Spooknota van Tele2
Vandaag blijkt dat ik niet meer kan bellen/internetten met m'n Tele2 abo. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice krijg ik te horen dat de limiet is overschreden. Niet de datalimiet (mobiel internet) maar de bel/sms limiet.
Ik krijg te horen dat Tele2 de boel heeft dichtgegooid omdat er nu meer dan €500,00 verbruikt is. Op zich een goede actie, daar is geen discussie over.
Op de vraag wat daar de oorzaak van is noemt de medewerker een 0906 nummer wat sinds dit weekend blijkbaar via mijn telefoonnummer geld gebruikt. Het zijn telkens "gesprekken" van 1 minuut maar dan wel de gehele dag door.
Dit kan niet waar zijn vertel ik de medewerker want ik ken dat hele nummer niet en ik heb dit ook nooit gebeld. Volgens de 'data' van Tele2 ben ik toch echt degene die belt zegt de medewerker. Onmogelijk! Op de vraag of er iets anders aan de hand kan zijn en of Tele2 dit voor me uit wil zoeken krijg ik nul op het rekest. Ik moet maar bewijzen dat ik NIET degene ben die dit nummer belt. Op de vraag hoe ik dat dan moet doen blijft ze me het antwoord schuldig.
Ik moet de rekening voldoen en daarmee basta. Op enige coulance hoef ik niet te rekenen.
Hierna in de wacht gezet en na overleg met een hogere op de afdeling blijft het antwoord dat ik OF moet bewijzen dat ik niet degene ben die belt OF zelf maar uit moet gaan zoeken hoe eea mogelijk is. Als ik vraag om doorverbonden te worden met die hogere krijg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is.
Ook krijg ik als advies om het bel me niet register te informeren dat dit nummer mij niet meer mag bellen!!!??????? Ik wordt niet gebeld door dat nummer, dat nummer belt namens mij mevrouw gooi ik nog in de strijd. Ik mag ook nog een klachtenbrief sturen naar Tele2 als ik dat wil. Natuurlijk laat ik het hier niet bij zitten.
Wie heeft er voor mij een telefoonnummer van iemand bij Tele2 die WEL goed kan uitzoeken wat hier aan de hand is? Ik weet gewoon 1000% zeker dat IK of iemand anders NIET schuldig is aan deze hoge rekening. Er moet iets anders aan de hand zijn. Gehacked?
We hebben hier al jaren 4 abo's bij Tele2 en tot nu toe altijd tot grote tevredenheid maar na die abo's gaan echt over naar een andere provider want ik vind de service echt beneden maats. Geen enkele medewerking om dit op te lossen.
Waar was u tijdens de spookgesprekken? Dit ter controle voor uzelf. Had u de telefoon persoonlijk constant onder uw beheer?
Beste mcb,
Eenzelfde probleem heb ik vele jaren terug al eens gehad met Tele2. Op talloze momenten dat zowel mijn man als ik buitenshuis aan het werk waren en mijn kinderen op school was er volgens de specificatie met ons vaste nummer gebeld naar voor ons totaal onbekende nummers. Ik heb zelfs eens enkele van de onbekende nummers gebeld en ik kreeg mensen aan de lijn die ik niet kende. Ik heb dit bij Tele2 onder de aandacht gebracht en op hun verzoek de specificatie op te sturen en de onbekende nummers te markeren. Hun reactie: "Ons systeem is uiterst betrouwbaar en wij zijn er voor 100% zeker van dat alle nummers gebeld zijn vanaf uw vaste telefoon". En daar konden we het mee doen.
Vanmiddag teruggebeld door iemand van de financiële administratie van Tele2. Die vertelde mij dus inderdaad precies hetzelfde. U heeft dat nummer herhaaldelijk zelf gebeld want dat staat bij ons geregistreerd. Echt ongelofelijk hoe halsstarrig die man dat volhield. Geen enkel tegenargument was reden om eea verder uit te zoeken. Maar ik laat het hier niet bij zitten. Heb de zaak al neergelegd bij consuwijzer en die bellen me donderdag terug. Zij gaan me informeren hoe dit wettelijk geregeld is en wat mijn rechten zijn in deze. Ook ga ik deze zaak bij de ombudsman neerleggen. Als het moet ga ik tot aan de rechter.
=mamsie68 schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 19:37: Beste mcb,
Eenzelfde probleem heb ik vele jaren terug al eens gehad met Tele2. Op talloze momenten dat zowel mijn man als ik buitenshuis aan het werk waren en mijn kinderen op school was er volgens de specificatie met ons vaste nummer gebeld naar voor ons totaal onbekende nummers. Ik heb zelfs eens enkele van de onbekende nummers gebeld en ik kreeg mensen aan de lijn die ik niet kende. Ik heb dit bij Tele2 onder de aandacht gebracht en op hun verzoek de specificatie op te sturen en de onbekende nummers te markeren. Hun reactie: "Ons systeem is uiterst betrouwbaar en wij zijn er voor 100% zeker van dat alle nummers gebeld zijn vanaf uw vaste telefoon". En daar konden we het mee doen.
Ik zat nog wel er aan te denken misschien naar Tele2 over te stappen, maar lees zoveel negatieve berichten over dat bedrijf dat ik het toch maar niet doe.
Ik haal al onze abo's ook bij Tele2 weg. Stappen allemaal over naar een andere provider. Goedschiks of kwaadschiks.
Zodra je abo afloopt zijn ze poeslief en willen ze dolgraag dat je een nieuwe abo bij ze afsluit maar zodra er &&&&& aan de knikker is geven ze niet thuis.
=diumenge schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 20:59: Ik zat nog wel er aan te denken misschien naar Tele2 over te stappen, maar lees zoveel negatieve berichten over dat bedrijf dat ik het toch maar niet doe.
Beste mcb1967,
Vervelend dat er onduidelijkheid is over je facturatie en de kosten die in rekening gebracht zijn voor een 0900 nummer. Ik heb je bericht al in behandeling genomen vanaf een ander forum en houd je daar op de hoogte van de afhandeling!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer