trude
door trude Jan 28, 2012 om 17:04
Computers & telefonie

Tele2

Vandaag krijg ik een mail van Tele2 dat vanaf 1.3.2012 nieuwe tarieven gaan echter tegelijkertijd vermelden zij in deze mail dat:
>>>
" Op 1 maart 2012 gaan ook onze nieuwe Algemene Voorwaarden in. Voortaan worden de door ons gemaakte kosten voor een mislukte incasso in rekening gebracht, namelijk € 2,50. Gelukkig komt dit weinig voor, dus lukt de incasso wel dan merkt u hier natuurlijk helemaal niets van."

492 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 28, 2012 om 17:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is nu dan je vraag ?

trude
door trude - Jan 28, 2012 om 17:12
29 Antwoorden / 8 Vragen

Mijn vraag was helaas niet af. Ik vroeg mij af of Tele2 dit bedrag zomaar op de consument mag verhalen.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2012 om 17:12
11541 Antwoorden / 51 Vragen

En er staat ook bij dat je wegens wijziging voorwaarden tot 1-3-2012 gratis op kunt zeggen. Dus accepteren of opzeggen, eenvoudiger kunnen ze het niet maken.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2012 om 17:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als u akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden JA. Als u niet akkoord gaat kunt zoals eerder gezegd tot 1-3-2012 gratis opzeggen.

trude
door trude - Jan 28, 2012 om 17:16
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ook dat vind ik kort door de bocht. Ik ga mijn vraag wel bij een andere instantie voorleggen.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2012 om 17:24
11541 Antwoorden / 51 Vragen

"Ook dat vind ik kort door de bocht. Ik ga mijn vraag wel bij een andere instantie voorleggen."

Moet je doen. De feiten zijn de feiten. En als het antwoord je niet bevalt, blijven de feiten de feiten. Dat zullen "andere instanties" ook zeggen. Maar succes, fijn weekend.

stacey
door stacey - Jan 28, 2012 om 17:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=trude schreef op zaterdag 28 jan 2012, 17:16]Ook dat vind ik kort door de bocht. Ik ga mijn vraag wel bij een andere instantie voorleggen.

Wat is kort door de bocht ?

Het antwoord is Ja, ze mogen de voorwaarden wijzigen en Ja ze mogen geld rekenen voor niet gelukte incasso/te laat betalen...........

De keuze is aan jou, als je het hiermee Niet eens bent heb je het recht je contract kostenloos te beëindigen met ingang van de wijziging, doe je dit niet dat houd dat in dat je accoord gaat met deze wijziging en zit je er aan vast.