ja
door jank Apr 12, 2005 om 18:00
Computers & telefonie

Telefoonkosten helpdesk terug.

Buiten mij om heeft Chello mijn wachtwoord gewijzigd. Dit naar aanleiding van mijn opmerking, dat ik niet de zelfservice-side van Chello kon bezoeken. Mijn toenmalige wachtwoord werd niet geaccepteerd. Na mijn 2e email hierover, kon ik opeens niet meer bij mijn email. Ik heb 30 minuten met de helpdesk moeten bellen, voordat ik iemand te spreken kreeg. Deze persoon meldde mij, dat zij inderdaad het wachtwoord hadden gewijzigd en dit per mail aan mij hadden kenbaar gemaakt. Maar ik kon dus niet in mijn mail. Men erkende telefonisch de fout. Op basis hiervan vind ik eigenlijk, dat ik de door mij gemaakte telefoonkosten moet kunnen restitueren, daar Chello zelf een situatie heeft veroorzaakt, waardoor ik genoopt was hun te bellen op een relatief duur nummer. Chello beroept zich echter op hun voorwaarden en willen nu niets weten van terugbetaling en het feit, dat zij zelf er voor hebben gezorgd, dat ik niet bij mijn email kon. Is mijn standpunt terecht, dat Chello/UPC de door mij gemaakte telefoonkosten moet vergoeden?

631 2 Rapporteer

kaldenberg
door kaldenberg - Apr 12, 2005 om 20:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vrees het ergste voor je: ze zullen zich inderdaad aan de voorwaarden houden, verwacht geen coulance (al is het hun eigen fout.

bi
door billclinton - Apr 19, 2005 om 15:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jank,

Chello is verplicht een deugdelijk produkt te leveren. Schade en
vervolgschade (bv telefoonkosten) als gevolg van fouten van Chello
kunnen dan ook op hen worden verhaald, ongeacht of dit in de algemene
voorwaarden staat of niet.

Tussen recht hebben en recht krijgen zit helaas bij UPC een  groot verschil.

Voor een vergelijkbare zaak kijk op

http://www.computerconsument.nl/pages/

uitsprakendetail.php?redartID=114