bk
door bklos133 May 23, 2019 om 12:38
Computers & telefonie

Simpel

Abbonnement Simpel,
Beste mensen, wie kan mij advies geven en of helpen.
Ik heb voor mijn zus een abonnement afgesloten bij Simpel. Simonly. 
Na 3 dagen heb ik gebeld dat wij geen bereik binnen in huis hebben. Keer op keer kreeg ik advies, tips en stappen die ik moest volgen.
Na alles te hebben geprobeerd, nog steeds geen bereik.
Nu wil ik het contract annuleren, maar dan zeggen ze nee. je had het eerder moeten annuleren, binnen 14 dagen.
Met andere woorden, me zus heeft een 2 jarig abonnement en geen bereik.
Alvast bedank voor advies of hulp.
mvg Bas

5315 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - May 23, 2019 om 12:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo BKlos133 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/geen-of-slecht-bereik

Topantwoord

jo
door jorisw - May 23, 2019 om 12:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen
10

- Heb je het met meerdere telefoons geprobeerd?
- Heb je het met een andere Simpel (of T-mobile/BEN) SIM geprobeerd? 
- Zijn er irritante buren die bij iedere bouwaanvraag gaan zeuren?

bk
door bklos133 May 23, 2019 om 13:45
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Jorisw,
Ja, we hebben meerdere telefoons geprobeerd en andere providers. (KPN en Telfort) hebben binnen wel signaal.
Ook de telefoon voorzien van andere sim en binnen van KPN bereik.
en nee, wij hebben geen last van zeurende buren.

Ka
door Kassagebruiker - May 23, 2019 om 13:23
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

U gaat al fout bij: "Wij hebben binnen geen bereik". Als u een perfect geïsoleerd huis hebt, dan komt er ook geen gsm signaal binnen. Simpel voldoet "buiten" waarschijnlijk wèl aan het bereik. Wellicht kunt u een buitenantenne plaatsen die het signaal binnenshuis versterkt. Maar Simpel heeft wel gelijk in deze.

bk
door bklos133 May 23, 2019 om 13:51
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kassagebruiker,
bedankt voor uw reactie.
We hebben met andere providers wel bereik op het zelfde toestel en andere toestellen (KPN, Telfort).
Dit heb ik ook bij simpel gemeld.

ne
door neodutchio May 23, 2019 om 15:20
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Met andere providers heeft u niets te maken. Er wordt door niemand een belofte gedaan dat u binnen bereik heeft.

jhogaarts
door jhogaarts May 24, 2019 om 15:37
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had in 2005 toen ik een nieuw apprtement betrad geen tot zeer weinig bereik met mijn Telfort abo en moest echt voor het raam gaan staan om 1 balkje te krijgen. Beneden in de parkeergarage ook geen bereik en mijn buurman wel met Orange. Toen overgegaan naar Simyo prepaid en overal bereik. Er zijn meerdere klachten over Simpel, en er is een heel dosier bij Kassa of Radar hierover. Succes met de oplossing.

Ka
door Kassagebruiker May 24, 2019 om 17:32
683 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag is en blijft ook hoever staat de mast van het huis.

bk
door bklos133 - May 23, 2019 om 13:43
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als ik het met een andere provider probeer (KPN en telfort) hebben we wel binnen bereik. Met he tzelfde toestel en andere toestellen.
Gebruiken we simpel, geen bereik.

tijger1
door tijger1 May 23, 2019 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Binnen wordt er niets gegarandeerd. Het is een mobiel.

marita5
door marita5 - May 23, 2019 om 14:05
11545 Antwoorden / 15 Vragen
2

@Bklos133 , 

Belachelijk dat het met andere providers en telefoons wel werkt , zo simpel is simpel dan niet .

Stel uw vraag eens op  FB daar reageerd de webcare / of het forum van Simpel .

https://www.facebook.com/pg/simpelsimonly/posts/?ref=page_internal

https://community.simpel.nl/ 

Lees ook hier , 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv

bk
door bklos133 May 23, 2019 om 14:18
1 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor uw reactie!  ik ga hier eens kijken voor informatie.

marita5
door marita5 May 23, 2019 om 14:21
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

ma
door malty - May 23, 2019 om 14:09
1112 Antwoorden / 1 Vragen
1

Wanneer u binnen wel bereik hebt met andere providers heeft u, lijkt me, een reden om het abonnement te ontbinden, zeker omdat u binnen de14 dagen van het abonnement het slechte bereik al gemeld hebt.
Hopelijk heeft u de correspondentie met de tips/adviezen van Simpel op papier.
Het ligt dan kennelijk niet aan een te goed geïsoleerd huis.
Heeft Simpel uw klacht voldoende onderzocht, heeft u alleen telefonisch contact gehad?
Verwacht Simpel dat in de winter buiten gaat staan om te bellen.
Ga eens voor advies naar het Juridisch Loket in uw woonplaats.

bk
door bklos133 May 23, 2019 om 14:22
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Malty, zo dacht ik het ook. ik bel na 3 dagen met het probleem. Simpel was al op de hoogte. Ik kan helaas geen informatie vinden over mijn gemelden incidenten. ik heb alleen mijn bel geschiedenis. Het huis lijkt het probleem ook niet, ik kan met KPN en een Iphone bellen en gebeld worden binnen in huis. ik heb een mail naar juridisch loket gestuurd en ook 1 naar geschillencommissie. even kijken wat er gedaan kan worden. bedankt voor uw reactie.

ha
door harrybre May 24, 2019 om 14:56
240 Antwoorden / Vragen

en daarom altijd een e-mail met een CC aan jezelf, OF.. indien ingevuld in een webmail, even een screendump bewaren.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En bebt u het simkaartje van Simpel ook in een ander toestel getest?

bk
door bklos133 May 23, 2019 om 20:28
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste tijger1,
ja, ook dat geprobeerd. Ze heeft een iPhone en heb het met een Samsung galaxy s6 getest en daarmee werkt het ook niet. Mvg Bas

panter22
door panter22 - May 23, 2019 om 20:35
6599 Antwoorden / Vragen
0

Buiten het huis werkt hij wel?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2019 om 22:17
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

Mede op basis van ook al andere vragen die hier eerder voorbij kwamen: zo simpel is simpel .... dus niet!
Zie o.a.dit: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=ZBX_gpKvxhM en voor klachten www.consuwijzer.nl  maar @MARITA5 gaf al een meer volledige link.

jhogaarts
door jhogaarts - May 24, 2019 om 15:32
101 Antwoorden / 1 Vragen
0

ja dat is Simpel hé !

mo
door mof - May 24, 2019 om 15:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Klinkt raar, als u buiten huis bereik heeft dan zou u binnen huis normaal ook bereik hebben, tenzij u in een dichte stalen kooi woont met mazen kleiner dan een paar cm.
Misschien niet netjes van Simpel, maar u had zelf de deadline in de gaten moeten houden. Zo Simpel is het.

audb
door audb - May 24, 2019 om 22:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bekijk deze kaart https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekkingmaar eens dan zie je dat ook niet overaldekking geganadeerd wordt.

Maar wat waarschijnelijker de oorzaak is de telefoon kan gewoon een slechte ontvangst hebben.

Het is namelijk zo dat de telefoon een antenne moet gebruiken om de signaal te ontvangen en als de fabrikant deze op een slechte plaats heeft geplaatst waar bv je hand er voor zit dan zal het signaal veel minder sterk binnen komen.

Ook beton en wapenings ijzer wat in beton zit houdt het signaal tegen.

Maar als je binnen de 14 dagen al aan hebt gegeven dat je geen signaal hebt dan ben je wel degelijk optijd geweest lijkt mij.

Evt naar het juridische lokket gaan omdaar eens te informeren welke stappen je moet ondernemen.

br
door brui0929 - May 27, 2019 om 17:53
639 Antwoorden / 10 Vragen
0

Probeer een andere simkaart van een andere provider werkt deze en heeft deze bereik dan weet u zeker dat het niet aan de telefoon ligt
woont u in de grens streek België, Duitsland kies instellingen verbindingen mobiele netwerken kies handmatig voor simpel .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

aj
ajay - May 29, 2024 om 09:27
Huishouden & energie
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak? Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer