BvWerkum
door BvWerkum Jul 31, 2019 om 15:33
Computers & telefonie

Stopzetten mobiel abonnement

Ik heb een sim-only abonnement aangevraagd voor mijn partner en haar dochter, die vorig jaar vanuit het buitenland naar NL kwamen verhuizen. Zelf hadden ze inmiddels al een mobiel contract afgesloten met een andere partij. Ik kwam daar na de wettelijke bedenktijd achter. Nu heb ik de contracten opgezegd maar krijg nog steeds elke maand 2 x 20eu facturen voor een contract dat ik niet gebruik....alleen omdat het een 2-jarig abonnement is. Het is toch van de zotte dat je voor een sim-only 2 jaar lang deze bedragen moet ophoesten? Je maakt nergens gebruik van, je gebruikt nul data, de beide sims zijn teruggebracht....maar de facturen blijven komen.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Dank, Bart

1415 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2019 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, je bent een contract aangegaan en daar word je nu aan gehouden. Dat wordt dus 2 jaar lang betalen.
Zonde geld, maar niets aan te doen.

Gr
door Grunn1 - Jul 31, 2019 om 15:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja gewoon betalen tot de 2 jaren voorbij zijn. Is wettelijk geregeld.
Dat je nergens meer gebruik van kan maken is je eigen schuld had je de contracten niet voor de wettelijke einddatum moeten opzeggen.
Klinkt hard maar is kort en duidelijk.

panter22
door panter22 - Jul 31, 2019 om 15:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een tweejarig abonnement afgesloten, dus moet je 2 jaar betalen. Of je er nu gebruik van maakt of niet. Het is jouw verantwoordelijkheid. Koop er een paar goedkope telefoons bij, Dan kun je het abonnement gebruiken. Misschien kun je iemand in de familie een plezier doen met het abonnement?

marita5
door marita5 - Jul 31, 2019 om 15:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bvwerkum ,

alleen omdat het een 2-jarig abonnement is

Hoe lang zit ik aan mijn telecomabonnement vast?

Hoe lang u aan het abonnement vast zit, hangt van uw contract af. Vaak is dat 1 of 2 jaar. Maar sommige abonnementen kunt u altijd opzeggen. Lees daarom uw contract goed door. Dan weet u wat voor u geldt. Uw aanbieder mag u niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Een abonnement van 2 jaar mag wel. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om u zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn. Wilt u uw abonnement stoppen? En zit u er nog aan vast? Bespreek dit dan met uw aanbieder. Vaak moet u hiervoor betalen. De aanbieder mag u een opzegboete vragen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

https://www.simonly.nl/faq/hoe-kan-ik-mijn-sim-only-abonnement-opzeggen

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2019 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer, voortaan eerst overleggen. Blijkbaar wisten ze zelf al wat ze wilden. Heel onverstandig om de sims terug te brengen. Had u beter kunnen gebruiken of weggeven. Er zit niets anders op om te blijven betalen.

gerbera
door gerbera - Jul 31, 2019 om 15:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

de beide sims zijn teruggebracht..

Waarom die sims teruggebracht, nu kunt u inderdaad niets met het abonnement. Zou die simkaarten maar terug zien te krijgen kunt u er in elk geval iets mee. De betaling zal u moeten blijven doen tot het eind van het contract. Vergeet het tegen die tijd dan niet om het tijdig op te zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2019 om 15:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De enigste manier om te voorkomen dat er nog afschrijvingen komen is oponemnen van contact met de privider van de sim-kaarten en vragen om een afkoop regeling. Wettelijk behoeft men daar geen gehoor aan te geven zoals u ook al kunt afleiden uit de al gegeven reacties.
Rest dan, als men geen gehoor wil geven aan afkoop, het betalen van de bedragen ineens die nog bij u in rekening gebracht kunnen worden voor de 2 jarige overeenkomsten. U had, als ook al gezegd, de door u aangeschafte kaarten gewoon kunnen benutten.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 31, 2019 om 15:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een abo voor 2 jaar wat u niet opgezegd heeft voor de fatale opzegdatum loopt nu eenmaal 2 jaar, dat heet een contract.

U kunt het abo ook niet aan een ander persoon geven/verkopen, u heeft het simkaartje teruggestuurd. Niks aan te doen dus.

Met een abo kunt u tussen gebruik (heeft u recht op) van absoluut "nul" tot aan het afgesproken "max" gebruiken, dat recht heeft u gekocht.
Gebruikt u niets moet u toch het contractbedrag betalen.

Het enige wat u nu overblijft is OF maandelijks betalen tot einde contractdatum OF afkopen tegen finale kwijting. Voor dit laatste neemt u contact op met uw provider.

ne
door neodutchio - Jul 31, 2019 om 23:30
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb een huurcontract getekent voor een huis, dit met een duur van 1 jaar. Nu wil ik eigenlijk helemaal niet verhuizen en heb de sleutel weer door de brievenbus gegooid. Helaas geldt bij een overeenkomst dat beide partijen zich aan de afspraak moeten houden.
Heel simpel, u bent een overeenkomst aangegaan en deze hebt u opgezegd per eerst volgende mogelijkheid. Dus moet u gewoon blijven doorbetalen tot de opzegmogelijkheid. En dat is dus einde contractdatum.

dobby
door dobby - Aug 1, 2019 om 05:01
749 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kan je bij deze MO je bundel/maandbedrag/beltegoed of hoe ze het ook noemen nog wat verlagen.. Bij veel operators mag je verhogen, bij een enkele ook verlagen.. dat scheelt dan misschien wel weer iets in de totale kosten.

Let op - de kortingsactie die je had (en waardoor je voor 2 jaar tekende) is niet per definitie meer geldig.. als je wisselt krijg je waarschijnlijk de op dat moment geldende actie tarieven

[edit: toevoegen laatste paragraaf].

lo
door lovewinnie - Aug 1, 2019 om 08:31
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo van den zotte. U kunt wel opzeggen maar moet die 2 jaar volmaken of boete betalen (vaak rest bedrag).. U kunt het abonnement gewoon gebruiken die 2 jaar lang maar u kiest er voor dat niet te doen.  Nadenken voor afsluiten noemen ze dat.
Ja u zult dus 2 jaar moeten betalen voor dat nummer en mag dat nummer ook gebruiken , dat is van u.
Succes