Ee
door Eeneneenistwee Jul 17, 2018 om 20:06
Computers & telefonie

Telefoon kosten op een Ferry wegens satelietverbinding (€ 10 per MB)

Bij thuiskomst ontving ik de faktuur van Tele2. Afgerond € 58 euro voor verbinding met sateliet. Het is totaal onduidelijk wat ik fout heb kunnen doen. Een waarschuwing hiervoor heb ik ook niet gezien. Het lijkt mij een nieuwe truck om geld te verdienen. Wat kan ik hier tegen doen

Internetgebruik in het buitenland 23-06-2018 01:26:53 5,8 MB Internet - Over the sea €57,88

4507 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2018 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen? Betalen. En de volgende keer dat u een ferry neem, of de zee op gaat, uw toestel zo instellen dat u handmatig een netwerk moet kiezen. Dan kunt u niet per ongeluk op een satelliet zitten.

diumenge
door diumenge - Jul 17, 2018 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, ze hebben Tele2 een nieuwe truck nodig en daar gebruiken ze deze 'truc' voor. Die overigens niet nieuw is...

Internet op zee
Zit je op een schip op zee en wil je graag bellen of internetten? Dan kun je hiervoor geen bundel aanvragen. Op zee maak je vaak verbinding met een satelliet en niet met ons netwerk. Als je hiermee verbinding maakt, zul je veel kosten buiten de bundel gaan maken. Let er dus op dat je dan je internet uitgeschakeld hebt om deze hoge kosten te voorkomen. (bron)

tenormin
door tenormin - Jul 17, 2018 om 20:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

U had natuurlijk ook kunnen overwegen, meer logisch eigenlijk, om tijdens de overtocht niet te bellen. Heerlijk zo'n uitknop. Tenzij het natuurlijk - misschien medisch -  noodzakelijk was. Tele2 heeft gewoon de rekening gestuurd. Die u dient te voldoen.

ne
door neodutchio - Jul 17, 2018 om 20:37
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Nieuwe truck van tele2? Ik dacht dat ze alleen in mobile telefonie deden. Ik ken wel een auto van Tele2, maar een vrachtwagen heb ik nog nooit gezien https://www.google.com/search?biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=ITdOW8XkIMbMwQLzhp7ADA&q=tele2+auto&oq=tele2+auto&gs_l=img.3..0i24k1l4.23755.27214.0.27370.6.5.0.1.1.0.195.623.2j3.5.0....0...1c.1.64.img..0.6.625...0j0i67k1j0i30k1.0.gN2VZs-LuyM#imgrc=yu3nSCT0wevJuM:

Als u het vreemd vind dat u moet betalen omdat u via een satteliet hebt gebeld, waarom heeft u dan gebeld? U kunt zelf zien op wat voor een netwerk u zit.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2018 om 20:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eeneneenistwee ,

Nou uw gebruikersnaam helpt u ook niet ;-))

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/voorkom-hoge-kosten-mobiel-gebruik-op-zee

gerbera
door gerbera - Jul 17, 2018 om 21:37
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dit was dus een (duur) gesprek in de ruimte, ja en dat kost geld.
En heus Tele2 heeft u niet in de boot genomen.

jo
door jorisw - Jul 17, 2018 om 21:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op alle ferry's (Rotterdam>Hull, IJmuiden>Newcastle, Kiel>Gotenburg) waar ik de laatste jaren gebruik van heb gemaakt hangen op diverse plekken (te beginnen in de receptieruimte waar je binnen komt) informatieborden met de satelliettarieven. En je krijgt altijd een SMS bericht. Als je verbinding hebt gemaakt met het netwerk aan boord. En dat het duur is niet zo gek: de techniek die wordt gebruikt is gewoon erg duur.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2018 om 10:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het is helemaal geen nieuwe verdientruck! (DUIMENGE@)
Het is zoals al gezegd een kwestie van instelling van de telefoon. Die staat/stond kennelijk op altijd verbinding maken en in dit geval is een satelietverbinding benut via de sateliet- WiFi installatie van de ferry. Feitelijk komt u er nog goedkoop vanaf.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2018 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit
Misschien de reactie van @diumenge nog eens lezen? Kunt u geen ironie herkennen?

kent u het verschil niet tussen een truck en een truc?

ha
door harrybre - Jul 18, 2018 om 12:57
240 Antwoorden / Vragen

Wakker worden !  U had kunnen weten, als u buiten normaal beriek valt, u een heel dure verbinding zou krijgen.  Helaas, tegen eigen stupiditeit is weinig remedie

mo
door mof - Jul 18, 2018 om 16:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hoeft niet een manier te zijn om geld te verdienen. Als je echt op zee zit kan het daadwerkelijk zoveel kosten. Lijkt me wel dat een waarschuwing op zijn plaats is.

pe
door pebk - Jul 18, 2018 om 17:10
590 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt hier niets tegen doen. Vraag twaalf stelt dat dit gewoon mag.

https://www.ad.nl/economie/op-vakantie-16-vragen-over-de-nieuwe-roamingregels~a3d987c76/