nzn
door nzn May 26, 2010 om 18:52
Computers & telefonie

Sitecom bleutooth stick

Ik heb nog een oude bluetooth stick van sitecom, de drivers van de bijgeleverde CD zijn niet compatibel met Windows Vista. Is het nog mogelijk deze te gebruiken, of weet iemand waar ik deze drivers kan downloaden?

2164 13 Rapporteer

nzn
door nzn - May 26, 2010 om 19:00
17 Antwoorden / 6 Vragen

p.s: het model is CN-512 v1 002

Sitecom Bluetooth 2.0 USB Adapter

freya
door freya - May 27, 2010 om 15:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nzn,

Al op de website van Sitecom gekeken?

Mochten er geen nieuwere versies beschikbaar zijn, klik dan met de rechter muisknop op het 'setup' programma van de driver die je hebt, kies eigenschappen en stel via het tabblad 'Compatibiliteit' b.v. een modus 'Compatible met Windows XP' in.
Daarna de installatie starten.

m.vr.gr. Freya

nzn
door nzn - May 27, 2010 om 15:42
17 Antwoorden / 6 Vragen

Moet ik ook het programma zelf in een compatibiliteitsmodus uitvoeren?

freya
door freya - May 27, 2010 om 16:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nzn schreef op donderdag 27 mei 2010, 15:42]Moet ik ook het programma zelf in een compatibiliteitsmodus uitvoeren?
Als het niet nodig is hoeft het niet, maar als het programma ook problemen geeft kun je het uiteraard proberen.

Freya

nzn
door nzn - May 27, 2010 om 16:26
17 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas, in compatibiliteitsmodus en gewoon start het programma wel op, maar ik krijg in beide gevallen een "bleu screen of death". :(

freya
door freya - May 27, 2010 om 16:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En heb je op de website van Sitecom niets kunnen vinden? Je kunt ook google eens proberen. Gewoon zoeken op '+typenummer +driver +vista' (typenummer vervangen door het typenummer van de bluetooth stick).

En anders zit je toch aan een nieuw exemplaar vast.

Freya

nzn
door nzn - May 27, 2010 om 16:39
17 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig, na wat beter zoeken al een toch nog een nieuwere versie van de software gevonden! Freya, Bedankt voor de moeite!

freya
door freya - May 27, 2010 om 16:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Laat even weten of die ook nog werkt. En heb je die van de website van Sitecom gehaald of ergens anders vandaan?

Freya

dobby
door dobby - May 27, 2010 om 18:12
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nzn schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:52]Ik heb nog een oude bluetooth stick van sitecom, de drivers van de bijgeleverde CD zijn niet compatibel met Windows Vista. Is het nog mogelijk deze te gebruiken, of weet iemand waar ik deze drivers kan downloaden?

Vista heeft voor de meeste BT radios wel native drivers.. aan de ene kant hebben die minder functionaliteit dan de (meestal Broadcom) stack op de CD, maar aan de andere heb je wel directe ondersteuning (voor de ondersteunde profielen), en hoef je niet alles via virtuele BT seriele poorten te doen..

dus probeer eerst eens gewoon de stick erin te steken zonder de meegeleverde CD te gebruiken (eventueel met de hand een restorepoint maken, of met ERUNT.. werkt ook perfect onder Vista en nieuwere).. grote kans dat als het een niet al te on-gangbare BT stick is dat de standaard functionaliteit gewoon werk (headset, obex, filetransfer, imaging zo even uit mn hoofd.. waren nog een paar profielen...)

nzn
door nzn - May 28, 2010 om 15:44
17 Antwoorden / 6 Vragen

Hij doet het zo ie zo met de software (van de site van sitecom), en ik ga het ook nog even proberen zonder software, want de software van Sitecom is niet erg handig.

nzn
door nzn - May 28, 2010 om 15:55
17 Antwoorden / 6 Vragen

Is er ook universele software die werkt met een bluetooth stick?
En als die er is moet ik dan deze: Bluesoleil WHQL signed driver installeren i.p.v Bluesoleil v2.6.0.6?

dobby
door dobby - May 28, 2010 om 22:01
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nzn schreef op vrijdag 28 mei 2010, 15:55]Is er ook universele software die werkt met een bluetooth stick?
En als die er is moet ik dan deze: Bluesoleil WHQL signed driver installeren i.p.v Bluesoleil v2.6.0.6?

100% Universele software is er niet.. maar met een redelijk standaard BT stack (zeg maar simpel weg "de drivers") werkt bijna alles - *mits* ze de gebruikte profielen ondersteunen (de drivers bieden bepaalde standaard diensten aan aan de software)..

Verder qua drivers: de WHQL (erm.. was iets met Windows nogiets Quality Labs ofzo) drivers zijn getest (gecertificeerd) door Microsoft, dus werken "zeker" op de windows versie die je draait.. de losse drivers zijn meestal recenter (certificeren kost tijd en geld), en soms ook voor meer specifieke hardware in plaats van meer algemeen..

De ene gaat meer op "safe" (WHQL), de andere voor de nieuwere ... Verder zijn het soms dezelfde versies, vaak maakt het niet uit..

oftewel: als het werkt niets veranderen, en anders gewoon proberen.. je kan altijd terug :D

dobby
door dobby - May 28, 2010 om 22:05
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ik schreef zojuist]
#- snip snip ------
WHQL (erm.. was iets met Windows nogiets Quality Labs ofzo)
#---- snip snip ---------

Natuurlijk Hardware ... ach ja...