gisela_1
door gisela_1 Nov 9, 2013 om 13:16
Computers & telefonie

Skype Icoon 2x op taakbalk?

Fijn weekend allemaal en ..warme kleren aan, het gaat vriezen :-)

Vraagje: Sinds de update van afgelopen week staat op mijn taakbalk 2 keer het symbool voor Skype ! Als ik eentje verwijder, zijn ze allebei weer weg?? Als ik afsluit blijft er altijd eentje staan en als ik er dan op klik om Skype te openen komt de tweede te voorschijn? Heb al van alles gecontroleerd?

Iemand raad??

2952 15 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 9, 2013 om 13:19
937 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is helaas normaal bij skype, een fout in het programma wat willekeurig voorkomt. Je kunt skype opnieuw installeren maar grote kans dat het probleem terug komt. Gewoon afwachten tot dat er een update is die het oplost.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2013 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gisela,

Misschien .....
Klik eens onderaan je scherm op de balk (rechtermuisklik)
Kies voor Eigenschappen
Kies voor Aanpassen.
Kijk eens of Skype daar soms ook 2x voor komt.
Zo ja, eentje uitvinken = Altijd verbergen.

En anders inderdaad proberen of het helpt om Skype te verwijderen (bv. via Revo uninstaller - gevorderden) en opnieuw te installeren.

Suc6

gisela_1
door gisela_1 - Nov 9, 2013 om 13:38
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 13:29]Hallo gisela,

Misschien .....
Klik eens onderaan je scherm op de balk (rechtermuisklik)
Kies voor Eigenschappen
Kies voor Aanpassen.
Kijk eens of Skype daar soms ook 2x voor komt.
Zo ja, eentje uitvinken = Altijd verbergen.

En anders inderdaad proberen of het helpt om Skype te verwijderen (bv. via Revo uninstaller - gevorderden) en opnieuw te installeren.

Suc6

Bedankt! Nee edrick3, staat er maar 1x! Zal wel weer een bug zijn. Mijn vriendin heeft het trouwens ook!

gisela_1
door gisela_1 - Nov 9, 2013 om 13:38
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op zaterdag 9 nov 2013, 13:19]Dat is helaas normaal bij skype, een fout in het programma wat willekeurig voorkomt. Je kunt skype opnieuw installeren maar grote kans dat het probleem terug komt. Gewoon afwachten tot dat er een update is die het oplost.

Denk het ook, dank je!

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2013 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

Was het proberen waard.
Heb er hier gelukkig geen last van.

Goed weekend.

ltmvz
door ltmvz - Nov 9, 2013 om 14:26
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als je via 'Extra' naar de Instellingen gaat zie je daar helemaal onderaan 'Geavanceerd'. Klik daarop en dan zie je in het midden staan: "Skype in de taakbalk tonen zolang ik ben aangemeld". Bij mij staat dat uitgevinkt. Bij u ook?

Ik zie Skype altijd alleen maar in het systeemvak en zelfs dat kun je gemakkelijk uitzetten.

Als Skype geopend wordt komt het volgens mij wel op de taakbalk, maar dat is in dat geval geen probleem, lijkt mij. U bent dan toch aan het bellen, en dan valt de taakbalk niet zo op.

gisela_1
door gisela_1 - Nov 9, 2013 om 14:35
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 9 nov 2013, 14:26]Als je via 'Extra' naar de Instellingen gaat zie je daar helemaal onderaan 'Geavanceerd'. Klik daarop en dan zie je in het midden staan: "Skype in de taakbalk tonen zolang ik ben aangemeld". Bij mij staat dat uitgevinkt. Bij u ook?

Ik zie Skype altijd alleen maar in het systeemvak en zelfs dat kun je gemakkelijk uitzetten.

Als Skype geopend wordt komt het volgens mij wel op de taakbalk, maar dat is in dat geval geen probleem, lijkt mij. U bent dan toch aan het bellen, en dan valt de taakbalk niet zo op.

Misverstandje: Ik WIL Skype wel op de taakbalk, maar graag 1 keer! En niet dubbel!

ltmvz
door ltmvz - Nov 9, 2013 om 14:40
949 Antwoorden / 18 Vragen

Aha!

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2013 om 16:58
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gisela,
misschien nog een mogelijkheid:
verwijder allebei de icoontjes van de taalbalk
klik op start
alle programma's
klik met de rechtermuisknop op Skype
kopiëer naar buroblad
sleep het icoontje naar de taakbalk

Vr. gr. sjoppie

gisela_1
door gisela_1 - Nov 10, 2013 om 10:46
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 9 nov 2013, 16:58]Hallo Gisela,
misschien nog een mogelijkheid:
verwijder allebei de icoontjes van de taalbalk
klik op start
alle programma's
klik met de rechtermuisknop op Skype
kopiëer naar buroblad
sleep het icoontje naar de taakbalk

Vr. gr. sjoppie

Dank je! Heb ik al geprobeerd en toen ik dan op het icoontje klikte...hoppa...waren het weer 2! Fijne zondag!

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 10, 2013 om 13:11
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat klopt Gisela,
als je Skype weer verlaat dan moet er maar 'één icoontje overblijven om er bij een volgend bezoek weer op te kunnen klikken.

bij mij staat linksonder standaard 1 icoontje en als ik Skype bezoek komt er 1 rechtsonder in de taakbalk bij die weer vedwijnt als ik skype verlaat.

Ook een fijne zondag. sjoppie.

gisela_1
door gisela_1 - Nov 10, 2013 om 13:15
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 10 nov 2013, 13:11]Ja, dat klopt Gisela,
als je Skype weer verlaat dan moet er maar 'één icoontje overblijven om er bij een volgend bezoek weer op te kunnen klikken.

bij mij staat linksonder standaard 1 icoontje en als ik Skype bezoek komt er 1 rechtsonder in de taakbalk bij die weer vedwijnt als ik skype verlaat.

Ook een fijne zondag. sjoppie.

Dank je! Maar het nieuwe is...dat er nu 2 naast elkaar rechts staan? Zal wel weer veranderen :-)

ltmvz
door ltmvz - Nov 12, 2013 om 22:10
949 Antwoorden / 18 Vragen

Vanavond was ik bij een vriend die ook 2 keer het Skype icoon op de taakbalk had staan.

Ik keek of hij "Skype in de taakbalk tonen zolang ik ben aangemeld" had aangevinkt: ja.

Nadat ik het had uitgevinkt bleef er één (1) Skype-symbool op de taakbalk staan terwijl hij was aangemeld.

ltmvz
door ltmvz - Nov 13, 2013 om 08:53
949 Antwoorden / 18 Vragen

Aanvulling: het Skype icoon dat blijft staan is vastgepind op de taakbalk.

Als het programma geopend is: rechtsklikken op het symbool en dan "Dit programma vastmaken aan de taakbalk".

Dus eigenlijk: eerst uitzetten en dan handmatig weer aanzetten.

gisela_1
door gisela_1 - Nov 13, 2013 om 12:38
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 12 nov 2013, 22:10]Vanavond was ik bij een vriend die ook 2 keer het Skype icoon op de taakbalk had staan.

Ik keek of hij "Skype in de taakbalk tonen zolang ik ben aangemeld" had aangevinkt: ja.

Nadat ik het had uitgevinkt bleef er één (1) Skype-symbool op de taakbalk staan terwijl hij was aangemeld.

Bedankt! Net geprobeerd! NEE :-( Ik laat het wel even staan :-(