herman58
door herman58 Jan 11, 2014 om 21:41
Computers & telefonie

Skype doet het niet meer.

Mijn Skype werkt opeens niet meer in XP.
Op mijn andere 2 reserve pc's ook niet onder xp.
Is dat bekend?
Heb al van alles geprobeerd, systeemherstel, skype totaal verwijderen en opnieuw installeren, niks helpt.
Zodra ik Skype opstart bevriest de pc, en moet ik geforceert weer opnieuw opstarten.
Xp is wel up to date, en heeft alle updates die maar mogelijk waren.
Wie weet raad?.

7475 33 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2014 om 22:52
16845 Antwoorden / 108 Vragen

klik. Misschien ligt hier eventueel uw probleem. Met XP werken?

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 01:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien even afwachten en dat hij het over een dag wel weer doet? Anders zou je een oudere versie van Skype kunnen proberen en die dan niet (automatisch) updaten.

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 02:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veilige site voor oudere versies: klik hier, zie rechts op de pagina.

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2014 om 10:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo herman58,

Net even geprobeerd op compu met XP, maar geen probleem.
Blijkbaar een storing in Skype geweest?
Of werkt het bij jou nog steeds niet?

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2014 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

Net nog even de nieuwste versie van Skype gedownload op een compu met XP en alles werkt prima.
Aangezien het bij jou op 3 computers niet werkte lijkt het me toch een storing geweest te zijn.

herman58
door herman58 - Jan 12, 2014 om 15:12
29 Antwoorden / 8 Vragen

Helaas is het geen storing, het werkt al een week niet.
En de pc bevriest dan zodra de homepage er op komt.
Ik zal de oudere versie even proberen, en dan hoor je mij wel weer.
In ieder geval alvast bedankt voor de reakties.

herman58
door herman58 - Jan 12, 2014 om 15:21
29 Antwoorden / 8 Vragen

Nee dus, ben alle oude versies nagegaan, en als je wil downloaden krijg je toch weer de nieuwste skype, versie 6.11.
Je kan geen oude versie downloaden helaas......

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens klik hier m.b.t. de Falshplayer of je daarmee verder komt,of zoek eens verder op dat forum of stel je vraag daar nog eens.
Via de eerder gegeven link zou je eventueel je vraag nog eens kunnen stellen op het forum van de gratissoftwaresite.
Wat gokjes nog: laat eens foutcontrole met repair lopen (niet onderbreken); kijk eens op de site van je provider of er klachten over te vinden zijn; misschien je modem eens resetten met een puntig ding of een paar minuten uitzetten/stekker eruit; of maak een nieuw Hotmailadres aan.

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2014 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

Toch een vreemde zaak.
Zoals al aangegeven: heb de laatste versie van Skype op XP geïnstalleerd en gaat prima.

.....Je kan geen oude versie downloaden helaas..........
Kijk eens hier
Maar zou Skype wel eerst uninstallen!!

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 12, 2014 om 17:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En dat uninstallen met bijvoorbeeld IObit doen, anders lukt het gegarandeerd niet.

Als het nog werkt, zou ik voor Skype 4.2 gaan, niet beters te weten de laatste versie zonder reclame en feestboek-rommel.

Het blijft betreurenswaardig dat het ooit geweldige Skype in handen van Microsoft gevallen is en vakkundig om zeep geholpen..

herman58
door herman58 - Jan 12, 2014 om 21:57
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb alles gedaan wat er gezegd werd, maar niks, het euvel blijft hetzelfde.
Wel vreemd dat het op alle 3 de pc 's zo is.!!!!En een oudere versie kan je niet downloaden, zodra je die aanklikt krijg je een PHP bestand die je met geen mogelijkheid kan openen.
En op andere sites als je op een oudere versie klikt, krijg je toch steeds de nieuwste versie.

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2014 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je het ook al geprobeerd met een nieuw Skype account + wachtwoord en een nieuw Microsoft account + wachtwoord?

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

.....En een oudere versie kan je niet downloaden....
Heb je dan de link in m'n antwoord van 12/1 16.34 uur geprobeerd?!
Dat werkt hier prima!

an
door antzan - Jan 13, 2014 om 13:24
21 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij was dat ook , het kwam , omdat er opeens 2 virusscanners op de PC stonden .
1 verwijderd en het ging weer .

zerlina
door zerlina - Jan 13, 2014 om 13:59
19 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt Skype zelf om hulp vragen. Ze antwoorden niet snel maar geven wel de goede antwoorden

herman58
door herman58 - Jan 13, 2014 om 15:38
29 Antwoorden / 8 Vragen

Zoals ik al zei, die link met de oudere versies heb ik gedaan.
Zodra je er op klikt krijg je toch de nieuwe versie weer.
Kan het gewoon niet downloaden.
Zal het op de Skype help zetten.
Heb er in ieder geval een zwaar hoofd in....

herman58
door herman58 - Jan 13, 2014 om 16:02
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik geef het op hoor, die Skype help toestand is allemaal in het engels.
Ik kom er niet verder mee...........

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2014 om 16:23
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Herman58
hebt u de kabel van het modem een paar minuten van de computer losgekoppeld zoals Aurora adviseerde?.

Vr. gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

.....Zoals ik al zei, die link met de oudere versies heb ik gedaan.
Zodra je er op klikt krijg je toch de nieuwe versie weer.
Kan het gewoon niet downloaden.
.....
Dan gaat er 'onderweg' toch ergens iets fout!
1. Verwijder Skype met Revo. Klik onder Freeware.
Start Revo op. Klik op Skype. Klik bovenin op de-installeren.
Kies voor optie 4 (=gevorderden) om alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je op + klikken om een sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.
2. Download Skype hier.
Let op: klik op de rechter download knop: Skype 3.8.0.188

Suc6

herman58
door herman58 - Jan 13, 2014 om 17:36
29 Antwoorden / 8 Vragen

zoals ik al eerder zei......ik krijg altijd de nieuwstre versie.
en rechts staat geen downloadknop, rechts staat iets over een conversieprogramma.
De modem los maken, ach, al zo vaak gedaan, alles blijft hetzelfde.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

Tja, volgens mij doe je toch echt iets verkeerd.

Als ik schrijf: download Skype hier, dan is het de bedoeling dat je op HIER klikt!
Daar staat toch echt een download knop: Skype 3.8.0.188

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2014 om 17:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie twee knoppen naast elkaar

LINKS De latest version (de laatste versie) 6.1.0.129

RECHTS De popular version (de populaire versie) 3.8.0.188

Die knoppen vind je onder SIGN UP FREE TRIAL

(de link van Edrick3)

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2014 om 18:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

SIGN UP enz. is inmiddels weer verdwenen ;-)

sitan
door sitan - Jan 13, 2014 om 18:11
28 Antwoorden / 4 Vragen

Een paar weken geleden deed mijn Skype het ook plotseling niet meer. Als ik het wilde gebruiken kreeg ik een foutmelding.
Na de foutmelding ge-googled te hebben kwam ik hetzelfde verhaal tegen.
Bij XP + SP 3 moet je niet hoger updaten dan 6.6.0.106. Dus eerst de 6.7 de-installeren, hier de benodigde versie downloaden; en installeren. En "automatische updaten" uitzetten, je krijgt dan wel elke keer als je Skype opstart die irritante herinnering dat er een update is.

sitan
door sitan - Jan 13, 2014 om 18:12
28 Antwoorden / 4 Vragen

Miste de link.....dus nog een keer proberen...;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 13 jan 2014, 18:03]SIGN UP enz. is inmiddels weer verdwenen ;-)

.....Die knoppen vind je onder SIGN UP FREE TRIAL.....

????
Nog niet gezien, maar zoals je schrijft: is al weer verdwenen.
Heeft vlgs mij ook niets met bedoelde site van doen.

Aangezien jij bedoelde downloads wél ziet staan zal het dus inderdaad wel een 'foutje' bij TS zijn.

sitan
door sitan - Jan 13, 2014 om 18:14
28 Antwoorden / 4 Vragen

Raar....maar zie de link niet terug.....dan maar gewoon plakken..

http://download.skype.com/msi/SkypeSetup_6.6.0.106.msi

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2014 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ sitan e.a.,

.....Bij XP + SP 3 moet je niet hoger updaten dan 6.6.0.106. Dus eerst de 6.7 de-installeren, .....
Zoals al eerder aangegeven: hier draait de laatste versie van Skype = 6.11 zonder problemen op een compu met XP + SP3!!

herman58
door herman58 - Jan 13, 2014 om 21:48
29 Antwoorden / 8 Vragen

Mensen, u zult het niet geloven, maar ben er eindelijk uit.
En zooooo simpel....
Skype 6.11 opgestart en toen de pc weer bevroor en ik weer opnieuw opstarte heb ik skype eens NIET verwijdert zoals eerder steeds wel met Revo uninstaller.
Ik heb Skype er gewoon opnieuw overheen geinstalleert en wat schetst mijn verbazing?
Hij doet het net als van tevoren weer.
Voor zekerheid heb ik een paar keer de pc uit gedaan en weer opgestart maar hij bleef het doen.
Vandaar ik dit resultaat hier neerschrijf zodat anderen er ook wat aan hebben.
Ik dank u allemaal voor de tips die veel binnen kwamen, dat vond ik heel mooi.

Mijn welgemeende groet, Herman58 ( inmiddels bijna 67 ) :-)

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2014 om 21:51
7207 Antwoorden / 3 Vragen

@ Herman58,
fantastisch dat het u gelukt is, bedankt voor het terugmelden.

sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

De aanhouder wint.
Bedankt voor het terugmelden.
(Maar vlgs mij heb je een oudere versie NIET geprobeerd van de opgegeven site) ;-)

herman58
door herman58 - Jan 14, 2014 om 10:19
29 Antwoorden / 8 Vragen

Jawel, Edrick3, maar ook dat werkte niet.
Maar nu werkt alles gelukkig weer.
Vind het zelf ook vreemd.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herman58,

Eind goed, al goed!