mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jun 3, 2022 om 17:30
Computers & telefonie

Thunderbird leesbevestiging

Goedenmiddag.
Hoe stuur ik incidenteel een verzoek om leesbevestiging ?
MJ

1671 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 3, 2022 om 17:41
7195 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 3, 2022 om 18:24
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, dit is de uitleg bij gebruik van MS Office Outlook en niet bij gebruik van thunderbird sec.

marita5
door marita5 - Jun 3, 2022 om 17:44
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden van mij , bij uw vorige vraag ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/thunderbird-ontvangstbevestiging?id=604126

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2022 om 18:22
16867 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg toch al afdoende antwoorden? Hoe dan ook, indien u ms office outlook installeert en dat koppeld met uw thunderbird account kunt u via outlook altijd de wens om ontvangst en/of leesbevestiging aangeven bij ... in de bovenbalk. Ik benut dat in ieder geval met mijn e-mail account bij mijn provider waar het bij dat account niet kan.

En ps. er zijn op het i-net goedkope aanbiedingen te vinden voor het kopen van MS Office 2019 en zelfs 2021(de laatste is dan meestal wel een refurbished versie.)

Ik benut de laatste versie zeer goedkoop na eerst al aankoop via 'mijn adres' van Office 2019 dat ik na installatie wel volledig diende te verwijderen en ik.
 heb daar geen enkel probleem mee en zelfs goede service zo er toch een probleem zou zijn: gratis. Ik mag hier geen naam van de leverancier noemen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 3, 2022 om 18:27
2071 Antwoorden / Vragen

Het internet, of beter het mail protocol, kent geen lees bevestiging, gewoon niet. Microsoft kent iets dat er op lijkt maar dan enkel en alleen van EN naar Outlook en alleen als de ontvanger dat niet uitgeschakeld heeft.
FORGET IT!

Ja
door Jan_Koll - Jun 3, 2022 om 19:03
16 Antwoorden / Vragen

In Thunderbird is het heel eenvoudig een leesbevestiging te vragen.  N.B. Ik gebruik Linux Mint als besturingssysteem omdat ik Microsoft zat was, dus het kan ergens anders in het menu van het nieuwe bricht staan. Leesbevestiging:  In het nieuwe bericht > Menu Opties > Leesbevestiging aan vinken.  Onder dat "Leesbevestiging" staat ook nog "Aflevernotificatie".  Als je dat aanvinkt krijg je direct na het afleveren van het bericht op de mailserver van de ontvanger een bevestiging  dat het bericht daar is ontvangen.  Wellicht zinvoller in veel gevallen dan om een leesbevestiging vragen omdat de ontvanger die moet versturen en als die dat niet doet heb je niets....  Bij een aflevernotificatie heb je in elk geval "bewijs" dat je het bericht hebt verzonden aan dat bepaalde e-mail adres

rj
door rjw Jun 4, 2022 om 16:41
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt alleen maar de bevestiging dat het is afgeleverd op de mailserver. Niet dat het in een email client van de ontvanger is aangekomen. Al kan je dat natuurlijk wel gebruiken om aan de ontvanger te melden dat ie z'n email eens moet ophalen en lezen.