de
door destriene Oct 7, 2014 om 22:26
Computers & telefonie

Tegengevallen samsung apparatuur

Ik heb een galaxy s3 een g tab 3 en een samsung 55f8000 tv en alle drie vallen ontzettend tegen
De telefoon werkte eerder perfect op wifi , via een sitecom router met ziggi alles in 1 plus , daarom heb ik voor de samsung tv gekozen met de tablet kado ipv 250 euro korting eerst werkte de sgs3 gelijk met de andere twee apparaten , op de wifi thuis maar sinds kort kan ik in huis nog wel op wifi met de tab en tv ,maar niet meer met de telefoon
Hij is al opgestuutd ter reparatie , maar die vonden geen defect en ik kreeg de raad om de router anders in te stellen , maar ik ben bang dat als ik dat doe de tv en/of de tablet niet meer op wifi kunnen
De tablet is een 5210 en kado bij de tv dus mocht ik wel verwachten de tablet samen met de tv werkte maar de tablet kan niet draadloos met de tv worden verbonden
Ik was vorig jaar lid van film1 en had de app van film 1 go (die dus niet op mijn tv werkte ) nu heb ik me weer aangemeld voor film 1 via ziggo maar er was een update voor de app en moest de oude eerst verwijderen , maar nu vind ik in de google store of galaxy apps geen film 1 go app en toen ik er via googlen wel een app vond was deze ineens niet meer compatibel met mijn apparaat , bij ziggo weten ze niet hoe dat kan en moet wel aan de tablet liggen
Ik heb over al de problemen van samsung al met hun contact gehad ,voor de tv en de tab en de phone en altijd met een andere specialist maar ik heb nog met niemand gesproken of gechat of gemailt die er ook maar iets zinnig over gezegt heeft behalve de logiesche oplossingen die ik zelf al had bedacht
Misschien weet iemand bij kassa wat ik nog meer kan doen , of waar ik nu nog terrecht kan
het zal toch niet zo zijn dat ik met een telefoon zit , waar ik 2 jaar geleden 600 euro voor heb betaald en er nu alleen mee kan telefoneren

3248 15 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Oct 7, 2014 om 23:19
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo destriene,

even samenvattend:

je telefoon kan thuis niet meer op wifi?
- nog wel bij iemand anders?
- heb je het thuisnetwerk al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
- krijg je een foutmelding?

Je tablet kan een app niet installeren?
- misschien is de versie android veroudert voor de app?

Je kunt je tab niet verbinden met je TV?
- krijg je een melding?
- heb je en op je tv en op je tab bevestigd dat ze elkaar mogen zien?

de
door destriene - Oct 8, 2014 om 09:51
46 Antwoorden / 34 Vragen

hallo laaglander
ik ga deze morgen bij bcc in de winkel proberen of ik daar wel op wifi kan .
het thuisnetwerk verwijderen , wil dat zeggen de verbinding wissen en opnieuw aanmelden met wachtwoord .? dan heb ik dat al geprobeerd en hij is 2x naar fabrieksinstellingen terug gezet
er komt geen foutmelding wel : verbonden , signaalsterkte goed / sterk
ik laat het nog wel weten

mijn tablet heeft android 4.2.2 . ik heb contact gehad met samsung , en er zit iets niet in de tablet , dat draadloos met de tv of telefoon in contact kan komen , bv geen screen mirroring of all cast en als ik probeer deze te installeren staat er :de tablet is niet compatibel , er komt ook geen update , de tv vond de telefoon wel , maar de tab niet
de filmnet app is ook niet meer compatibel en niet meer te vinden in de google playstore
eerst was ik blij met mijn samsungs , maar achteraf had ik beter goedkope dingen kunnen kopen . of apple , maar dat vond ik weer net te duur ,bedankt voor het reageren mvg jacquelinevz

ekiem
door ekiem - Oct 8, 2014 om 14:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Misschien geef ik een onzin antwoord , maar het volgende schiet me te binnen. Ik heb vorig jaar ook Samsung apparatuur gekocht, ook eenzelfde tablet . Ben er erg tevreden mee.
Maar ik wilde ook een Onkyo muziek instalatie erbij nemen. Allemaal erg duur maar ik had elders een goedkope versie gezien. In de winkel vertelden zij dat dit niet conpatible zou zijn met mijn andere apparaten omdat deze goedkope Onkyo niet geschikt zou zijn voor de nederlandse markt.

Niet dat ik het verhaal helemaal begrijp maar ik heb dus niet het goedkopere apparaat gekocht. Nu werkt alles bij mij perfect, ook de wi-fi., moet erbij zeggen dat ik alles heb laten aansluiten.

Zou dit mischien aan de hand kunnen zijn met je t.v ? Is maar een idee, maar zoals gezegd, mischien slaat dit antwoord nergens op.

Ekiem

pi
door pieterwolters - Oct 8, 2014 om 15:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Sitecom wifi routers hebben wel vaker eigenaardigheden. Ik heb er ook 1 gehad en had vergelijkbare problemen. Sony telefoon en Epson printer soms wel, soms geen contact, terwijl andere apparaten het gewoon deden. Nu een Linksys en alles werkt prima.

ekiem
door ekiem - Oct 8, 2014 om 15:11
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wat je daar zegt over die routers , daar kan het hem ook in zitten. Kun je niet van familie/ kennis of zo er eentje lenen om uit te proberen ? Ik heb toen bij de nieuwe t.v een andere router moeten nemen. Router had ik nieuw gekocht en kon ik gelukkig terug brengen en omruilen.

Ekiem

de
door destriene - Oct 8, 2014 om 18:43
46 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=laaglander schreef op dinsdag 7 okt 2014, 23:19]Hallo destriene,

even samenvattend:

je telefoon kan thuis niet meer op wifi?
- nog wel bij iemand anders?
- heb je het thuisnetwerk al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
- krijg je een foutmelding?

Je tablet kan een app niet installeren?
- misschien is de versie android veroudert voor de app?

Je kunt je tab niet verbinden met je TV?
- krijg je een melding?
- heb je en op je tv en op je tab bevestigd dat ze elkaar mogen zien?

de
door destriene - Oct 8, 2014 om 19:06
46 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=laaglander schreef op dinsdag 7 okt 2014, 23:19]Hallo destriene,

even samenvattend:

je telefoon kan thuis niet meer op wifi?
- nog wel bij iemand anders?
- heb je het thuisnetwerk al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
- krijg je een foutmelding?

Je tablet kan een app niet installeren?
- misschien is de versie android veroudert voor de app?

Je kunt je tab niet verbinden met je TV?
- krijg je een melding?
- heb je en op je tv en op je tab bevestigd dat ze elkaar mogen zien?

ik ben bij bcc geweest en chapeau voor het personeel in roosendaal , die voor mij vriendelijk en geduldig hebben geprobeerd of zij met mijn sgs3 wat konden ,maar daar gaat hij prima op wifi , dus moet het er in huis iets niet kloppen
ook hun kunnen niet begrijpen dat ik VERBONDEN ben STERK SIGNAAL heb , maar niets op internet kan doen
( ik heb een filmpje gemaakt en dat laten zien )
tot enkele maanden geleden werkte al onze samsung apparaten tegelijk , op wifi . ik heb niets verandert , samsung zegt dat mijn apparaat in orde is , moet aan de wifi in huis liggen ,of ik moet misschien iets aan de router veranderen , tja , maar de tablet de sgs4 van mijn man en de tv werken heel goed op de wifi , als ik iets verander werken die misschien niet meer , ik weet trouwen niet wat of hoe ik er iets aan kan veranderen
oja de FILMNET app is niet compatibel met de tablet , van nog geen jaar oud , hij werk niet op android 4,2,2 maar wel op de Phone die heeft nu 4.3 , hebben ze bij bcc ook uitgezocht en dat er op mijn tablet nooit draadloos met de tv kan , dus ik heb de film1go app op de sgs3 staan , die niet op wifi werkt , en een sgtab 3 die na minder dan 1 jaar al niet meer compatibel is met deze app
als er nog iemand iets weet ik hoor/lees het graag en aan die gereageerd hebben BEDANKT

ph
door philip36 - Oct 8, 2014 om 20:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb even in de play-store gekeken en daar staat bij de film1 app dat deze geschikt is vanaf android 4.01.
War betreft uw telefoon, ik zou toch de wifi instelling daarvan eens goed controleren.
Lees ook eens de info op

http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloos-installeren/wel-netwerk-verbinding-maar-geen-internet/

de
door destriene - Oct 8, 2014 om 20:44
46 Antwoorden / 34 Vragen

hallo philip 36
de mensen van bcc roosendaal hebben met MIJN tablet ook , geprobeerd om de film 1 go app te installeren op MIJN tablet , maar in de googlestore konden zij hem ook niet vinden , wel via google
toen daar op is geprobeerd hem te installeren kwam er DEZE APP IS NIET COMPATIBEL MET UW APPARAAT ( met de sgs3 kon ik hem WEL via de google store installeren )
ik ga met film 1 contact opnemen , misschien dat die mij uit kunnen leggen wat er aan de hand is
morgen ga met de door u doorgegeven link proberen of ik zelf iets aan de router kan veranderen , ik hoop wel dat onze andere apparaten daarna nog steeds zullen werken , anders ben ik nog verder van huis
in ieder geval bedankt

ph
door philip36 - Oct 8, 2014 om 21:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@destriene

Heeft u de via google gezochte film1 app gedownload van de film1 site?
Hierbij de link
http://www.film1.nl/apps/

ph
door philip36 - Oct 8, 2014 om 21:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@destriene

Normaal gesproken is de stekker van het modem en router eruit halen geen probleem.
De settings worden bewaard en het modem en router moeten weer gewoon werken als ze weer aangesloten worden.

Lees ook eens de reacties bij het artikel op die site van Allesoverdraadloosinternet.

de
door destriene - Oct 8, 2014 om 22:38
46 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 8 okt 2014, 21:12]@destriene

Heeft u de via google gezochte film1 app gedownload van de film1 site?
Hierbij de link
http://www.film1.nl/apps/

heb ik net nogmaals geprobeerd , maar als ik bij vereisten : geschikt voor android 2.1 tm 2.3.3 en klik op de groene knop " klik en download "kan ik openen met de playstore, en dan staat er gelijk in groene letters Uw apparaat is niet compatibel met deze versie . tja ligt het nu aan het apparaat of aan de filmnet app
ik heb bij instellingen : onderaan toestel info : gelezen dat ik de android versie 4.2.2 heb

op de sgs3 heb ik bij bcc in de winkel de film1 go app er gewoon op kunnen zetten ,daar hebben ze na de reparatie door samsung android 4.3 op gezet ( geen reparatie want ze konden geen mankementen vinden)
maar die werkt thuis NIET op wifi
bedankt voor het meedenken , misschien kom je nog op een idee

door 1953 - Oct 9, 2014 om 04:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Iedereen is verzot blijkbaar op Samsung! De naamsbekendheid het doorslaggevends? Naar de kwaliteit wordt blijkbaar niet naar gekeken. De velen klachten die hier ten tonele verschenen. Ach ja de verleidelijkheid van een 'gratis' iets bij een Samsung is groter dan het gezond verstand om te rechercheren en tot de conclusie te komen dat het niet aan (mijn) verwachtingen voldeed.

Van een kouwe kermis thuiskomen.

de
door destriene - Oct 9, 2014 om 09:54
46 Antwoorden / 34 Vragen

jouw reageren klopt niet , ik kon kiezen een tablet toen twv 300 euro min 50 euro retour is 250 euro , waarvan ik aannam dat hij met de tv samen werkte OF een korting van 250 euro wij hadden deze tv zonder actie toch gekocht , nadat op verschillende internet sites de kwaliteit als uitstekend werd beschreven en van de tablet ook ,de tv op zich is goed , maar de GRATIS tablet werkt er niet mee samen
maar je hebt wel gelijk het voldoet NIET aan mijn verwachting
mvg jacqueline v z

zi
door zigster123 - Oct 9, 2014 om 15:55
54 Antwoorden / 5 Vragen

geschikt voor android 2.1 tm 2.3.3 en je hebt versie 4.2.2. Dan is het toch logisch dat het niet werkt? Je moet schijnbaar een andere versie van de app hebben.