door wijkjes Jul 17, 2016 om 11:57
Computers & telefonie

Set CPU priority

Hallo, krijg bij logboek van scan altijd het volgende te zien: set CPU priority to prefer foreground apps en disable fast user switching, kan iemand mij vertellen wat dit betekent zonder tè technisch te worden. Op internet wel gezocht maar alles in engels, waar ik niets van begrijp. Heb windows 8.1.
Alvast bedankt voor reactie.

Tetje

2018 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 17, 2016 om 13:09
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wijkjes ,

 CPU priority to prefer foreground apps

Betekent apps die op de voorgrond draaien , die u langzamer / of sneller kunt maken ,
Filmpje op you tube in taakbeheer .

https://www.youtube.com/watch?v=niNc4Xr46xk

disable fast user switching

Betekent : het in / uitschakelen van meerdere gebruikersaccounts .
Zie hier het filmpje op you tube hoe u dit kunt doen , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=yWTuqO4OAj0

reflecs
door reflecs - Jul 17, 2016 om 14:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Set CPU priority betekent inderdaad voorrang geven aan een bepaald programma. Meestal een "zwaar" programma.

Voorbeeld, in dit geval een videobewerkingsprogramma, en uitleg:
http://www.studio9plus.nl/studio%2017/instellingen/10%20De%20Prioriteit%20instellen%20in%20Windows%208.1/De%20Prioriteit%20instellen%20in%20Windows%208.1.htm

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2016 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hoeft je van die melding niet zoveel aan te trekken.

Maar als je de instellingen wilt aanpassen: lees dan (vertaald) hier hoe dat kan.

reflecs
door reflecs - Jul 18, 2016 om 10:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo wijkjes,

Ik kom toch even terug op mijn vorige antwoord. Met uw melding wordt toch iets anders bedoeld, een instelling aanpassen, zoals die beschreven is in de link van edrick3.

OT
Kunt u in het programma dat u gebruikt om te scannen de taal niet wijzigen?

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2016 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs,

OT
Kunt u in het programma dat u gebruikt om te scannen de taal niet wijzigen?

Denk dat TS het scannen met een virusprogje o.i.d. bedoelt. ;-)

reflecs
door reflecs - Jul 18, 2016 om 13:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick3,

Ja :)
Ik kwam bij het googlen naar de melding een afbeelding van Avast tegen: http://i.imgur.com/YDRJtgU.png
En daar is toch Nederlands in te stellen? Maar het zou wel heel erg toevallig zijn als het hetzelfde programma is ;)

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2016 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs,

Ook bij de Nederlandse versie staat hetzelfde als op jouw foto. ;-)
Is volgens mij trouwens alleen in de betaalde versie automatisch aan te passen.

wi
door wijkjes - Jul 20, 2016 om 08:03
91 Antwoorden / 75 Vragen

Goedemorgen, dank jullie voor de berichten. Heb een beetje zitten pluizen maar denk dat ik iemand inschakel die dit beter begrijpt. Kom maar beter nergens aan op dit moment.

Gr. Tetje

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 20, 2016 om 08:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet je juist wel zelf proberen, tenslotte kun je helemaal niets stuk maken, iets door 'n ander voor laten kauwen leer je namelijk niet zo heel van.

wi
door wijkjes - Jul 21, 2016 om 09:54
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo Akkerdistel, heb jou raad opgevolgd en een standaard account aan kunnen maken.Lijkt nu al wat soepeler te lopen. Wat dat 2de betreft kijk ik later rustig, hier vierdaagse feesten, dus even minder tijd, veel te gezellig. Bedankt voor jou mening.

Gr. Tetje