getrokken en die nu in je TV scherm hebt gedrukt?

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik raad je (en alle anderen die meer willen weten over dit onderwerp) aan om vooral op deze site : http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/pc-op-tv/ te kijken, daar staat alles heel duidelijk met plaatjes erbij, uitgelegd....

Succes! Ben benieuwd

ve
door verwijderd - Jun 20, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

bandor schreef op woensdag 20 jun 2012, 13:51: menno0.... kan het zijn dat je de LAN kabel van je pc uit je beeldscherm hebt getrokken en die nu in je TV scherm hebt gedrukt?

Heeft een gewoon beeldscherm een aansluiting voor een LAN kabel???

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:30:
bandor schreef op woensdag 20 jun 2012, 13:51: menno0.... kan het zijn dat je de LAN kabel van je pc uit je beeldscherm hebt getrokken en die nu in je TV scherm hebt gedrukt?

Heeft een gewoon beeldscherm een aansluiting voor een LAN kabel???

Mijne wel! Kun je gewoon het internet mee op: you-tube, buienradar, Funda enzo

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bandor schreef op donderdag 21 jun 2012, 13:46: Mijne wel! Kun je gewoon het internet mee op: you-tube, buienradar, Funda enzo

Welk beeldscherm is dat dan?

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

bandor schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:01: ik raad je (en alle anderen die meer willen weten over dit onderwerp) aan om vooral op deze site : http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/pc-op-tv/ te kijken, daar staat alles heel duidelijk met plaatjes erbij, uitgelegd....

Succes! Ben benieuwd

Hij wil geen PC op zijn TV. Hij heeft een monitor die geschikt is om via een antennekabel rechtstreeks TV op te kijken, of die je aan kan sluiten als monitor op je PC. Die van mij kwam met drivers om hem geschikt te maken als PC monitor.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoals ik al eerder zei... succes ermee!

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Menno, zit je al lekker te computeren met je nieuwe scherm?

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Menno,

Heb je de gebruiksaanwijzing al eens doorgenomen die bij de TV hoort?
Kan ook zijn dat de gebruiksaanwijzing op de TV zelf zit, die kun je dan met de afstandsbediening oproepen.

Zet anders het typenummer van je Sharp tv even hier neer.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kwam iets drastisch tussen dat voorrang heeft. Zodra ik heb uitgeprobeerd meld ik hoe het ging. Iedereen bedankt voor de inzet. Leuk te lezen hoe mijn vraag uitwaaierde en daarmee andere vragen ook werden beantwoord.
Ik laat resultaat beslist weten.