donkschr
door donkschr Jan 25, 2010 om 17:08
Computers & telefonie

Toepassing wil toegang tot pc

Ik gebruik het beveiligingsprogramma PC Veilig van KPN.
Nu probeert de toepassing "portabledevic api.dll" steeds toegang te krijgen tot mijn pc. Er wordt ook aangegeven dat het gaat om C:\Windows\system32\
Omdat het voor mij niet duidelijk is waar dit vandaan komt weiger ik steeds de toegang. De vraag komt steeds terug, maar ik weet niet of dit iets belangrijks is en of ik dit moet toestaan.
Wie kan mij duidelijk maken waar het hier om gaat en of ik deze toepassing toegang tot mijn pc moet geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

557 4 Rapporteer

freya
door freya - Jan 25, 2010 om 17:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo donkschr,

Ik neem aan dat je het bestand PortableDeviceApi.dll bedoelt? Dat is een 'standaard' Windows bestand en daar is dus opzich niets mis mee.

m.vr.gr. Freya

donkschr
door donkschr - Jan 25, 2010 om 17:53
78 Antwoorden / 14 Vragen

Freya, bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk wat betreft PortableDevice Api.dll. Ik was een e-tje vergeten. De hoofdletters waren niet zichtbaar in de melding die ik kreeg.
Bij de melding staat overigens nergens dat het om een Windows-bestand gaat, wel dat het het Windows-systeem betreft. Ik vind het wel vreemd, dat als je dit bestand nodig hebt het niet wordt meegenomen in de updates?
Uit jouw reactie maak ik op, dat het dus geen kwaad kan om dit bestand toegang te geven.

freya
door freya - Jan 25, 2010 om 18:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Garanderen kan ik uiteraard niets. Laat ik het zo zeggen, het betreffende bestand is een z.g.n. libraryfile (bibliotheekbestand) dat door andere programma's kan worden aangeroepen. Het kan dus zowel goed als kwaad gebruikt worden. Ik zou me in ieder geval niet iedere keer zorgen maken als er één of ander Windows bibliotheekbestand wordt aangeroepen, want dan kun je wel aan de gang blijven.
Belangrijker is dan om op te blijven letten of er geen rare dingen gebeuren met de computer of wanneer bepaalde programma's niet meer willen werken.

Vooralsnog kom ik op internet geen rare verhalen over dit bestand tegen, dus ik zou mij nog geen zorgen maken.

Freya

donkschr
door donkschr - Jan 25, 2010 om 18:33
78 Antwoorden / 14 Vragen

Dank Freya voor je reactie. Het is mij duidelijk. Ik ben geen angsthaas dus maak me ook geen echte zorgen, maar ik wil ook geen zaken binnenhalen die problemen op kunnen leveren.